Gjest To år igjen til tennårene Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Har en datter som blir elleve i år. Hun påstår at det bare er fire igjen i klassen nå som ikke bruker stringtanga. Jeg synes det er litt unødvendig på en elleveåring. Men jeg kan jo kanskje skjønne at de foreldrene som bruker det selv føler det mer naturlig å kjøpe til sine barn. Grunnen til at jeg ikke liker det er vel for at den er laget for å se sexy ut og det kan man jo vente litt med i den alderen. Eller er det bare jeg som er trangsynt? 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg er enig med deg, string-underbukse er litt for voksent for en 11-åring. Men det er sikkert ikke lett å være en av mindretallet som ikke bruker slik. Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis synes string er så sexy, men det er et voksent undertøy. Det samme gjelder trøyer og topper som er laget i BH-aktige fasonger, det liker jeg heller ikke på barn. Barn bør få være barn, de blir tidsnok voksne. Særlig mht veldig unge jenter er det problematisk, de ser lett litt "Lolita" ut når de har på seg voksent undertøy og andre voksne klær etc. Jeg synes det er for mye seksualisering av barne- og tidlig ungdomstid. 0 Siter
Gjest Berat Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 La jenta gjøre hva hun vil, dette er da bare en motesak, jeg skjønner ikke at du kan blande det med å være sexy. La barn være barn, men det spiller vel ingen rolle hvilken truse de har under klærne.Stringtruse er bare noe som er moderne, akkurat som hotpantstruser som er som en shorts. Jeg skjønner ikke at noen kan bli hysteriske over et undertøysplagg som er skjult under klærne. Ingen ser det utenom jentene i gymgarderoben, så ta det med ro. 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg er enig med deg, string-underbukse er litt for voksent for en 11-åring. Men det er sikkert ikke lett å være en av mindretallet som ikke bruker slik. Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis synes string er så sexy, men det er et voksent undertøy. Det samme gjelder trøyer og topper som er laget i BH-aktige fasonger, det liker jeg heller ikke på barn. Barn bør få være barn, de blir tidsnok voksne. Særlig mht veldig unge jenter er det problematisk, de ser lett litt "Lolita" ut når de har på seg voksent undertøy og andre voksne klær etc. Jeg synes det er for mye seksualisering av barne- og tidlig ungdomstid. mange 11-åringer har store bryster, mensen etc. - det ser teitere ut med undertrøye da... 0 Siter
Gjest ikke da heller.. Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Synes ikke det passer jenter på 11 år!! ALTFOR tidlig! Stå på ditt. 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 det er værre med lærere i 40-års alderen som SPØR jentene i 7.klasse om de har på G-streng. Det har vi på vår skole.... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 det er værre med lærere i 40-års alderen som SPØR jentene i 7.klasse om de har på G-streng. Det har vi på vår skole.... UÆÆÆH! Ekkelt!!! 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 UÆÆÆH! Ekkelt!!! Ja ikke sant? -Jeg har nå en lang liste med ting jeg skal ta opp på neste konferansetime. Forrige gang var det en lærer som stakk dem med strikkpinner jeg klagde på. Lærern ble lilla i ansiktet og lovte å ta det opp. Vi kan ikke finne oss i alle gamle bitre lærere som har gått lei unger. 0 Siter
sigga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 jeg synest ikke du er trangsynt. Jeg synset det er fælt å se unger som kler seg som smmå kopier av voksne fra innerst til ytterst. Jeg mener vi trenger flere foreldre som sier ifra, og "nekter" sine unger slike plagg. Små barn skal slippe å gå rundt som små sex symbol. 0 Siter
sigga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Ja ikke sant? -Jeg har nå en lang liste med ting jeg skal ta opp på neste konferansetime. Forrige gang var det en lærer som stakk dem med strikkpinner jeg klagde på. Lærern ble lilla i ansiktet og lovte å ta det opp. Vi kan ikke finne oss i alle gamle bitre lærere som har gått lei unger. Dette var interessant, vi har også en lærer som har tråkket over streken mange ganger påå vår skole. Dett er en lærer som snart bikker 70 år. Og er kjempe personlig kristen. Hun har tvunget unger til å vaske munnen sin i grønnsåpe, låst 1. klassing ute i kulda en hel time, dyttet til elev med krykker, og siden gjemt krykkene så eleven ikke kom seg ut av klasserommet... og mange andre saker. har du tips til hvordan man kan bli kvitt sånne lærere?? 0 Siter
Gjest To år igjen til tennårene Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 La jenta gjøre hva hun vil, dette er da bare en motesak, jeg skjønner ikke at du kan blande det med å være sexy. La barn være barn, men det spiller vel ingen rolle hvilken truse de har under klærne.Stringtruse er bare noe som er moderne, akkurat som hotpantstruser som er som en shorts. Jeg skjønner ikke at noen kan bli hysteriske over et undertøysplagg som er skjult under klærne. Ingen ser det utenom jentene i gymgarderoben, så ta det med ro. For å sette det litt på spissen så tenker jeg at det kan være lurt å drøye slike ting lengst mulig for å skille mellom barn og voksenverden. Heller har vi ikke alltid kontroll over våre barn, de kan være på overnattingsbesøk hos venninner med diverse andre familiemedlemmer i huset. De kan ha en mannlig vikar i gymtimen. Dette blir jo veldig satt på spissen, men jeg synes på en måte at det er greit at de ser ut som barn når det er det de er. 0 Siter
Minigullet Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Mener du sånn med streng i rompa? Det heter g-streng vel? Tanga er sånn som er streng over hoftene og må ikke forveksles med engelske Thong. Kan ikke skjønne hvorfor ikke 11-åringen kan ha det? 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Dette var interessant, vi har også en lærer som har tråkket over streken mange ganger påå vår skole. Dett er en lærer som snart bikker 70 år. Og er kjempe personlig kristen. Hun har tvunget unger til å vaske munnen sin i grønnsåpe, låst 1. klassing ute i kulda en hel time, dyttet til elev med krykker, og siden gjemt krykkene så eleven ikke kom seg ut av klasserommet... og mange andre saker. har du tips til hvordan man kan bli kvitt sånne lærere?? Jeg tok det opp med klasseforstanderen og forlangte at de tok det opp med rektor. Hun hadde fått en klage tidligere på at hun hadde stukket med nøkler i ryggen etc. Så selv om hun o jeg, som jeg sa, syntes dette var veldig ubehagelig så må det opp på bordet. Unger er SÅ prisgitt hvilke lærere de har. Ingen unger skal føle seg mobbet, og i alle fall ikke av lærerne. Jeg sa; "Jeg har kun hørt dette av dattern min, og det gjaldt ikke henne engang, -men XXXX har stukket en strikkepinne inn i tinningen til en gutt og vridd rundt, hun klyper også andre elever i baken for å få dem til å tie stille. Om dette er sannhet eller rykter vet jeg ikke noe om, men jeg føler det er min plikt å ta det opp, slik at denne lærerern evnt. kan få forsvare seg og at det blir slutt på disse ryktene om det er det det er." sa jeg... 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 jeg synest ikke du er trangsynt. Jeg synset det er fælt å se unger som kler seg som smmå kopier av voksne fra innerst til ytterst. Jeg mener vi trenger flere foreldre som sier ifra, og "nekter" sine unger slike plagg. Små barn skal slippe å gå rundt som små sex symbol. Du SER da vel ikke undertøyet til jentene? - Faren til min datter aner ikke at hun har det... 0 Siter
sigga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg tok det opp med klasseforstanderen og forlangte at de tok det opp med rektor. Hun hadde fått en klage tidligere på at hun hadde stukket med nøkler i ryggen etc. Så selv om hun o jeg, som jeg sa, syntes dette var veldig ubehagelig så må det opp på bordet. Unger er SÅ prisgitt hvilke lærere de har. Ingen unger skal føle seg mobbet, og i alle fall ikke av lærerne. Jeg sa; "Jeg har kun hørt dette av dattern min, og det gjaldt ikke henne engang, -men XXXX har stukket en strikkepinne inn i tinningen til en gutt og vridd rundt, hun klyper også andre elever i baken for å få dem til å tie stille. Om dette er sannhet eller rykter vet jeg ikke noe om, men jeg føler det er min plikt å ta det opp, slik at denne lærerern evnt. kan få forsvare seg og at det blir slutt på disse ryktene om det er det det er." sa jeg... Har det ført til noe som helst? Vi vil gjerne bli kvitt denne læreren, men hun er beskyttet av rektor som ikke tror på noe av det ungene forteller. Mange historier er blitt fortalt uavhengige av hverandre hvor foreldre har kontaktet skolen hver for seg. Vi har fått høre at det må 3 skriftlige klager til, Vet du noe om det?? 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 For å sette det litt på spissen så tenker jeg at det kan være lurt å drøye slike ting lengst mulig for å skille mellom barn og voksenverden. Heller har vi ikke alltid kontroll over våre barn, de kan være på overnattingsbesøk hos venninner med diverse andre familiemedlemmer i huset. De kan ha en mannlig vikar i gymtimen. Dette blir jo veldig satt på spissen, men jeg synes på en måte at det er greit at de ser ut som barn når det er det de er. Tro meg - jentene svinser ikke rundt i G-streng på overnattingsbesøk - da bruker de "natttruse" Det GJØR de altså! Svær t-skjorte og vanlig truse, eller pysjbukse/boxer og t-skjorte. DET er også mote nemlig. G-strengen "gjemmes" litt fra de voksne, og er deres egne lille hemmelighet. Syns det er helt ok, jeg! 0 Siter
sigga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Du SER da vel ikke undertøyet til jentene? - Faren til min datter aner ikke at hun har det... Nei, ikke enda, men når de tynne lin buksene kommer frem til våren da ser man det, og når de laveste buksene kommer på ser man det veldig godt... 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Har det ført til noe som helst? Vi vil gjerne bli kvitt denne læreren, men hun er beskyttet av rektor som ikke tror på noe av det ungene forteller. Mange historier er blitt fortalt uavhengige av hverandre hvor foreldre har kontaktet skolen hver for seg. Vi har fått høre at det må 3 skriftlige klager til, Vet du noe om det?? Nei, det vet jeg ikke noe om,- dette er såpass ferskt også så jeg vet ikke hvordan det gikk. Men jeg skal spørre. Jeg syns du skal ta en liten ringerunde til foreldrene i klassen til barnet ditt og spørre om de vil være med på et møte med rektor. Hjelper ikke dette møtet, så skriv for søren i lokalavisen,- uten å nevne navn selvsagt, men sette problemet opp til debatt. 0 Siter
Gjest signe signatur Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 jeg får assossiasjoner til disse bildene som av og til legges ut på dol av amerikanske jenter som poserer i foreskjellige stillinger og med utfordrende klær nei, jeg synes ikke du er trangsynt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.