Gjest mor i juni Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg gikk ca tre meter bak en mann på fortauet i Oslo i dag, og litt lenger foran oss står en dame med barnevogn. Vogna står på tvers på fortauet for dama skal inn i en kafe. Hun klarer ikke å holde døra åpen samtidig som hun manøvrerer vogna inn, så hun slipper vogna mens hun lener seg inn i kafeen og (tipper jeg) spør om noen kan holde døra åpen for henne. Barnevogna begynner da å trille, og er på god vei ut i den trafikkerte veien. Mannen foran meg er da kommet helt opp til dem, men hva gjør han?? Jo, han tar en elegant sving rundt den rullende vogna og sprader videre. Jeg setter opp farten og stopper vogna før den deiser ut i veien, og sier høyt og tydelig - et signal både til mannen og mora - Hei du, nå var barnevogna di på vei ut i trafikken.. Hva er galt med folk?? Mora var vel en tanke sløv, men denne mannen?? Skulle dratt godt i skjortekragen hans, om jeg hadde hatt sjangsen.. og turt.. Heldigvis gikk det bra denne gangen. Griseekkelt, var det. 0 Siter
Gjest rødtopp Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Huff, så skummelt!!!Det er jo utrolig at det går så bra som det gjør!! Kan ikke ha vært helt med, den mannen der du.... 0 Siter
petter smart Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Jeg fant en liten feil i innlegget ditt "Mannen foran meg er da kommet helt opp til dem, men hva gjør han?? Jo, han tar en elegant sving rundt den rullende vogna og sprader videre. " Dersom noen gjør noe slikt er de ikke en mann, men et verdiløst fjols. Ingen normale mennesker ville sett at en barnevogn bare rullet ut i trafikken. Uansett om barnet var oppi, uansett om det var biler på veien. For en dust, du skulle skjelt ham ut. 0 Siter
Gjest mor i juni Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Jeg fant en liten feil i innlegget ditt "Mannen foran meg er da kommet helt opp til dem, men hva gjør han?? Jo, han tar en elegant sving rundt den rullende vogna og sprader videre. " Dersom noen gjør noe slikt er de ikke en mann, men et verdiløst fjols. Ingen normale mennesker ville sett at en barnevogn bare rullet ut i trafikken. Uansett om barnet var oppi, uansett om det var biler på veien. For en dust, du skulle skjelt ham ut. Skulle nok det. Men noen ganger blir man helt lam av overraskelse. Håper han hørte det lille jeg sa, hvertfall.. 0 Siter
Gjest halina Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Skulle nok det. Men noen ganger blir man helt lam av overraskelse. Håper han hørte det lille jeg sa, hvertfall.. Det var jo moren som virkelig gjorde noe idiotisk og tankeløst her! At en tilfeldig forbipasserende ikke tenker eller reagerer syns jeg er lettere å unnskylde, enn at man slipper vogna med sitt eget barn i, så den triller av sted! 0 Siter
Gjest mor i juni Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Det var jo moren som virkelig gjorde noe idiotisk og tankeløst her! At en tilfeldig forbipasserende ikke tenker eller reagerer syns jeg er lettere å unnskylde, enn at man slipper vogna med sitt eget barn i, så den triller av sted! Ja, som jeg skrev så var hun også en tanke sløv, men når vogna nå engang var begynt å trille, så går man ikke bare forbi. 0 Siter
Gjest halina Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Ja, som jeg skrev så var hun også en tanke sløv, men når vogna nå engang var begynt å trille, så går man ikke bare forbi. Enig i det, men jeg er selv av dem som er relativt sløv når jeg er ute og går. :-) Går man i sine egne tanker, så oppfatter man ikke alt som skjer rundt en. Er jeg ute med mine egne barn er jeg obs på dem, men ikke nødvendigvis på alle andre rundt meg. Man regner jo med at en barnevogn har en fører, ikke sant? :-) 0 Siter
Gjest mor i juni Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Enig i det, men jeg er selv av dem som er relativt sløv når jeg er ute og går. :-) Går man i sine egne tanker, så oppfatter man ikke alt som skjer rundt en. Er jeg ute med mine egne barn er jeg obs på dem, men ikke nødvendigvis på alle andre rundt meg. Man regner jo med at en barnevogn har en fører, ikke sant? :-) "Går man i sine egne tanker, så oppfatter man ikke alt som skjer rundt en" Mener du fremdeles mora, eller snakker du om mannen nå? Mora var sløv, men mannen var da vitterlig oppvakt nok til å svinge rundt vogna.. :-) 0 Siter
Gjest halina Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 "Går man i sine egne tanker, så oppfatter man ikke alt som skjer rundt en" Mener du fremdeles mora, eller snakker du om mannen nå? Mora var sløv, men mannen var da vitterlig oppvakt nok til å svinge rundt vogna.. :-) Nå snakket jeg om mannen. :-) Mora var utilgivelig sløv, det var jo hennes barn. Mannen svingte utenom et bevegelig hinder. Jeg vet det høres ut som om jeg forsvarer mannen, og kanskje gjør jeg det. For teoretisk kunne jeg nok gjort det samme... *skremt over meg selv* Man tror jo ikke at folk slipper barnevogna si med ungen oppi! 0 Siter
Gjest mor i juni Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Nå snakket jeg om mannen. :-) Mora var utilgivelig sløv, det var jo hennes barn. Mannen svingte utenom et bevegelig hinder. Jeg vet det høres ut som om jeg forsvarer mannen, og kanskje gjør jeg det. For teoretisk kunne jeg nok gjort det samme... *skremt over meg selv* Man tror jo ikke at folk slipper barnevogna si med ungen oppi! Da er vi visst uenige, for jeg fatter ikke at du kan finne på å forsvare denne mannen. Det går dessuten an å kritisere begge. Nei, mora skulle ikke sluppet vogna. _Men_ når det nå først var gjort så var det ikke greit at mannen tok turen rundt - skulle det liksom være til pass for den sløve mora om vogna ble truffet av en bil?? Tror ikke du mener det, men det er hårreisende for meg at du kan forsvare mannen. Så det er sagt. 0 Siter
shandy Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Nå snakket jeg om mannen. :-) Mora var utilgivelig sløv, det var jo hennes barn. Mannen svingte utenom et bevegelig hinder. Jeg vet det høres ut som om jeg forsvarer mannen, og kanskje gjør jeg det. For teoretisk kunne jeg nok gjort det samme... *skremt over meg selv* Man tror jo ikke at folk slipper barnevogna si med ungen oppi! Du må da være temmelig bortreist, hvis du ikke reagerer på en slik situasjon. Det er da ikke naturlig at ei barnevogn kommer trillende av seg selv. I og med mannen gikk utenom for å unngå å bli truffet, har han jo oppfattet det hele. Snakk om tulling. Godt at "mor i juni" var der, og at det fremdeles finnes noen som tenker på andre enn seg selv. 0 Siter
Gjest halina Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Da er vi visst uenige, for jeg fatter ikke at du kan finne på å forsvare denne mannen. Det går dessuten an å kritisere begge. Nei, mora skulle ikke sluppet vogna. _Men_ når det nå først var gjort så var det ikke greit at mannen tok turen rundt - skulle det liksom være til pass for den sløve mora om vogna ble truffet av en bil?? Tror ikke du mener det, men det er hårreisende for meg at du kan forsvare mannen. Så det er sagt. Ja, jeg forsvarer ham kanskje litt. Mest fordi jeg syns at du angriper HAM mer enn du angriper moren som faktisk slapp vogna med sitt eget barn oppi. Og - ja, jeg er sløv noen ganger. Ikke med viten og vilje eller av ondskap. Hvis jeg hadde sett en rullende barnevogn uten en ropende forelder etter, så hadde jeg gått ut i fra at vogna var tom. Likevel hadde jeg stoppet den hvis jeg så den. Jeg er av den typen som enkelte oppfatter som overlegen, fordi jeg ikke ser kjente ute. Jeg kan stå rett ved siden av dem, de kan snakke til meg, men må ruske i meg før jeg ser dem. Folk er forskjellige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.