Gå til innhold

Hunden min er syk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke mye som får meg på tuppa, men nå er jeg der...

Min hjertesten, schaferen min på 5 år, er dårlig.

Har snakket med dyrlege og de tror det kan være alt fra urinvegsinfeksjon til nyresvikt...lite å gjøre så sent på kvelden sier de, skal dit i morgen tidlig.

Tør ikke tenke på hvis det skal være noe alvorlig galt med ham. Nå ligger han redusert og slapp...

Blir nok ikke mye søvn i natt nei.

Ønske oss lykke til i morgen da...

Gjest mor i juni
Skrevet

Lykke til til vovven og deg! Hvis bare dyr kunne snakke en gang i blant..

Skrevet

Lykke til til vovven og deg! Hvis bare dyr kunne snakke en gang i blant..

Takk...det er ille, han bare ligger der og har ikke smakt matbiten i hele dag, ikke engang god snitzel, og da er han syk.

Er ganske tøff ellers, slakter og jakter og tar kattekull og vet ikke hva...men han der er bare en hjertesten, tør ikke tenke på om det skulle være alvorlig.

Takk.

Gjest epletre
Skrevet

Uff det er ikke kjekt! Lykke til!

Kjenner til det. Hunden her i huset har vaert hos legen 5 ganger paa 7 mnd. Tre ganger ble hun innlagt:0(

Idag fikk hun medisiner fordi hun "lekker" naar hun ligger stille! Stakar jente. Hu er bare 2 aar gammel!

Igjen lykke lykke til.. Faa hoere hvordan det gaar da.

Gjest mor i juni
Skrevet

Takk...det er ille, han bare ligger der og har ikke smakt matbiten i hele dag, ikke engang god snitzel, og da er han syk.

Er ganske tøff ellers, slakter og jakter og tar kattekull og vet ikke hva...men han der er bare en hjertesten, tør ikke tenke på om det skulle være alvorlig.

Takk.

Stakkar.. På veterinærhøgskolen steker de pannekaker til dyr som ikke vil spise.. Det går ofte glatt ned. Verdt et forsøk?

Skrevet

Uff det er ikke kjekt! Lykke til!

Kjenner til det. Hunden her i huset har vaert hos legen 5 ganger paa 7 mnd. Tre ganger ble hun innlagt:0(

Idag fikk hun medisiner fordi hun "lekker" naar hun ligger stille! Stakar jente. Hu er bare 2 aar gammel!

Igjen lykke lykke til.. Faa hoere hvordan det gaar da.

Takk skal du ha. Jeg skal skrive inn i morgen og fortelle...håper det ikke er noe alvorlig.

Og jeg skal være ærlig å si at noen dyr ligger nærmere hjertet også, som denne, han er mammas hjertesten.

Uff...det blir en lang natt.

Skrevet

Stakkar.. På veterinærhøgskolen steker de pannekaker til dyr som ikke vil spise.. Det går ofte glatt ned. Verdt et forsøk?

Klart jeg skulle steke pannekaker til ham, men jeg lover deg...når ikke nystekt wienersvitzel går ned...da går ingen ting ned...desverre...

Skrevet

Huffda, vet hvordan du har det og det vet vel de fleste av oss som har hatt kjæledyr..

Lite og si egentlig men heldigvis er det utrolig mye de kan gjøre for våre beste og mest trofaste venner nå for tiden..

Ønsker dere masse lykke til!!

Skrevet

Sånt er trist. Det går sikkert bra ;-)

Takk. Håper det "bare" er urinvegsinfeksjon eller noe...nyresvikt høres veldig skummelt ut.

Skrevet

Huffda, vet hvordan du har det og det vet vel de fleste av oss som har hatt kjæledyr..

Lite og si egentlig men heldigvis er det utrolig mye de kan gjøre for våre beste og mest trofaste venner nå for tiden..

Ønsker dere masse lykke til!!

Tusen takk.

Ja, takk og lov kan de gjøre mye, og takk og lov kan det være "lite" i vegen med ham.

Men redselen for at det kan være nyresvikt er jo der, inn og med at den ene dyrlegen jeg snakket med mente det kunne være det.

Hjelper ikke at ei fra skolen akkurat mista hunden sin nå for det samme da.

Han er gullklumpen min, en slik venn man aldri kan erstatte du vet.

Men en får jo håpe det beste da, blir en lang natt.

:)

Skrevet

Tusen takk.

Ja, takk og lov kan de gjøre mye, og takk og lov kan det være "lite" i vegen med ham.

Men redselen for at det kan være nyresvikt er jo der, inn og med at den ene dyrlegen jeg snakket med mente det kunne være det.

Hjelper ikke at ei fra skolen akkurat mista hunden sin nå for det samme da.

Han er gullklumpen min, en slik venn man aldri kan erstatte du vet.

Men en får jo håpe det beste da, blir en lang natt.

:)

Jeg synes det var litt dumt av denne veterinæren og stille en slags diagnose på telefonen og dermed gjøre deg altfor urolig..

Jeg bor i Kristiansand og her har vi tilgang til døgnvakt hos veterinær, vet ikke hvordan det er hos deg, men han burde vel sagt noe om hva du burde passe på etc... ??

Du virker som en erfaren hundeeier så pass på at du virker rolig rundt vennen din, dyr merker uro veldig godt så du kan hjelpe ham veldig ved å være rolig...

Mener ikke å irettesette, bare et råd...

Skrevet

Jeg synes det var litt dumt av denne veterinæren og stille en slags diagnose på telefonen og dermed gjøre deg altfor urolig..

Jeg bor i Kristiansand og her har vi tilgang til døgnvakt hos veterinær, vet ikke hvordan det er hos deg, men han burde vel sagt noe om hva du burde passe på etc... ??

Du virker som en erfaren hundeeier så pass på at du virker rolig rundt vennen din, dyr merker uro veldig godt så du kan hjelpe ham veldig ved å være rolig...

Mener ikke å irettesette, bare et råd...

Takk skal du ha.

Tar det ikke som kritikk jeg.

Er rolig, går bort til ham og koser innimellom da og måten han ser på meg på skjønner jeg at han skjønner jeg er "urolig" for ham.

Er desverre ikke døgnåpent her, men hvis han ble værre så skulle jeg ringe tilbake så tok de ham inn akutt alikavel.

Prøver å forholde meg rolig til det, men klumpen i magen vil nok ikke forsvinne før i morgen nei.

Takk for medfølelsen.

En liten ps...Sheba var navnet på min første schafervenn... :)

Skrevet

Vi får håpe det bare er vanlig sykdom. Dyr får jo også forbigående sykdommer.

Skrevet

Vi får håpe det bare er vanlig sykdom. Dyr får jo også forbigående sykdommer.

Javisst gjør de det. Satser på at det ikke er noe alvorlig.

Men det ble liksom et lite sjokk, man er jo vant til at han surrer rundt bena ens...blir så "plums" liksom når han plutselig er så redusert.

Men i morra skal vi til dyrlegen og få beskjed om at det ikke er alvorlig og at han bare trenger en pille eller to :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...