Gå til innhold

Kan man ta klamydiaprøve (urinprøve) på slutten av menstruasjonen?HASTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å reise inn til byen i morgen og ta klamydiaprøve ved en urinprøve. Jeg har imidlertid menstruasjon denne uken, men det er helt på slutten, så jeg trenger bare et truseinnlegg og det kommer nesten ingenting blod. Vil dette kunne påvirke testen på noen måte?

Nå er det jo stengt på legekontoret, og jeg orker ikke reise hele veien i morgen hvis jeg ikke får tatt denne testen.

Jeg skal også ta en hiv-test (mest fordi jeg er hypokonder), men jeg syns det er så ekkelt å si det til legen..det gjelder også klamydiatesten! Har noen tips til hvordan jeg skal klare å få sagt det?

Skrevet

Etter hva jeg vet tester de menn ved en urinprøve, kvinner blir testet ved en prøve fra livmorhalsen, aner ikke om menstruasjonen kan påvirke dette men det har jeg mine tvil om at det gjør....

Du trenger overhodet ikke grue deg til å be om hverken en HIV test eller klamydia test, det er fagfolk du er hos og de bedømmer ikke mennesker ut ifra dette. Du viser vel ganske mye ansvar når du gjør dette..

Lykke til:-)

Gjest just checking
Skrevet

har du avklart med legekontoret at de tar testen via urinprøve på kvinner?

jeg fikk nettopp "avlag" på dette ved mitt legesenter, nemlig

Skrevet

Etter hva jeg vet tester de menn ved en urinprøve, kvinner blir testet ved en prøve fra livmorhalsen, aner ikke om menstruasjonen kan påvirke dette men det har jeg mine tvil om at det gjør....

Du trenger overhodet ikke grue deg til å be om hverken en HIV test eller klamydia test, det er fagfolk du er hos og de bedømmer ikke mennesker ut ifra dette. Du viser vel ganske mye ansvar når du gjør dette..

Lykke til:-)

Da jeg testet var det "ritsjratsj" i urinrøret hos både kvinner og menn.(der jeg var i 1997-1998) Au.

Deretter fikk jeg høre at det var "ritsj" hos menn, og urinprøve hos kvinner.

Og nå er det urinprøve hos menn og livmorshalsprøve hos kvinner?

Hihi. Jeg gir meg over!

Skrevet

Da jeg testet var det "ritsjratsj" i urinrøret hos både kvinner og menn.(der jeg var i 1997-1998) Au.

Deretter fikk jeg høre at det var "ritsj" hos menn, og urinprøve hos kvinner.

Og nå er det urinprøve hos menn og livmorshalsprøve hos kvinner?

Hihi. Jeg gir meg over!

Ting skal ikke være lett vet du:)

Jeg fant disse opplysningene på internett, aner ikke om de stemmer, men i forbindelse ved min siste graviditet mener jeg å huske at prøven ble tatt fra livmorhalsen..

De endrer vel snart noe igjen

;-) så jobben ikke blir for ensformig. men det er vel ikke så mange alternativer igjen da.

Gjest går greit det.
Skrevet

Ja du kan levere urinprøve selv om du har mensen. Jeg var til legen pga høy feber mm. en gang. De ville ha urinprøve der og da, og jeg opplyste om at jeg hadde mensen sa de bare at det gikk greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...