kakki1365380609 Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Min far har isijas og har ikke vært i jobb på noen år nå. Han tar sterke smertestillende hver dag. Har prøvd attføring, men det klarte han ikke. Legen er klar på at han ikke klarer å jobbe og har sendt flere brev til trygdekontoret om dette. han har vært til møte på trygdekontoret og venter på behandling av saken. Det har han gjort veldig lenge nå. I mellomtiden får han jo ingen penger. Tror det snart har gått i over et år og ventet på endelig svar. Hvorfor tror ikke trygdekontoret på legen til min far som sier han ikke kan jobbe mer? Tungt å se på at han sliter slik. Takk for svar. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Du sier legen har sendt 'noen brev', men har han søkt på uføretrygd da? Det er jo DET han må gjøre. Da har de visse frister de må holde. 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Jeg ventet på uføretrygd i flere år første gangen og 8 mnd andre gangen. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Her er min 'meritt'-liste innen trygdesystemet. Først sykmelding selvfølgelig, så 4 år veksling mellom rehabilitering og attføring. Så søkte jeg uføretrygd, og det tok bare 3 måneder fra jeg leverte legeerklæringer til jeg fikk søknaden innvilget. Men som sagt, jeg var ferdig medisinsk utredet og ferdig attført på søketidspunktet. 0 Siter
Gjest Slitent Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Jeg synes dette høres rart ut når din far ikke greier å jobbe, samt har sterke smerter hver dag. Synes det er rart at han skal møte på TK, legen pleier å ordne alt det praktiske i prosessen. Men det er rart, det virker som de som er ekte syke må slite seg ut for å få det de har krav på, mens de som er frekke og freidige og mistenkelig spreke får ordnet alt i rekordfart. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg synes dette høres rart ut når din far ikke greier å jobbe, samt har sterke smerter hver dag. Synes det er rart at han skal møte på TK, legen pleier å ordne alt det praktiske i prosessen. Men det er rart, det virker som de som er ekte syke må slite seg ut for å få det de har krav på, mens de som er frekke og freidige og mistenkelig spreke får ordnet alt i rekordfart. Det er ikke alle leger som 'gidder' ordne alt! Det er nok ganske vanlig å måtte gå veien om trygdekontoret selv. Kjenner mange med uføretrygd gjennom en forening. Alle har samme diagnose, men det er bare et par som hadde en lege som ordnet alt for dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.