Gå til innhold

hvor lang tid kan det ta?

Anbefalte innlegg

kakki1365380609
Skrevet

Min far har isijas og har ikke vært i jobb på noen år nå. Han tar sterke smertestillende hver dag.

Har prøvd attføring, men det klarte han ikke. Legen er klar på at han ikke klarer å jobbe og har sendt flere brev til trygdekontoret om dette.

han har vært til møte på trygdekontoret og venter på behandling av saken. Det har han gjort veldig lenge nå. I mellomtiden får han jo ingen penger. Tror det snart har gått i over et år og ventet på endelig svar.

Hvorfor tror ikke trygdekontoret på legen til min far som sier han ikke kan jobbe mer?

Tungt å se på at han sliter slik.

Takk for svar.

Fortsetter under...

Gjest uten signatur
Skrevet

Du sier legen har sendt 'noen brev', men har han søkt på uføretrygd da? Det er jo DET han må gjøre. Da har de visse frister de må holde.

Skrevet

Jeg ventet på uføretrygd i flere år første gangen og 8 mnd andre gangen.

Gjest uten signatur
Skrevet

Her er min 'meritt'-liste innen trygdesystemet.

Først sykmelding selvfølgelig, så 4 år veksling mellom rehabilitering og attføring. Så søkte jeg uføretrygd, og det tok bare 3 måneder fra jeg leverte legeerklæringer til jeg fikk søknaden innvilget.

Men som sagt, jeg var ferdig medisinsk utredet og ferdig attført på søketidspunktet.

Gjest Slitent
Skrevet

Jeg synes dette høres rart ut når din far ikke greier å jobbe, samt har sterke smerter hver dag.

Synes det er rart at han skal møte på TK, legen pleier å ordne alt det praktiske i prosessen.

Men det er rart, det virker som de som er ekte syke må slite seg ut for å få det de har krav på, mens de som er frekke og freidige og mistenkelig spreke får ordnet alt i rekordfart.

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg synes dette høres rart ut når din far ikke greier å jobbe, samt har sterke smerter hver dag.

Synes det er rart at han skal møte på TK, legen pleier å ordne alt det praktiske i prosessen.

Men det er rart, det virker som de som er ekte syke må slite seg ut for å få det de har krav på, mens de som er frekke og freidige og mistenkelig spreke får ordnet alt i rekordfart.

Det er ikke alle leger som 'gidder' ordne alt! Det er nok ganske vanlig å måtte gå veien om trygdekontoret selv. Kjenner mange med uføretrygd gjennom en forening. Alle har samme diagnose, men det er bare et par som hadde en lege som ordnet alt for dem.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...