Gå til innhold

Virtuelt minne?

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Får opp beskjed om at jeg har for lite virtuelt minne? Noen som vet hva dette er? Og hva gjør jeg med det? Hvorfor har jeg fått det? Har ikke så VELDIG mye lagret på PCn min...

Fortsetter under...

Gjest sving
Skrevet

Virtuelt minne innebærer kort sagt at harddisken overtar funksjonen til hurtigminnet i maskinen (RAM). Dette vil skje når det er behov for mer lagringsplass enn RAM kan tilby.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Virtuelt minne innebærer kort sagt at harddisken overtar funksjonen til hurtigminnet i maskinen (RAM). Dette vil skje når det er behov for mer lagringsplass enn RAM kan tilby.

Hvorfor har jeg for lite RAM? Og bør jeg gjøre noe med dette?

Skrevet

Er dette en feilmelding du får ofte, eller har det bare skjedd en eller et par ganger?

Av og til løper programmer løpsk og bruker mye mer minne enn de egentlig har bruk for, f.eks hvis de har hengt seg opp. Da kan det skje at du får slike feilmeldinger som dette. Det er ikke noe å bry seg med.

Er det noe som skjer ofte tyder det på at programmene du kjører trenger mer minne enn det du har tilgjengelig. Da kan du enten endre bruksmønsteret ditt slik at du ikke kjører så mange programmer samtidig, eller så kan du kjøpe mer RAM og sette inn i maskinen. Hva slags RAM du trenger og hvor mye du kan sette inn avhenger av maskinen din.

Gjest sving
Skrevet

Vet du hvor mye RAM du har?

Hva slags operativsystem har du?

I hva slags situasjoner oppstår problemet - har du mange programmer åpne samtidig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...