Gå til innhold

Om Pompel og Pilt

Anbefalte innlegg

Gjest Antipompel og pilt
Skrevet

Fikk lyst til å skrive litt om disse for meg skrekkfigurene fra barndommen. Jeg sverger på at hvis en tok et eller annet måleinstrument og festet på kroppen min, ville den gitt utslag bare ved tanken på disse stygge dukkene. Angstfølelse så lenge etter. Nå synes jeg et dukkemakerverksted må være verdens verste sted å tilbringe en natt for meg. Noen som kjenner seg bare litt igjen?

Fortsetter under...

Kizza1365380506
Skrevet

Åh, men de er jo så stilige. Rene kultfirugene. Kjempetøffe. Virkelig mimrefigurer. Nei du må ha misforstått fullstendig. Var du liten du eller??

Mvh

Kizza1365380506
Skrevet

OK, kultfigurer. Vær nå ikke så nøye på det da. Sent på kvelden og det som verre er.

Grrrrrr

Mvh

Skrevet

Ja jeg kjenner disse figurene igjen, pompel og pilt, men jeg har bare positive minner fra barndommen om disse. De går jo ikke ann å måle seg med dagens barnetv da.

Skrevet

Jepp, kjenner meg veldig igjen.

Det var rimelig skumle greier husker jeg.

Har pratet endel om "vår barnetv" min søster og jeg, og vi er begge enige om at Pompel og Pilt...de var skuuuuumle, ja.

:)

Skrevet

Det er mange som har det som du.

Men ikkje eg, eg er stor fan av Pompel og Pilt.

Men det var jo ein sær serie da, eg forstår godt at den kunne vere veldig nifs for barn. Eg var vel litt for lita til å få med meg første runde, men vart indoktrinert av eldre søsken til å dele den merkelege kjærleiken til desse reparatørane...

Annonse

Skrevet

Jeg har ikke vonde minner, men så var jeg ikke så veldig liten når serien gikk, heller.

Men syntes vel ikke at det var det helt store - før nå i ettertid.

Gjest født i 1970
Skrevet

Jeg forsto aldri Pompel og Pilt. Aner til dags dato ikke hva det handler om. Husker de gikk rundt og ropte på hverandre, og så kom vaktmesteren og noe sånt, men jeg husker ikke at det var spesielt skummelt. Mer meningsløst egentlig. :-)

Skrevet

Jeg forsto aldri Pompel og Pilt. Aner til dags dato ikke hva det handler om. Husker de gikk rundt og ropte på hverandre, og så kom vaktmesteren og noe sånt, men jeg husker ikke at det var spesielt skummelt. Mer meningsløst egentlig. :-)

Jeg synes det er herlig sykt og morsomt skummelt den dag i dag, i en alder av 29 :-) Tror nok ikke det er noen skjult mening å finne der - hele greia er bare herlig syk.

"........................."

Skrevet

Det at det ikke har noe budskap var nettopp poenget til skaperne av P&P. De var så lei av alt det pedagogiske og riktige som skulle råde grunnen. Derfor laget de P&P som er to reparatører og ikke noe mer enn det.

Personlig syns jeg vaktmester Gorgon var ekkel, og ungen som skal ha mer mat er ikke så sjarmerende den heller.

Gjest Pyser!!!
Skrevet

Det var jo det eneste som fantes av barneTV som var verdt å se på, da! Alle de der sukkersøte dille-programmene - Pernille, Ingebrikt Davik og det som verre var! Nei, Pompel og Pilt,- det var saker!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det var jo det eneste som fantes av barneTV som var verdt å se på, da! Alle de der sukkersøte dille-programmene - Pernille, Ingebrikt Davik og det som verre var! Nei, Pompel og Pilt,- det var saker!

Sukkersøte Pernille? Jommen sa jeg smør! Hva var sukkersøtt med Herr Nelson i Pernille-serien, om jeg tør spørre? Den fyren og Tralle Tonetroll med DE ekle, svarte øynene var _nesten_ like skumle som Pompel og Pilt.

Annonse

Gjest DOL-fan
Skrevet

ELSKER Pompel og Pilt, og vaktmesteren, og ALLE der..:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...