anindo Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg ønsker å bruke andre skrifttyper enn de vanlige på hjemmesiden min, har jo lastet ned så mange fine... Men er det fortsatt sånn at noen ikke kan se den skrifttypen, eller er det et mindre vanlig problem idag? Og er det isåfall noe JEG kan gjøre med det for å unngå at siden vises feil? 0 Siter
Femma Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Om du bruker en spesiell font på sidene dine, så må "jeg" ha den på min maskin for å kunne se den. 0 Siter
citoyen Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Du kan ikke gjøre noe, utover å skrive på siden at brukerne er nødt å laste ned den-og-den fonten. Akkurat det er det nesten ingen som gidder å gjøre. Hold deg heller til de vanlige fontene. 0 Siter
anindo Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Skrevet 18. mars 2004 Du kan ikke gjøre noe, utover å skrive på siden at brukerne er nødt å laste ned den-og-den fonten. Akkurat det er det nesten ingen som gidder å gjøre. Hold deg heller til de vanlige fontene. Men jeg ser jo på andres hjemmesider, og særlig sider meg grafikk at det brukes skrifttyper som ikke JEG har lagret hos meg. Men jeg ser dem allikevel... 0 Siter
citoyen Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Men jeg ser jo på andres hjemmesider, og særlig sider meg grafikk at det brukes skrifttyper som ikke JEG har lagret hos meg. Men jeg ser dem allikevel... I så fall har de laget bilder av disse. Det kan du også gjøre, men det er ikke noe sjakktrekk egentlig - det tar lenger tid å laste ned siden, og blir plundrete å oppdatere, siden du må lage nye bilder i stedet for å bare endre på teksten. 0 Siter
anindo Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Skrevet 18. mars 2004 I så fall har de laget bilder av disse. Det kan du også gjøre, men det er ikke noe sjakktrekk egentlig - det tar lenger tid å laste ned siden, og blir plundrete å oppdatere, siden du må lage nye bilder i stedet for å bare endre på teksten. Ok... da lar jeg det være! Kan jo heller "boltre " meg med en overskrift i ny og ne, lagret som bilde....! ))) Kanskje du kan svare meg på en ting til; - Jeg bruker cPanel, og lager siden i FrontPage Express. Hvis jeg skal gå inn og redigere siden, kan jeg da gjøre det i kontrollpanelet (der er det en HTML-editor) eller må jeg åpne FrontPage, redigere, lagre på nytt, slette den gamle fila, for så å laste den opp på mytt i kontrollpanelet??? Skjønte du hva jeg mente? Det er litt nytt for meg, siden jeg tidligere bare har brukt PageBuilder'en til Geocities.... 0 Siter
citoyen Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Ok... da lar jeg det være! Kan jo heller "boltre " meg med en overskrift i ny og ne, lagret som bilde....! ))) Kanskje du kan svare meg på en ting til; - Jeg bruker cPanel, og lager siden i FrontPage Express. Hvis jeg skal gå inn og redigere siden, kan jeg da gjøre det i kontrollpanelet (der er det en HTML-editor) eller må jeg åpne FrontPage, redigere, lagre på nytt, slette den gamle fila, for så å laste den opp på mytt i kontrollpanelet??? Skjønte du hva jeg mente? Det er litt nytt for meg, siden jeg tidligere bare har brukt PageBuilder'en til Geocities.... Har aldri brukt verken cPanel eller FrontPage Express, men du kan vel bare forsøke deg fram? Du ser jo kjapt om endringene fungerer eller ikke 0 Siter
sjakktrekk Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Ok... da lar jeg det være! Kan jo heller "boltre " meg med en overskrift i ny og ne, lagret som bilde....! ))) Kanskje du kan svare meg på en ting til; - Jeg bruker cPanel, og lager siden i FrontPage Express. Hvis jeg skal gå inn og redigere siden, kan jeg da gjøre det i kontrollpanelet (der er det en HTML-editor) eller må jeg åpne FrontPage, redigere, lagre på nytt, slette den gamle fila, for så å laste den opp på mytt i kontrollpanelet??? Skjønte du hva jeg mente? Det er litt nytt for meg, siden jeg tidligere bare har brukt PageBuilder'en til Geocities.... Jeg bruker Homesite til å lage sidene mine og laster det opp via cpanel. Du trenger ikke slette filene først, du bare går inn på public_html og upload file som vanlig - ikke slett noenting - og så henter du de filene du skal og krysser av i boksen for overwrite old file. Og ja - du kan redigere alle sidene på domenet ditt fra cpanel - men da blir det mye mer HTML-jobb på deg. Og hvis du skal bruke FP så må du huske å gå tilbake og rette på sidene dine der også... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.