Gjest gomle Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Ja, det gjør veldig vondt å tenke på, jeg opplevde det i "svigerfamilien" for kort tid siden, og det utrolige er at overgriperen var en helt vanlig mann, jeg hadde aboslutt ingen mistanker selv om jeg har kjent ham i flere år. (Han forgrep seg ikke på mine barn, men på sine egne) Men selv om du er mann er du jo ingen potensiell overgriper av den grunn, du må huske at menn flest er gode mennesker som elsker sine barn på en vanlig måte. Overgriperne er syke mennesker som du på ingen måte skal sammenligne deg med!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Det er slike straffer jeg også reagerer spesielt kraftig på. Litt penger eller eiendeler er mao vesentlig mer verdt enn livet og fremtiden til en 3 åring??? Hvordan i helvete kan man vurdere slik? men strafferammen er mye lenger. Jeg skjønner ikke at de gir så korte straffer. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Slike menn er ikke menn, nesten. Huff, det er tragisk. 0 Siter
Goliath Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 men strafferammen er mye lenger. Jeg skjønner ikke at de gir så korte straffer. Det er det jeg ikke forstår heller? Da er det jo nettopp vurderingene og ikke strafferammene det er noe alvorlig galt med? 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Det er det jeg ikke forstår heller? Da er det jo nettopp vurderingene og ikke strafferammene det er noe alvorlig galt med? Jeg har vært publikum i en rettsak hvor offeret var en gutt på over 20 år. Han hadde vært dømt før for det samme med samme gutt og hadde til og med misbrukt gutten da han hadde permisjon fra fengselet. Mannen fikk 2 år og 8mnd og det var jo egentlig storveis til å være en overgrepssak selv om det var 2.gangsforbrytelse. Men likevel synes jeg det var hårreisende å se gliset til overgriperen da han fikk så liten straff. 0 Siter
citoyen Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Men det er visnok nesten like vanlig at kvinner begår overgrep. Jeg behøver vel egentlig ikke uttale meg om hva jeg synes om overgrep enten det er fra kvinner eller menn. Poenget er vel heller at uten menn, blir det heller ingen barn. 0 Siter
Goliath Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Jeg har vært publikum i en rettsak hvor offeret var en gutt på over 20 år. Han hadde vært dømt før for det samme med samme gutt og hadde til og med misbrukt gutten da han hadde permisjon fra fengselet. Mannen fikk 2 år og 8mnd og det var jo egentlig storveis til å være en overgrepssak selv om det var 2.gangsforbrytelse. Men likevel synes jeg det var hårreisende å se gliset til overgriperen da han fikk så liten straff. Prevantivt er det i hvert fall ikke.... Ei heller er det fortjent - spesielt for 2. gangs forbrytelser. Da burde også strafferammen og utmålingen vært automatisk multiplisert med 2....og så med 3 for 3. gangs forbrytelse.... 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Poenget er vel heller at uten menn, blir det heller ingen barn. Det forsto jeg etterpå men jeg var så opptatt av artikkelen og mine egne tanker ) 0 Siter
Mistera Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Beklager, glemte å slette teksten etter ordet "rettsvern". Jeg har heldigvis komt meg langt etter overgrepene, da jeg desverre og noe som også er ufattelig har skjedd meg flere ganger... Men noen får alt! Men jeg har klart å snu det negative til det positive, det er den eneste måten å gjøre det på, bruke det man har lært av erfaringer til å gjøre noe med det... Vet ikke sikkert om jeg hadde vært så fast bestemt på å bli det jeg vil bli, altså å hjelpe andre som har vært utsatt for det samme... og hjelpe med å bygge oppigjen psyken deres... mitt vendepunkt kom den gangen jeg stod der med kniven, ikke f... jeg ville helder se ham lide. Men det jeg IKKE forstår er hvordan voksne personer, slik som pastoren (som menneske og pastor) ikke meldt fra om dette... og grunnen til at han (overgriperen) da det var vel for å bli tatt på alvor, og skjønnte problemet og ville ha hjelp... det var dette som førte til videre overgrep... Jeg mener pedofile har en syk hjerne.. så da må det vel være en sykdom, fordi voksen "normale" mennesker har ikke desse egenskapene til å se på barn som aktuelle sexpartnere... Men det viser seg å være umulig å "fikse" denne sykdommen, da hverken med piller eller lignende.. og sjansene for at de forgriper seg igjen etter dom og endt soning er så å si 100% sikkert! Da dette er "normalt" for dem. Iogmed at vi har det rettsystemet som vi har i norge, er det svært få som tørr melde fra, da det ikke fører frem... Og for å si det slik, de unger/ungdommer som kommer med slike påstander uten at det er sant, skulle ha hatt seg en omgang med juling! De forstår ikke at de bruker noe som er utrolig vondt for andre, til å ta hevn fordi de vil det!!! da ødelegger de mange mennesker, inkludert sin egen familie og de som er rundt dem! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.