Gå til innhold

Bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Gjest Justini
Skrevet

Hva skal jeg gi til søskenbarnet mitt på 22 år i bryllupsgave? Hun sier at hun ikke vet hva hun ønsker seg utenom at kun IKKE ønsker seg "samleting". Ellers får det bli opp til meg sier hun. Har tenkt litt på et fancy fat eller noe i den duren. Hvor mye bør gaven koste? 500? 1000?

Skrevet

Maks 500kr ville jeg si, er det som er vanlig i våres slekt ivertfall,så lenge det ikke er foreldrene til brudeparet da, de gir jo mer.

Bente831365380491
Skrevet

Gi dem penger, så kan de kjøpe seg noe de selv vil! Jeg mener at 500 kr er nok....

Skrevet

Et flott fat er en fin gave-ide. Siden de ikke ønsker seg noen "samleting", og tydeligvis ikke har noen ønskeliste, så må de regne med å få en del ting som de kanskje vil bytte, enten det ikke faller i smak, eller de får flere like ting. Derfor kan det være greit med et byttekort vedlagt gaven. Hvis du kjenner smaken til brudeparet, og ikke har grunn til å tro at andre kjøper det samme, så er det kanskje mindre viktig med byttekort.

Jeg er enig i at man ikke trenger legge mer enn max 500 kr i en gave til et søskenbarn. Kanskje jeg ville gitt mer om det var til et søsken. Men det er vel litt ulikt fra familie til famile hvor dyre gaver man gir.

Pappa Bjørn
Skrevet

Kjøp noe annet en det som skal på kjøkken og som pynteting o.l. Det får man så skrekkelig mye av.

Til vårt bryllup fikk vi et skikkelig fint pledd som kostet 4-500 kroner som vi har hatt mye glede av.

Ellers er det flott med gavekort selv om det er litt uoriginalt. Hva med KID interiør eller noe så man kan kjøpe nye dyner? Eller et kamera? Trådløs telefon?

Tenk litt etter hva som kan være bra utenom fat eller pynteting.

Skrevet

Hvis man skal gi gavekort synes jeg man bør vite i hvilke forretninger paret liker å handle (eks. Skeidar, IKEA eller helt andre møbelforr.). Ellers bør det være gavekort til senterkjeder, så som Steen & Strøm-sentrene, slik at paret selv kan velge i hvilken butikk de skal handle i. Det kan jo være at de mye heller vil kjøpe møbler (eller pynteting) på Bohus enn på Skeidar f.eks.

Skrevet

Andre gavekortideer kan jo være årsabbonement på teater i ett år til begge to eksempel.

Eventuelt konserter, kino, restaurantbesøk...

Det er fryktelig vanskelig å finne et fat som andre liker, folk har så veldig forskjellig smak, spesielt når deg gjelder et fat både han og hun skal like. Og når man først har fått det av noen i nær familie, så kan det føles litt ekkelt å bytte det, spesielt siden det var noe du ønsket at de skulle ha.

Ellers er det kanskje litt enklere med sengetøy eller slikt som brukes litt oftere, og ikke står til pynt?

Bruksting til kjøkkenet som ikke bare er til å samle på kan jo også være flott da. Skikkelig kakefat og bakebolle fra tupperware, slike ting. Ordentlige kjeler eller en titanpanne med avtagbar hank som går rett i stekeovn. Slike ting?

Skrevet

damasksengetøy ønsker i hvertfall jeg meg. slik luksus kommer jeg ikke til å kjøpe selv, ikke med det første iallefall.

Skrevet

Gyldendals store kokebok (Ingrid Espelid Hovig), kr 499.00

ISBN 8205298327 (og ISBN betyr Internasjonalt Standard BokNummer, om noen skulle lure. 82 står for Norge, 05 er Gyldendals "nummer" og resten av tallene er varierende fra bok til bok. Det var DEN leksjonen - hehe).

Gjest alive&kicking
Skrevet

Til søsken har jeg gitt 1500 kroner. Til gode venner har jeg gitt 1000 kroner. Dette er uansett om jeg er i bryllupet eller ikke. Til litt fjernere venner og som jeg ikke er i bryllup til gir jeg vanligvis 300 kroner (bare for oppmerksomhetens skyld).

Du kan jo alltids gi en sjekk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...