Gå til innhold

Tarmskylling

Anbefalte innlegg

Gjest stygg hud
Skrevet

Lurer på om det er noen som har prøvd dette? Jeg har hørt at det skal hjelpe på en hel del. Huden blandt annet, fordi man renser hele kroppen for avgiftstoffer, og tarmfunksjonen blir bedre når man renser hele systemet. Noen som har prøvd dette? Og isåfall var det ekkelt? positiv effekt??

Skrevet

Du renser kroppen akkurat like mye og på en mye sunnere måte ved å spise "grønt" pluss koke opp noen liter vann og tilsett sitron, som du drikker jevnt gjennom hele dagen.. Pass bare på at du ikke overstiger halvannen liter vann per dag. Etter hva jeg har hørt så er det direkte farlig å drikke for mye vann, du må tilføre salter og næringsmidler i form av grønnsaker/frukt samtidig...

Lykke til..

Skrevet

Du renser kroppen akkurat like mye og på en mye sunnere måte ved å spise "grønt" pluss koke opp noen liter vann og tilsett sitron, som du drikker jevnt gjennom hele dagen.. Pass bare på at du ikke overstiger halvannen liter vann per dag. Etter hva jeg har hørt så er det direkte farlig å drikke for mye vann, du må tilføre salter og næringsmidler i form av grønnsaker/frukt samtidig...

Lykke til..

Ikke tull'a. Jeg har fått beskjed av legen om å drikke 3 liter vann om dagen. Hvorfor er det farlig da? Kan jeg drikke noe annet i steden?

Skrevet

Lykke til..

Det er ikke 1-1,5 liter per dag som er farlig, men 10-15 liter per dag! (Og ja, det finnes faktisk folk som heller i seg dette!) Med mindre en har nyreproblemer eller problemer med hypofysen - da kan det hende at man tåler mindre.

Den generelle anbefalingen ligger mellom 2 og 3 liter væske inntatt daglig.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har faktisk gjort en tarmskylling en gang, og kan jo si at det er en litt underlig opplevelse. Jeg gjorde det på yogaskolen i Oslo:

http://www.yogaskolen.org/norsk/kurs/tarmskylling.html

Her får du fin oppfølging og råd om kosthold etter skyllingen. Tarmsystemet blir jo svært følsomt og sårbart etter en tarmskylling, fordi alle mikroorganismer og "hjelpebakterier" forsvinner.

Jeg tror ikke at du vil få mye bedre hud av å gjennomføre en slik tarmskylling, men jeg tror heller ikke at det er farlig dersom man får tett oppfølgning. Men jeg ville ikke anbefale deg å gjøre det alene, det er ganske voldsomt...

Gjest stygg hud
Skrevet

Lykke til..

problemet er bare at jeg hater vann, klarer ikke drikke det. drikker alltid juice, iste osv. nærmeste jeg kommer vann er saft.

Gjest stygg hud
Skrevet

Jeg har faktisk gjort en tarmskylling en gang, og kan jo si at det er en litt underlig opplevelse. Jeg gjorde det på yogaskolen i Oslo:

http://www.yogaskolen.org/norsk/kurs/tarmskylling.html

Her får du fin oppfølging og råd om kosthold etter skyllingen. Tarmsystemet blir jo svært følsomt og sårbart etter en tarmskylling, fordi alle mikroorganismer og "hjelpebakterier" forsvinner.

Jeg tror ikke at du vil få mye bedre hud av å gjennomføre en slik tarmskylling, men jeg tror heller ikke at det er farlig dersom man får tett oppfølgning. Men jeg ville ikke anbefale deg å gjøre det alene, det er ganske voldsomt...

visste ikke at det gikk ann å gjøre det på den måten, den jeg tenker på er å gå til en klinikk hvor de spyler deg, altså en lege eller hva det er som gjør det på deg, skylle systemet med lunkent vann.

fuji1365380447
Skrevet

visste ikke at det gikk ann å gjøre det på den måten, den jeg tenker på er å gå til en klinikk hvor de spyler deg, altså en lege eller hva det er som gjør det på deg, skylle systemet med lunkent vann.

Da tenker nok mer på en form for klyster/skylling av nedre del av tarmen fra anus.

En total tarmskylling innebærer å rense hele tarmsystemet igjennom. Fra magesekken og ned.

Man føler seg lett og euforisk når det foregår, men det er samtidig litt ubehagelig å drikke så mye saltvann for å få til skyllingen.

Gjest stygg hud
Skrevet

Da tenker nok mer på en form for klyster/skylling av nedre del av tarmen fra anus.

En total tarmskylling innebærer å rense hele tarmsystemet igjennom. Fra magesekken og ned.

Man føler seg lett og euforisk når det foregår, men det er samtidig litt ubehagelig å drikke så mye saltvann for å få til skyllingen.

saltvann? jeg klarer ikke drikke vanlig vann jo. :(

fuji1365380447
Skrevet

saltvann? jeg klarer ikke drikke vanlig vann jo. :(

Det høres verre ut enn det er. Det er jo ingen som liker saltvann, da... ;-)

Det hele foregår i hyggelige omgivelser og man gjør øvelser som fremskynder prosessen underveis.

Saltet gjør at vannet ikke blir tatt opp av nyrene, men at vannet presses ned i tarmene og gjennom tarmsystemet uten å bli tatt opp i kroppen.

Men det kan jo hende at dette ikke er noe for deg.

Skrevet

Ikke tull'a. Jeg har fått beskjed av legen om å drikke 3 liter vann om dagen. Hvorfor er det farlig da? Kan jeg drikke noe annet i steden?

jeg var vel kanskje litt overivrig her, men har selv blitt advart av leger om at det kan være farlig med for mye.. Grunnen skal visst være at man mister for mye salter i kroppen, kanskje løsningen er å følge opp med feks buljong etc... Men drikke stort mer enn 3 liter tror jeg ikke de anbefaler.

I alle tilfeller ville jeg nok kontaktet legen min for å være helt sikker før jeg begynte en behandling som denne tråden handler om..

Skrevet

jeg var vel kanskje litt overivrig her, men har selv blitt advart av leger om at det kan være farlig med for mye.. Grunnen skal visst være at man mister for mye salter i kroppen, kanskje løsningen er å følge opp med feks buljong etc... Men drikke stort mer enn 3 liter tror jeg ikke de anbefaler.

I alle tilfeller ville jeg nok kontaktet legen min for å være helt sikker før jeg begynte en behandling som denne tråden handler om..

Vitsen med å drikke mye vann er jo å skylle nyrene.

Drikker man andre ting mister man matlysta, det er i hvert fall min erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...