Gjest mariita Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 hva syns dere om svart kort, litt ettersittende kjole i bryllup? ikke "den lille sort" men litt sommerlig kjole med to lag hvor begge er svarte, men det ytterste er gjennomsiktig? takk for svar 0 Siter
snilen Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 min venninne hadde ikke godtatt det i sitt bryllup iallfall. spesielt ikke i kirken. skal helst være dekkede skuldre, og sort i bryllup er vel kanskje ikke helt fargen... men det kommer såklart helt an på typen bryllup da. regelen er vel at man ikke skal "utkonkurrere" bruden... og sort kort skjørt i bryllup... tja... kommer veldig an på tror jeg. 0 Siter
cecily Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 en skal helst ha lang kjole i bryllup og svart passer aldri. så jeg hadde nok heller valgt en annen kjole hadde jeg vært deg. 0 Siter
Gjest tips Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Hva står det i innbydelsen? Her er gjerne antrekk spesifisert. Ellers kommer det litt an på hvor formelt bryllupet er, hvilken rolle du har (er du den 15 år gamle kusinen til brudgommen, kan du ha på deg noe litt mer uformelt enn om du er søsteren eller forloveren osv. Egentlig skal man ikke ha sort kjole i bryllup, men det er bedre enn hvit ihvertfall (hvit er forbeholdt bruden). Lang eller kort avhenger av hva som står i innbydelsen, men det er ofte mindre stivt i sommerbryllup, da kan man ha en pen sommerkjole. Spør bruden hvis du er i tvil. Pynt gjerne opp kjolen med sko, veske, sjal osv i en festligere farge, slik at det ikke blir helt sort. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Det kommer vel mest an på hva slags bryllup det er, og hva det står i innbydelsen. Hvis antrekket bare er angitt som "pent", kan man tillate seg kort kjole, for eksempel. Men dersom antrekk er "mørk dress" eller "smoking", bør kjolen være lang. Tradisjonelt sett skal man unngå sort i bryllup, men jeg har sett flere som har piffet opp en sort kjole med et sjal el.l i en annen farge. Det har jeg aldri reagert negativt på. Men jeg var en gang i et bryllup hvor en av gjestene hadde en lang, kremhvit kjole. DET var ikke bra. Så ut som det var to bruder der.. ;o) 0 Siter
modesty Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Jeg har bare vært i ett bryllup i hele mitt liv, da var jeg 15-16 og det var min kusine som giftet seg. Jeg hadde en kort trang lilla kjole, og fikk masse positiv oppmerksomhet og komplimenter. Selv om kjolen var både kort og trang altså. Nå har jeg en temmelig uformell familie også da.. Jeg hadde ikke sett rart på noen om de hadde en svart, kort kjole i bryllup! Jeg syns det meste er lov, bare det ikke er hvitt eller veldig lyst, med mindre det står noe spesielt antrekk på innbydelsen. 0 Siter
Gjest selje Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 min venninne hadde ikke godtatt det i sitt bryllup iallfall. spesielt ikke i kirken. skal helst være dekkede skuldre, og sort i bryllup er vel kanskje ikke helt fargen... men det kommer såklart helt an på typen bryllup da. regelen er vel at man ikke skal "utkonkurrere" bruden... og sort kort skjørt i bryllup... tja... kommer veldig an på tror jeg. Hvorfor i alle dager skal det ikke være sort i bryllup? Hva slags antikke regler sier det? At man ikke skal gå i hvitt for ikke å konkurrere ut bruden, det er det en slags logikk i, men sort? Det er da stilig alltid? Er det for de man "tenker begravelse" så er det virkelig avleggs tenkt. 0 Siter
snilen Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Hvorfor i alle dager skal det ikke være sort i bryllup? Hva slags antikke regler sier det? At man ikke skal gå i hvitt for ikke å konkurrere ut bruden, det er det en slags logikk i, men sort? Det er da stilig alltid? Er det for de man "tenker begravelse" så er det virkelig avleggs tenkt. om brudeparet er litt "avlegs og gammeldagse" så synes jeg faktisk at man bør respektere det. at brudeparet blir veiledende denne dagen. om de blir støtt av slikt, eller ønsker en viss tradisjon i sitt bryllup, så er det tross alt deres dag. hva en selv ønsker i sitt eget bryllup er noe helt annet. 0 Siter
snilen Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Hva står det i innbydelsen? Her er gjerne antrekk spesifisert. Ellers kommer det litt an på hvor formelt bryllupet er, hvilken rolle du har (er du den 15 år gamle kusinen til brudgommen, kan du ha på deg noe litt mer uformelt enn om du er søsteren eller forloveren osv. Egentlig skal man ikke ha sort kjole i bryllup, men det er bedre enn hvit ihvertfall (hvit er forbeholdt bruden). Lang eller kort avhenger av hva som står i innbydelsen, men det er ofte mindre stivt i sommerbryllup, da kan man ha en pen sommerkjole. Spør bruden hvis du er i tvil. Pynt gjerne opp kjolen med sko, veske, sjal osv i en festligere farge, slik at det ikke blir helt sort. om bruden ikke går i hvitt, skal såklart ingen andre gjøre det uansett, da ser man iallfall ut som bruden... men om bruden går i blått eksempel, da unngår man vel ikke blått? i disse dager da brudekjolene ikke kun er hvite mener jeg. men vi snakker vel om tradisjonelle brylup uansett... 0 Siter
cecily Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Hvorfor i alle dager skal det ikke være sort i bryllup? Hva slags antikke regler sier det? At man ikke skal gå i hvitt for ikke å konkurrere ut bruden, det er det en slags logikk i, men sort? Det er da stilig alltid? Er det for de man "tenker begravelse" så er det virkelig avleggs tenkt. jeg skal gifte meg selv om ikke så lenge. og jeg ville ikke satt pris på at noen stilte i sorte kjoler. dette passer mer på en fest, nyttårsparty eller begravelse enn ved festlige anledninger som f.eks et bryllup eller et ball er. det er rett og slett slik kotymen er. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Jeg ville ikke valgt det, men så er jeg også litt pæreformet så tettsittende blir litt feil. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Jeg ville ikke valgt det, men så er jeg også litt pæreformet så tettsittende blir litt feil. LoL! Syns jeg ser det for meg. Og jeg innbiller meg at du er kraftig (ikke tykk, men velbygd - gjerne trent) og med skjegg. Tar sikkert feil, men morsomt syn. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 LoL! Syns jeg ser det for meg. Og jeg innbiller meg at du er kraftig (ikke tykk, men velbygd - gjerne trent) og med skjegg. Tar sikkert feil, men morsomt syn. Nææææh, vi sier du har rett vi!*L* 0 Siter
Gjest mariita Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg ville ikke valgt det, men så er jeg også litt pæreformet så tettsittende blir litt feil. nå er jeg verken pæreformet eller har skjegg så da stiller vi litt forskjellig vil jeg tro 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.