Gå til innhold

Er Alexander det nye "Harry-navnet?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste på DinBaby.com at guttene som heter Alexander nå er de verste "rampene."

Innskriveren viste til at Ronny var forrige generasjons STORE "rampenavn," og at barn i barnehage og småskole med navnet Alexander er dagens generasjons "Harryer..."

Noen synspunkter?

Fortsetter under...

Gjest Daisy
Skrevet

Tror ikke jeg vet om noen Alexander'er under 20, jeg. Så det var nytt for meg...

Gjest malun
Skrevet

Tja, nå er det jo såpass mange smågutter som døpes Alexander, at det skulle vel bare mangle om ikke noen av dem blir rampete - og det er som kjent de mest aktive man legger best merke til.

Gjest prust
Skrevet

Det har jeg ikke fått inntrykk av. Kombinasjoner med André, derimot....., f.eks. Tom André, Kevin André, Tim André, Ole André osv - de ser jeg for meg som små (eller store) rampegutter!

Selvfølgelig kan en ikke generalisere på denne måten :-)

Skrevet

I flg en kompis som er lærer i grunnskolen, så er det forbausende mange "urokråker" som heter Daniel....

Gjest Daisy
Skrevet

Det har jeg ikke fått inntrykk av. Kombinasjoner med André, derimot....., f.eks. Tom André, Kevin André, Tim André, Ole André osv - de ser jeg for meg som små (eller store) rampegutter!

Oooh, ja. Jeg kjenner en x Andre. Han er rampete (var), men egentlig veldig grei ;o)

Annonse

Skrevet

Jeg forbinder urokråker med: Ronny, Roger, Raymond, Kenneth og Joachim.

Men får stadig høre at Thomas og Daniel er ute å kjøre nå om dagen. Men det kan jo ha noe med at dette har vært veldig populære navn en periode og nå begynner de å komme i bråkealderen.

Om noen år blir nok Markus den verste gutten i klassen.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg forbinder urokråker med: Ronny, Roger, Raymond, Kenneth og Joachim.

Men får stadig høre at Thomas og Daniel er ute å kjøre nå om dagen. Men det kan jo ha noe med at dette har vært veldig populære navn en periode og nå begynner de å komme i bråkealderen.

Om noen år blir nok Markus den verste gutten i klassen.

For ikke å snakke om alle Trym og Sondre :P

Pappa Bjørn
Skrevet

Og Osama!

Gjest Daisy
Skrevet

Og Osama!

Ikke minst! Største rampen jeg vet om hvertfall.

Pappa Bjørn
Skrevet

Ikke minst! Største rampen jeg vet om hvertfall.

Og Kjell Magne. Blir alltid bråk på lekeplassen når han kommer og tar lekene fra de andre barna. Det største kontoret for eksempel.

Gjest Daisy
Skrevet

Og Kjell Magne. Blir alltid bråk på lekeplassen når han kommer og tar lekene fra de andre barna. Det største kontoret for eksempel.

Og "min pille, miiiin pille!"

Skrevet

Døh! Ikke kødd med sønnen min da!

Annonse

Pappa Bjørn
Skrevet

Og "min pille, miiiin pille!"

" Det var I så hadde han først!"

Skrevet

Hu har kødda med min også. Men han er jo en liten ramp, dog er han sympatisk og morsom :o)

Selv om de ikke alltid synes det på skolen.

Gjest siwidi
Skrevet

Tror ikke jeg vet om noen Alexander'er under 20, jeg. Så det var nytt for meg...

Regisøren av "Kvinnen i mitt liv" heter Alexander (Eik). Satt bak meg på videregående og påsto at jeg redda 5'ern hans i Historie på en oppgave om Indianere jeg skrev for gruppa vår. Jeg kokte hele oppgaven etter en lærebok for 6. klasse som moder'n underviste i.

Han var veldig snill og ikke rampete i det hele tatt. Filmen er kanskje litt rampete, da. Han spiller en liten rolle i den selv - som uniformkledd ny kjæreste til TG's ex. Nesten som Hitchkock (skrives det slik?!?!)

Skrevet

Andre er omtrent det verste navnet jeg vet... Synes det er så tynt og innholdsløst, ikke noe ordentlig mannenavn liksom.

Skrevet

Jeg hadde tre Ronny, en Johnny og en Tommy i klassen min på barneskolen.. og alle 5 levde opp til navnet sitt!

Jeg har dårligere inntrykk av navn som Ruben Andre, Remi osv når det gjelder "harry-faktor"

Skrevet

Tja, nå er det jo såpass mange smågutter som døpes Alexander, at det skulle vel bare mangle om ikke noen av dem blir rampete - og det er som kjent de mest aktive man legger best merke til.

Ja ikke sant?! De mest vanlige navnene vil også dukke opp på de vesrte pøblene! :-)

Husker en gang jeg så en slags oversikt over de mest vanlige mannsnavnene på norske fengselsfugler. Navn nummer én var Jan, som er et av de mest brukte mannsnavn totalt stet i Norge.

En slik oversikt er ikke interessant før man "vekter" navnene, altså angir fengselsdømte Jan'er i promille el lign av antall Jan'er i hele Norge! :-)

Gjest Daisy
Skrevet

Mener bare at det er så poppis å hete det at det kommer til å bli mange ramper (og andre selvsagt) som heter det. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...