Gå til innhold

Har du hørt utttrykkene før?

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere kjæreste til mange ;-)
Skrevet

Har noen uttrykk jeg (dessverre) forbiner med et par ekskjærester, men som jeg faktisk syns er litt søte. Har du hørt dem?

"Murv" : Brukes som koseord - "din murv", og er altså det samme som "nurk" eller lignende. Brukes særlig i sløv/sove-tilstand.

"klure": Brukes som i denne setningen: "de gikk og klurte med hverandre i tre måneder før de fant sammen". Det betyr altså å gå og lure på og samtidig gå rundt grøten.

Min eks sa til meg "er det ikke på tide å slutte å klure, men heller bare bli et par?".

Hørt dem før? Lurer nemlig på om dette er uttrykk kun som de har dikta opp, eller om det er dialekter?

Han ene er østlending, han andre vestlending.

Nå har jeg en sørlending. MYE bedre! :-)

Har du forresten noen andre morrsomme uttrykk som du lurer på om du (og kanskje en til) er de enenste i hele verden som har?

Fortsetter under...

Gjest kuken
Skrevet

Shara Housman - å fy faen

Quinde - skillelig bra dame

rope på elgen - spy i fylla

nih - jeg kødder

å Gud i helvete - når man er tom for ord

bare kall meg Roy - hvis man er så full at alt har blitt vanskelig å si

Skrevet

hehe - de uttrykkene/ordene har jeg ikke hørt før nei :) Men artige var de ;)

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg er østlending, kjæresten vestlendig og jeg har ikke hørt noen av uttrykkene. Bare vanlige pus, gullet etc :o)

Skrevet

Det var nytt for meg, ja..

Her kommer en annen en:

Vet om en gutt som var ca 17, som i fylla klådde på ei jente på samme alder. Etter endel fomling, så utbrøt jenta; "Du må itj nerri buksa mi, for e' hi klutvukku"!

Det er første og eneste gangen jeg har hørt dette uttrykket for å ha mensen...

Dette var i Tydal (Sør Trøndelag)

Skrevet

har hørt klure før, men ikke et ord som er mye brukt. (jeg er vestlending)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...