Gjest tidligere kjæreste til mange ;-) Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Har noen uttrykk jeg (dessverre) forbiner med et par ekskjærester, men som jeg faktisk syns er litt søte. Har du hørt dem? "Murv" : Brukes som koseord - "din murv", og er altså det samme som "nurk" eller lignende. Brukes særlig i sløv/sove-tilstand. "klure": Brukes som i denne setningen: "de gikk og klurte med hverandre i tre måneder før de fant sammen". Det betyr altså å gå og lure på og samtidig gå rundt grøten. Min eks sa til meg "er det ikke på tide å slutte å klure, men heller bare bli et par?". Hørt dem før? Lurer nemlig på om dette er uttrykk kun som de har dikta opp, eller om det er dialekter? Han ene er østlending, han andre vestlending. Nå har jeg en sørlending. MYE bedre! :-) Har du forresten noen andre morrsomme uttrykk som du lurer på om du (og kanskje en til) er de enenste i hele verden som har? 0 Siter
Gjest kuken Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Shara Housman - å fy faen Quinde - skillelig bra dame rope på elgen - spy i fylla nih - jeg kødder å Gud i helvete - når man er tom for ord bare kall meg Roy - hvis man er så full at alt har blitt vanskelig å si 0 Siter
Anki Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 hehe - de uttrykkene/ordene har jeg ikke hørt før nei Men artige var de 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Jeg er østlending, kjæresten vestlendig og jeg har ikke hørt noen av uttrykkene. Bare vanlige pus, gullet etc ) 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Det var nytt for meg, ja.. Her kommer en annen en: Vet om en gutt som var ca 17, som i fylla klådde på ei jente på samme alder. Etter endel fomling, så utbrøt jenta; "Du må itj nerri buksa mi, for e' hi klutvukku"! Det er første og eneste gangen jeg har hørt dette uttrykket for å ha mensen... Dette var i Tydal (Sør Trøndelag) 0 Siter
Rød sopp Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 har hørt klure før, men ikke et ord som er mye brukt. (jeg er vestlending) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.