Gå til innhold

Oppvaskemaskin

Anbefalte innlegg

Gjest trenger tips
Skrevet

Vi skal kjøpe oss ny oppvaskemaskin men vet ikke hvilken enda.

Noen som har forsklag til oppvakemaskiner som vasker godt hvor en kanskje også slipper å skylle?

Skrevet

Siemens er stillegående og gir godt vaskeresultat. Du trenger bare å skylle hvis serviset er ekstra skittent. Dette avhenger også av temperaturen du velger - alle merkene har flere programmer å velge mellom.

Skrevet

Du bør uansett skylle av sølete kopper og fat først, det skal ikke mye matrester til før silen går tett. Dessuten tørker det fort inn og blir ikke rent om du ikke vasker hver dag.

Gjest josefine1
Skrevet

Du må iallefall holde deg langt unna ASKO !!!

Vi har det, hvis ikke jeg skyller av ALT av pålegg på knivene så ser det ut som om de har fått rustflekker når de er feridgvasket :o(, dette VAR den største maskinen til ASKO i 1996.

Den har vært på reparasjon flere ganger allerede ..... puuuuh drittmaskin.

Skrevet

Vi har det, hvis ikke jeg skyller av ALT av pålegg på knivene så ser det ut som om de har fått rustflekker når de er feridgvasket :o(, dette VAR den største maskinen til ASKO i 1996.

Å?

Jeg har ASKO (dyreste modell kjøpt i 94) og er kjempefornøyd!

Gjest josefine1
Skrevet

Å?

Jeg har ASKO (dyreste modell kjøpt i 94) og er kjempefornøyd!

Da må du ha hatt flaks, vi er faktisk flere i venninnegjengen som har dette merket, kjøpt omtrent samme år ..... og INGEN er fornøyd.

Så når det er tid for utbytting er det ingen av oss som køper ASKO igjen.

En annen bakdel med maskinen er at den "bråker" når den vasker.

Skrevet

Oi, så ASKO er ikke bra altså? Det var ikke jeg som skrev hovedinnlegget, men vi skal også kjøpe oppvaskmaskin til vi skal flytte, og det de anbefaler overalt er ASKO. Da skal vi revurdere ASKO`n gitt...

Gjest josefine1
Skrevet

Oi, så ASKO er ikke bra altså? Det var ikke jeg som skrev hovedinnlegget, men vi skal også kjøpe oppvaskmaskin til vi skal flytte, og det de anbefaler overalt er ASKO. Da skal vi revurdere ASKO`n gitt...

Ja det er vår mening iallefall, nå er vi 5 familier i et byggefelt som har omtrent samme maskin, og ALLE klager på spesielt bestikket ikke blir reint hvis ikke det ER vasket i forkant ....

Og da tror jeg ikke det bare kan være tilfeldigheter .....

Jeg skrev også at den bråker mye når den vasker, og den bruker forholdsvis lang tid på vask og tørk.

Skrevet

Anbefaler å sjekke klassifiseringen (A er best - G er dårligst) på energietiketten, da vil du lettere kunne velge mellom de ulike merkene og modellene. Inndelt i:

- Energiklasse

- Oppvaskresultat

- Tørkeeffekt

Da vi kjøpte i fjor, fikk jeg inntrykk av at de med best resultat også er de maskinene som er dyrest innenfor sine modeller.

Vi endte opp med ei Miele pga den hadde plass til 14 kuverter (dvs. overkurven vår tar 35 vanlige melkeglass/kaffekruser o.l. og 12 tefat, evt. glass eller annet istedenfor).

En annen grunn var at den har bestikkskuff. Den klare fordelen med bestikkskuff er at den er plassbesparende, da man får mer plass i underkurven til annet. Personlig synes jeg også at bestikket vaskes og tørkes bedre i skuff (har hatt begge deler). Synes også at det er bedre plass i skuffen. Fordelen med kurv er at man kan ta den ut av maskinen, hvis det er ønskelig.

Det finnes maskiner som slipper dampen/kondensen ut under tørkingen. Vi har det, og da slipper vi dampen som slår ut av maskinen når vi åpner.

Skrevet

Ja det er vår mening iallefall, nå er vi 5 familier i et byggefelt som har omtrent samme maskin, og ALLE klager på spesielt bestikket ikke blir reint hvis ikke det ER vasket i forkant ....

Og da tror jeg ikke det bare kan være tilfeldigheter .....

Jeg skrev også at den bråker mye når den vasker, og den bruker forholdsvis lang tid på vask og tørk.

ok, fikk bare høre endel fordeler med ASKO jeg, som f.eks at de har stål inni i stedet for plast. Pluss at noen av de kan forandres endel på inni ettersom hva som skal vaskes. Men det er klart at selgerne vil jo selge det som er dyrest også da, så de forteller nok ikke alltid om det negative med de dyre oppvaskmaskinene. Men da skal jeg gå i tenkeboksen gitt :) Har du noe stalltips på hva som er bra da? :)

Pappa Bjørn
Skrevet

Som i alle andre slike tråder anbefaler jeg AEG. Det vil du ikke angre på.

Gjest josefine1
Skrevet

ok, fikk bare høre endel fordeler med ASKO jeg, som f.eks at de har stål inni i stedet for plast. Pluss at noen av de kan forandres endel på inni ettersom hva som skal vaskes. Men det er klart at selgerne vil jo selge det som er dyrest også da, så de forteller nok ikke alltid om det negative med de dyre oppvaskmaskinene. Men da skal jeg gå i tenkeboksen gitt :) Har du noe stalltips på hva som er bra da? :)

Nei jeg aner ikke, har hørt at Zanussi er en bra, billig og stillegående maskin, noen har kjøpt Bosh, Miele.

Jeg vet bare en ting, aldri mer ASKO :o)

Skrevet

Du har tydeligvis peil, har ikke du jobbet med hvitevarer? I så fall, hvilket merke er bra i vaskemaskin? :) Har en AEG kondenstørketrommel som vi skal beholde men skal bytte ut vaskemaskina. Forslag? :)

Pappa Bjørn
Skrevet

Du har tydeligvis peil, har ikke du jobbet med hvitevarer? I så fall, hvilket merke er bra i vaskemaskin? :) Har en AEG kondenstørketrommel som vi skal beholde men skal bytte ut vaskemaskina. Forslag? :)

Jeg har vært servicekonsulent for Expert, og jeg anbefalte alltid AEG. Da jeg kjøpte ny oppvaskmaskin for et år siden var det i grunnen det eneste jeg så etter.

Du har både billige og dyre hvitevarer. AEG ligger midt på treet, men er absolutt det som varer lengst og som har minst feil.Jeg vil derfor anbefale deg å se etter det når du trenger noe.

Lykke til.

Skrevet

Vi kjøpte faktisk ny oppvaskmaskin i forrige uke.

Zanussi DE 6543X (Stål)

Lekkert design, og jeg er meget fornøyd med valget. Vasker bra og er en av de mest stillegående man får tak i på markedet.

Ta en titt på expert.no, så kan du se selv.

Jeg er iallefall veldig fornøyd :-)

Lykke til med valget.

Skrevet

Vi har en Miele oppvaskmaskin, husker ikke akkurat hvilken type, men Miele er i allefall bra, har bare hørt positivt om det.

Skrevet

Har også en AEG; den har tjent meg trofast siden ca. 1987. Tror du den holder noen år til?

Pappa Bjørn
Skrevet

Har også en AEG; den har tjent meg trofast siden ca. 1987. Tror du den holder noen år til?

Helt umulig å si, men at maskinen allerede har vart i 17 år sier jo litt. Men vil du beholde den en stund kan det være fint å ha service på den om du kjenner noen som kan det. Det blir sikkert for dyrt å få folk til det. De skal jo ha betalt i dyre dommer for å i det hele tatt komme. Det vet jeg alt om, det var noe av det jeg mislikte mest ved jobben min. Det er ikke noe gøy å fakturere 800 kroner til en 90-åring for å bytte batteri i fjernkontrollen hans.

Skrevet

Helt umulig å si, men at maskinen allerede har vart i 17 år sier jo litt. Men vil du beholde den en stund kan det være fint å ha service på den om du kjenner noen som kan det. Det blir sikkert for dyrt å få folk til det. De skal jo ha betalt i dyre dommer for å i det hele tatt komme. Det vet jeg alt om, det var noe av det jeg mislikte mest ved jobben min. Det er ikke noe gøy å fakturere 800 kroner til en 90-åring for å bytte batteri i fjernkontrollen hans.

Da den begynte å vaske skittent, fikk vi beskjed om å fylle på salt, så det har vi gjort 2-3 ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...