Gå til innhold

Til dere som trener spinning

Anbefalte innlegg

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Jeg skal vikariere som spinninginstruktør i påsken. Jeg hadde en slik jobb tidligere, men det er tre år siden sist. Jeg sykler mye, men da uti skauen med kvister som knekker, fuglesang og min egen anstrengte pust som akkompagnement. (Ikke så mye foreløpig, da. Andre aktiviteter har hovedfokus om vinteren.) Det blir altså ikke så lett å sammenligne.

Det jeg lurer på, er hva folket egentlig foretrekker av musikk?? Selv hører jeg utelukkende på gitarbasert musikk, og mye av dette kan brukes, men variasjon må til for de ulike deltakernes skyld. Jeg lurte på om noen kunne komme med forslag til sanger de har erfart funker fint i spinningsalen. Alle takter og kategorier av interesse. Takk!

Skrevet

Ikke hardrock! :)

Hadde mannlig aerobicinstruktør en gang som spilte Metallica eller noe annet mjøl. Forferdelig. Jeg fikk trent smilemusklene mer enn annet de gangene :)

"Body Work" CD'er blir jo mye brukt på spinningtimer og er ganske sikre "kort". Ellers synes jeg det blir mye driv (iallefall på den sykkelen jeg trør på) når det er mye og sterk beat.

Ikke glem å skru opp musikken.

Lykke til!

Skrevet

Hadde mannlig aerobicinstruktør en gang som spilte Metallica eller noe annet mjøl. Forferdelig. Jeg fikk trent smilemusklene mer enn annet de gangene :)

"Body Work" CD'er blir jo mye brukt på spinningtimer og er ganske sikre "kort". Ellers synes jeg det blir mye driv (iallefall på den sykkelen jeg trør på) når det er mye og sterk beat.

Lykke til!

oj! - skal sannelig kjøpe en sånn cd med BodyWork - til discman' min når jeg er ute og ser teit med stavene. Hvor får man slik musikk?

Skrevet

oj! - skal sannelig kjøpe en sånn cd med BodyWork - til discman' min når jeg er ute og ser teit med stavene. Hvor får man slik musikk?

På musikkbutikken?

:)

Skrevet

På musikkbutikken?

:)

*FNIS* - jeg er så dårlig på sånne musikkbutikken - - helt sant, skjønner ikke børet av de. Så muklig jeg leter litt inne på nettet :)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg trener mye spinning, og er selv også utdannet instruktør.

Jeg syntes at det er helt utrolig slitsomt med trance og house til spinningen. Jeg ønsker meg lett og glad voklabasert musikk som gjør meg glad. Jeg elsker å synge, og tar litt ekstra i når jeg hører en fin sang jeg liker.

Jeg hadde stor suksess med litt latinske rytmer når jeg jobbet som instruktør: Gypsy Kings for eksempel. Glad og ernergisk musikk.

Jeg orker ikke at det bare skal være dunk-dunk harde rytmer og mekaniske lyder når jeg trener. Men så er jeg jo ikke helt ung heller da.... (30..)lenger.

Pappa Bjørn
Skrevet

Dersom det blir for avansert frue skal vi hjelpe dem med å finne en kassett de kan lytte til mens de mosjonerer.*L*

Skrevet

Dersom det blir for avansert frue skal vi hjelpe dem med å finne en kassett de kan lytte til mens de mosjonerer.*L*

Tusen takk! :) - det har gått i Rondo Veneziano nå lenge...trenger noe annet. Hr vært så desperat at jeg har stjålet med meg musikken til 12-åringen, men fy - RAP og HIPHOP er så kvalmt! *grøss*

Må ha noe med litt takt i! :)

Skrevet

Jeg syntes at det er helt utrolig slitsomt med trance og house til spinningen. Jeg ønsker meg lett og glad voklabasert musikk som gjør meg glad. Jeg elsker å synge, og tar litt ekstra i når jeg hører en fin sang jeg liker.

Jeg hadde stor suksess med litt latinske rytmer når jeg jobbet som instruktør: Gypsy Kings for eksempel. Glad og ernergisk musikk.

Jeg orker ikke at det bare skal være dunk-dunk harde rytmer og mekaniske lyder når jeg trener. Men så er jeg jo ikke helt ung heller da.... (30..)lenger.

Disse?

https://www.cdon.com/product.phtml?prod=3985

er det kjekt å GÅ til også?

Skrevet

*FNIS* - jeg er så dårlig på sånne musikkbutikken - - helt sant, skjønner ikke børet av de. Så muklig jeg leter litt inne på nettet :)

Du får den på http://www.zailor.no/ (musikkbutikk på nettet), og sikkert også på www.akersmic.no

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Lykke til!

Noe Metallica duger nok til spinning, men jeg er heller ikke særlig glad i det bandet.

"Body Work"-CDene kjenner jeg ikke til, jeg skal sjekke dem ut. Takk for tips, TusenFryd/damedame.

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Tull. Du virker ung som en hoppe.

Jeg liker heller ikke trance, techno, dunk, dunk, jævlige lyder, etc. Blir fryktelig sliten i hodet av dette, så jeg vil altså unngå dette mest mulig. Heller Shakira! :P

Gypsy Kings er et godt tips. Instrumentaliseringen deres er heller ikke så verst. Leadgitaristen er konge på appoyandoanslag!

Takk for svar.

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Spill Øystein Sunde med modællfly osv!

Hehe.. Angående Sunde.. Kanskje en gitarduett han og Lars Håvard Haugen gjorde en gang live. Jeg tror jeg har et opptak fra en konsert en gang. Rimelig fengende.

Thanks to you too, (wo)man.

Skrevet

Når jeg får utvalgte låter av U2 og REM trør jeg på det jeg har, og ser nok helt bortreist ut...digg digg...:o)

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Når jeg får utvalgte låter av U2 og REM trør jeg på det jeg har, og ser nok helt bortreist ut...digg digg...:o)

REM og U2, ja. Det var ingen dum idé. Takk.

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Techno er best.

Huff da..

Får vel ta med litt av dette også. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...