Gå til innhold

Norge i Irak

Gjest hvor lite oppdatert er jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soldatene er der for å bekjempe kaoset etter krigen.

Norge støttet ikke krigen mot Irak.

Det er klart at Norge kunne ha trukket seg ut, men det ville neppe være positivt for irakere.

Skrevet

Soldatene er der for å bekjempe kaoset etter krigen.

Norge støttet ikke krigen mot Irak.

Det er klart at Norge kunne ha trukket seg ut, men det ville neppe være positivt for irakere.

Bonden vet du, Bonden... Han er rævslikker, det er derfor vi nå er et Terrormål... han burde gått av bare fordi han ikke hører på flertallet av det norske folk.

Når det er sagt, er det bra at norske soldater er der nede for å opprettholde Lov og Orden, til de klarer seg selv. det er jo mange grupperinger der ned som forstatt kjemper imot frigjøringen av Saddam... Og trenger de hjelp, er de bedre å hjelpe dem der de er, enn at alle kommer hit.... liksom

håper forresten atregjeringen de stiller det kabinettspm som de truer med angående Memhet...

Ikke det, at han ikke skal få hjelp....men slik at de går av:)

Memhet bør få hjelp, men da må de også åpne for at andre foreldre i en fortvilet situasjon får den samme behandligen, slik at Samfunnsrasismen ikke øker...

Skrevet

Bonden vet du, Bonden... Han er rævslikker, det er derfor vi nå er et Terrormål... han burde gått av bare fordi han ikke hører på flertallet av det norske folk.

Når det er sagt, er det bra at norske soldater er der nede for å opprettholde Lov og Orden, til de klarer seg selv. det er jo mange grupperinger der ned som forstatt kjemper imot frigjøringen av Saddam... Og trenger de hjelp, er de bedre å hjelpe dem der de er, enn at alle kommer hit.... liksom

håper forresten atregjeringen de stiller det kabinettspm som de truer med angående Memhet...

Memhet bør få hjelp, men da må de også åpne for at andre foreldre i en fortvilet situasjon får den samme behandligen, slik at Samfunnsrasismen ikke øker...

Hei!

Hva er det "bonden" har gjort som har ført til at vi er et terrormål?

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Hva er det "bonden" har gjort som har ført til at vi er et terrormål?

Vennlig hilsen

Søttet USA, sendte styrker til Irak, og nektet på det!

OSV OSV... dessuten ELSKER han Bush... Men du liker ham vel du?

Skrevet

Hør, hør

Skrevet

Her i landet støttar vi ukritsk alt faens som måtte koma frå Washington. What else is new?

Gjest strandhai
Skrevet

I og med at USA er en av våre viktigste allierte, er det vel kanskje greit at vi ikke høylytt bombarderer de med kritikk hver bidige gang de foretar seg noe vi ikke liker. Det er selvsagt lov å kritisere, men du skjønner vel også at han ikke kan gå like hardt ut mot USA som vi andre vanlige folk kan.

Bondevik gikk da ut og sa tydelig ifra om at Norge ikke støttet invasjonen i Irak, meeen at vi ville bistå på humanitært grunnlag når krigen var over.

De norske soldatene er der for å bygge broer (på flere måter) og rydde miner. (pluss sikkert masse mer jeg ikke har fått med meg.) En journalist sa en gang at de ville ta flere tiår å få fjernet alle minene i Irak, men å si at det ikke hjelper å fjerne noen, det er helt bak mål.

Skrevet

I og med at USA er en av våre viktigste allierte, er det vel kanskje greit at vi ikke høylytt bombarderer de med kritikk hver bidige gang de foretar seg noe vi ikke liker. Det er selvsagt lov å kritisere, men du skjønner vel også at han ikke kan gå like hardt ut mot USA som vi andre vanlige folk kan.

Bondevik gikk da ut og sa tydelig ifra om at Norge ikke støttet invasjonen i Irak, meeen at vi ville bistå på humanitært grunnlag når krigen var over.

De norske soldatene er der for å bygge broer (på flere måter) og rydde miner. (pluss sikkert masse mer jeg ikke har fått med meg.) En journalist sa en gang at de ville ta flere tiår å få fjernet alle minene i Irak, men å si at det ikke hjelper å fjerne noen, det er helt bak mål.

Du skriver: "I og med at USA er en av våre viktigste allierte, er det vel kanskje greit at vi ikke høylytt bombarderer de med kritikk hver bidige gang de foretar seg noe vi ikke liker. Det er selvsagt lov å kritisere, men du skjønner vel også at han ikke kan gå like hardt ut mot USA som vi andre vanlige folk kan."

Vi er en uavhengig nasjon, og ikke en koloni.

Videre, man lar ikke sine venner begå slike åpenbar strategi-feil uten å varsle dem om det.

Med vennlig hilsen

Gjest thetraveller
Skrevet

De hjelper til med brobygging og gjenoppbygging av skoler og slikt no'. Og de rydder miner.

Eksen min fortalte at to dager før de reiste hjem derfra (Basra), ble det funnet ei stor og gammel udetonert mine under den veien de drev og kjørte daglig tungtransport på inn til leiren. Utrolig at den aldri gikk av!

Skrevet

Hei!

Jeg kan ikke se at Bondevik støttet krigen i Irak; tvert imot -- Bondevik uttalte at han ikke anså at den krigen hadde folkerettslig grunnlag.

Du forvirrer oss litt når du sier at det er fint at norske soldater er med på å ordne opp etter de allierte styrkenes angrep på Irak, men samtidig mener at det er feil av Bondevik å sende norske soldater dit?

Dine uttalelser om at Bondevik angivelig elsker Bush, får vel heller stå som et tegn på at du har et noe spesielt forhold til Bondevik.

Selv kjenner jeg ikke Bondevik -- og har heller ikke noe ønske om å gjøre det.

Jeg håper du ellers har det utmerket!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Jeg kan ikke se at Bondevik støttet krigen i Irak; tvert imot -- Bondevik uttalte at han ikke anså at den krigen hadde folkerettslig grunnlag.

Du forvirrer oss litt når du sier at det er fint at norske soldater er med på å ordne opp etter de allierte styrkenes angrep på Irak, men samtidig mener at det er feil av Bondevik å sende norske soldater dit?

Dine uttalelser om at Bondevik angivelig elsker Bush, får vel heller stå som et tegn på at du har et noe spesielt forhold til Bondevik.

Selv kjenner jeg ikke Bondevik -- og har heller ikke noe ønske om å gjøre det.

Jeg håper du ellers har det utmerket!

Med vennlig hilsen

Jeg mente det var feil av Bondevik å sende nedover fly, da han sa at vi ikke hadde gjort det!

Han løy for å ikke tape ansikt for det norske folk,og ignorerte flertallet...

Norge har vært med på slike opprydninger som de er med på idag... men ikke direkte krig... ikke uten FN`s annbefaling... og det syntes jeg er flott, at Norge kan være med på å gjenoppbygge det som har blitt ødelagt... iogmed at det fortsatt er uroligheter der ned blir det jo som en krig... men det burde ikke stoppe gjenoppbyggingsarbeidet!

Skrevet

Jeg mente det var feil av Bondevik å sende nedover fly, da han sa at vi ikke hadde gjort det!

Han løy for å ikke tape ansikt for det norske folk,og ignorerte flertallet...

Norge har vært med på slike opprydninger som de er med på idag... men ikke direkte krig... ikke uten FN`s annbefaling... og det syntes jeg er flott, at Norge kan være med på å gjenoppbygge det som har blitt ødelagt... iogmed at det fortsatt er uroligheter der ned blir det jo som en krig... men det burde ikke stoppe gjenoppbyggingsarbeidet!

Hei!

Så du synes det er flott at Bondevik har sørget for at Norge er med på å rydde opp?

Utover det må det jo sies at Stortinget når som helst kan felle regjeringen. Så lenge Stortinget ikke gjør det, er det medansvarlig for den politikk regjeringen fører.

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Så du synes det er flott at Bondevik har sørget for at Norge er med på å rydde opp?

Utover det må det jo sies at Stortinget når som helst kan felle regjeringen. Så lenge Stortinget ikke gjør det, er det medansvarlig for den politikk regjeringen fører.

Vennlig hilsen

Ja jøss... men så er ikke jeg så gla i den regjeringen som sitter nå... og da spesiellt ikke etter at jeg begynnte å studere statsv.

Blir bare mere og mere oppgitt over dem, de tråkker forsatt på de svake og forguder de rike!

Skrevet

Ja jøss... men så er ikke jeg så gla i den regjeringen som sitter nå... og da spesiellt ikke etter at jeg begynnte å studere statsv.

Blir bare mere og mere oppgitt over dem, de tråkker forsatt på de svake og forguder de rike!

Hei!

Har det noen gang vært noen regjering som har oppført seg bedre mht. fattige og rike?

Det er lett å stå på sidelinjen og kritisere; men fins det noe politisk alternativ?

Regering med FrP? SV? SP?

Fra vondt til verre?

Tar du grunnfag i statsvitenskap -- første semester da, kanskje?

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Har det noen gang vært noen regjering som har oppført seg bedre mht. fattige og rike?

Det er lett å stå på sidelinjen og kritisere; men fins det noe politisk alternativ?

Regering med FrP? SV? SP?

Fra vondt til verre?

Tar du grunnfag i statsvitenskap -- første semester da, kanskje?

Vennlig hilsen

Klart der finnest alternativer, de har de siste årene kommet flere bra partier, men de kommer seg ikke frem fordi velgerene ikke får kjennskap til dem, de er ikke interessert nok til å delta, og å vite om alternativene...

Kan ikke si at jeg har for politikken til de som sitter med makta... men så er jeg også medlem av et av de små partiene som fikk en plass på tinget... men en stemme er ikke nok, når flertallene har regjert lenge nok...

Mener det er på tide å høre på andres meninger... kjempe for det som er viktig nok...

Jeg var tidlig intressert i politikk, og skjønner ikke at det er flere som er det, blandt de unge spesielt, de bruker ikke stemme retten sin fornuftig og mener det er bedre å ikke stemme.... da mener jeg at da har du ingenting med å klage...alle vet at den lave valgdeltagelsen ved siste valg, har gjort det slik at Bonden sitter ved makta...

Mener det er på tide å ta standpunkt, slutte å flakke, våkne opp og gjøre noe...

Skal neste generasjon gjøre som våres og den før oss så ser jeg egentlig ikke ende på elendighetene... både for mennesker, dyr og naturen!

Skrevet

Klart der finnest alternativer, de har de siste årene kommet flere bra partier, men de kommer seg ikke frem fordi velgerene ikke får kjennskap til dem, de er ikke interessert nok til å delta, og å vite om alternativene...

Kan ikke si at jeg har for politikken til de som sitter med makta... men så er jeg også medlem av et av de små partiene som fikk en plass på tinget... men en stemme er ikke nok, når flertallene har regjert lenge nok...

Mener det er på tide å høre på andres meninger... kjempe for det som er viktig nok...

Jeg var tidlig intressert i politikk, og skjønner ikke at det er flere som er det, blandt de unge spesielt, de bruker ikke stemme retten sin fornuftig og mener det er bedre å ikke stemme.... da mener jeg at da har du ingenting med å klage...alle vet at den lave valgdeltagelsen ved siste valg, har gjort det slik at Bonden sitter ved makta...

Mener det er på tide å ta standpunkt, slutte å flakke, våkne opp og gjøre noe...

Skal neste generasjon gjøre som våres og den før oss så ser jeg egentlig ikke ende på elendighetene... både for mennesker, dyr og naturen!

...hvilke "bra partier" snakker du om?

Naturlovpartiet?

Rettferdighetspartiet?

Eller kanskje du sikter til Pensjonistpartiet?

Skrevet

...hvilke "bra partier" snakker du om?

Naturlovpartiet?

Rettferdighetspartiet?

Eller kanskje du sikter til Pensjonistpartiet?

Er ingen partier som har de navnene uten om Pensjonist partiet....

Vær litt seriøs!!!

Skrevet

Er ingen partier som har de navnene uten om Pensjonist partiet....

Vær litt seriøs!!!

Hei!

Du tar (igjen?) feil. Og partiet du referer til heter "Pensjonistpartiet" (skrives i ett ord!).

...du -- studerer statsvitenskap? :)

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Du tar (igjen?) feil. Og partiet du referer til heter "Pensjonistpartiet" (skrives i ett ord!).

...du -- studerer statsvitenskap? :)

Vennlig hilsen

Jeg studerer ikke statsvitenskap, men det er en del av undervisningen den obligatoriske...

Hvor tar jeg feil?

Om jeg staver pensjonist partiet feil, så er vel de en sak mellom meg og min skrive måte... visste ikke at jeg tok eksamen i norsk... liksom.. dessuten er vel dysleksien min en del av grunnen til stavemåtene!

Men jeg vil vite hvor jeg tar feil, og hvorfor du er så kvalm?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...