Gå til innhold

Fra rehabilitering til unguføretrygdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min situasjon er den at jeg skal over fra rehabilitering til unguføretrygd. Det jeg lurer på hvor høye er satsene på ungufør?

dette er mitt nick
Skrevet

Jeg får 11305 kr mnd. (Har ikke opparbeidet meg noen andre poeng gjennom jobb).Dette må jeg skatte av, men det er gunstig skatt på uføretrygd. På rehabilitering skattet jeg 27%, nå skatter jeg 16% på omtrent samme beløp:)

Skrevet

Jeg får 11305 kr mnd. (Har ikke opparbeidet meg noen andre poeng gjennom jobb).Dette må jeg skatte av, men det er gunstig skatt på uføretrygd. På rehabilitering skattet jeg 27%, nå skatter jeg 16% på omtrent samme beløp:)

Er det blitt så mye? Jeg har barnetillegg på så jeg vet aldri nøyaktig sum.

dette er mitt nick
Skrevet

Er det blitt så mye? Jeg har barnetillegg på så jeg vet aldri nøyaktig sum.

Det er ihvertfall det jeg får, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har noe som helst tillegg (utenom ung ufør da selvfølgelig).

Skrevet

jeg har 11775 i ung ufør og det er også uten tillegg. Fant slippen og regnet etter.

Skrevet

Det er ihvertfall det jeg får, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har noe som helst tillegg (utenom ung ufør da selvfølgelig).

Skjønner ikke hvorfor du har mindre enn meg. Trodde alle fikk det samme. Også har jeg barnetillegg opp det også. Og betaler 1100 i skatt som jeg pleier å få tilbake om sommeren. Feriepengene mine :o)

dette er mitt nick
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du har mindre enn meg. Trodde alle fikk det samme. Også har jeg barnetillegg opp det også. Og betaler 1100 i skatt som jeg pleier å få tilbake om sommeren. Feriepengene mine :o)

Ja, det var jo litt rart. Men jeg synes det er sånn med mange stønader jeg, de sier at det skal være likt men folk får forskjellig likevel. Så rart at du får igjen på skatten også når du skatter så lite. Jeg har ikke noe lån eller noe sånt da, det har kanskje noe med det å gjøre? Det kan jo også hende jeg får igjen på skatten også, har ikke hatt uføretrygd lenge nok til å vite det.

Skrevet

Ja, det var jo litt rart. Men jeg synes det er sånn med mange stønader jeg, de sier at det skal være likt men folk får forskjellig likevel. Så rart at du får igjen på skatten også når du skatter så lite. Jeg har ikke noe lån eller noe sånt da, det har kanskje noe med det å gjøre? Det kan jo også hende jeg får igjen på skatten også, har ikke hatt uføretrygd lenge nok til å vite det.

Jeg skatter i klasse to pga ungene. Eller rettere sagt ungen, jeg har bare en under 18 år selv om jeg fremdeles har to boende hjemme.

dette er mitt nick
Skrevet

Jeg skatter i klasse to pga ungene. Eller rettere sagt ungen, jeg har bare en under 18 år selv om jeg fremdeles har to boende hjemme.

Ja, da er det nok derfor:)

Skrevet

Ja, da er det nok derfor:)

Jeg tipper at du får igjen på skatten du også og hvis du har muligheter til å trekke fra sykdomsutgifter så er det også med og hjelper

dette er mitt nick
Skrevet

Jeg tipper at du får igjen på skatten du også og hvis du har muligheter til å trekke fra sykdomsutgifter så er det også med og hjelper

Takk for tipset:) Det skal jeg huske på..

Gjest Til Threzi
Skrevet

11600 + litt til. Brutto.

jeg fikk 11.152kr i februar mnd

Dagsatsen min er ca. 525kr om dagen!

Får rehabiliteringspenger + tilleggsytelse som ung ufør..

Er det ca. det samme som dere får?

Skrevet

jeg fikk 11.152kr i februar mnd

Dagsatsen min er ca. 525kr om dagen!

Får rehabiliteringspenger + tilleggsytelse som ung ufør..

Er det ca. det samme som dere får?

Når man får rehab så varierer det jo etter dagene så det tilsvarer vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...