threzi Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Min situasjon er den at jeg skal over fra rehabilitering til unguføretrygd. Det jeg lurer på hvor høye er satsene på ungufør? 0 Siter
dette er mitt nick Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Jeg får 11305 kr mnd. (Har ikke opparbeidet meg noen andre poeng gjennom jobb).Dette må jeg skatte av, men det er gunstig skatt på uføretrygd. På rehabilitering skattet jeg 27%, nå skatter jeg 16% på omtrent samme beløp:) 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Jeg får 11305 kr mnd. (Har ikke opparbeidet meg noen andre poeng gjennom jobb).Dette må jeg skatte av, men det er gunstig skatt på uføretrygd. På rehabilitering skattet jeg 27%, nå skatter jeg 16% på omtrent samme beløp:) Er det blitt så mye? Jeg har barnetillegg på så jeg vet aldri nøyaktig sum. 0 Siter
dette er mitt nick Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Er det blitt så mye? Jeg har barnetillegg på så jeg vet aldri nøyaktig sum. Det er ihvertfall det jeg får, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har noe som helst tillegg (utenom ung ufør da selvfølgelig). 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Jeg får 11305 kr mnd. (Har ikke opparbeidet meg noen andre poeng gjennom jobb).Dette må jeg skatte av, men det er gunstig skatt på uføretrygd. På rehabilitering skattet jeg 27%, nå skatter jeg 16% på omtrent samme beløp:) jeg har 11775 i ung ufør og det er også uten tillegg. Fant slippen og regnet etter. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Det er ihvertfall det jeg får, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har noe som helst tillegg (utenom ung ufør da selvfølgelig). Skjønner ikke hvorfor du har mindre enn meg. Trodde alle fikk det samme. Også har jeg barnetillegg opp det også. Og betaler 1100 i skatt som jeg pleier å få tilbake om sommeren. Feriepengene mine ) 0 Siter
dette er mitt nick Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Skjønner ikke hvorfor du har mindre enn meg. Trodde alle fikk det samme. Også har jeg barnetillegg opp det også. Og betaler 1100 i skatt som jeg pleier å få tilbake om sommeren. Feriepengene mine ) Ja, det var jo litt rart. Men jeg synes det er sånn med mange stønader jeg, de sier at det skal være likt men folk får forskjellig likevel. Så rart at du får igjen på skatten også når du skatter så lite. Jeg har ikke noe lån eller noe sånt da, det har kanskje noe med det å gjøre? Det kan jo også hende jeg får igjen på skatten også, har ikke hatt uføretrygd lenge nok til å vite det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Ja, det var jo litt rart. Men jeg synes det er sånn med mange stønader jeg, de sier at det skal være likt men folk får forskjellig likevel. Så rart at du får igjen på skatten også når du skatter så lite. Jeg har ikke noe lån eller noe sånt da, det har kanskje noe med det å gjøre? Det kan jo også hende jeg får igjen på skatten også, har ikke hatt uføretrygd lenge nok til å vite det. Jeg skatter i klasse to pga ungene. Eller rettere sagt ungen, jeg har bare en under 18 år selv om jeg fremdeles har to boende hjemme. 0 Siter
dette er mitt nick Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Jeg skatter i klasse to pga ungene. Eller rettere sagt ungen, jeg har bare en under 18 år selv om jeg fremdeles har to boende hjemme. Ja, da er det nok derfor:) 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Ja, da er det nok derfor:) Jeg tipper at du får igjen på skatten du også og hvis du har muligheter til å trekke fra sykdomsutgifter så er det også med og hjelper 0 Siter
dette er mitt nick Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Jeg tipper at du får igjen på skatten du også og hvis du har muligheter til å trekke fra sykdomsutgifter så er det også med og hjelper Takk for tipset:) Det skal jeg huske på.. 0 Siter
Gjest Til Threzi Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 11600 + litt til. Brutto. jeg fikk 11.152kr i februar mnd Dagsatsen min er ca. 525kr om dagen! Får rehabiliteringspenger + tilleggsytelse som ung ufør.. Er det ca. det samme som dere får? 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 jeg fikk 11.152kr i februar mnd Dagsatsen min er ca. 525kr om dagen! Får rehabiliteringspenger + tilleggsytelse som ung ufør.. Er det ca. det samme som dere får? Når man får rehab så varierer det jo etter dagene så det tilsvarer vel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.