Gå til innhold

Heia Kjartan!!

Anbefalte innlegg

Gjest epletre
Skrevet

Susanne sang den. Er det en favoritt av MODS-sangene?

Jeg har sånn sans for de låtene der, de blir liksom ikke utdatert.

Ja det er den fineste Mods sangen!

Min Soer- Afrikanske venninne synger faktisk paa referenget hele tiden, fordi jeg (som eneste nordmann) alltid insisterer paa aa hoere den naar vi skal ut:0)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

17

• amber sun

10

• cecily

7

• karisma

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest epletre
Skrevet

he he - det er godt det er flere enn meg. Men hvem er Mods? Aldri hørt om dem jeg. Og eldstemann her som elsker all norsk musikk og har masse forskjellig. Har ikke sett dem i CD hylla

Stavangerband!:0)

Gjest epletre
Skrevet

Hvem er det da. Ingen av oss har noen sinne hørt om dem. Ikke dattera mi og kjæresten heller.

Ett gammelt Stavangerband! Har dere hoert om Tore Tang?

Skrevet

he he - det er godt det er flere enn meg. Men hvem er Mods? Aldri hørt om dem jeg. Og eldstemann her som elsker all norsk musikk og har masse forskjellig. Har ikke sett dem i CD hylla

Mods er et stavangerband, hvor Morten Abel var vokalist. Senere ble bandet oppløst, og Morten Abel startet sin karriere :)

_Han_ kjenner du vel ;)

Skrevet

Stavangerband!:0)

Det skjønte jeg men det er så dumt når sangene er ukjente. Jeg får liksom ikke samme feelingen da.

Skrevet

"Tore Tang, ein gammal mann. Heile byen kjenner han. Han som leve av gammalt brød og vann. Kor han komme fra vett bare han. Tore Tang.

Når han går, alle snur og ser på han, e'kje løye det, så stygge så han 'e. Han forstår, de kan'kje akseptera han, har ingen fortid, å se tebage på. Han seie det, at i døden får eg fred, då ska, ingen plaga meg igjen.. (a-a-a) eg ska ha ro, der kor eg og jesus ska bo.

Tore Tang, ein gammal mann..." osv

Husker den godt, jeg. Tror jeg henter fram den gamle Mods-plata, jeg. ;)

Skrevet

Nei, ikke det heller.

Ikke ungene heller. Er vi helt feil alder eller?

Skrevet

Mods er et stavangerband, hvor Morten Abel var vokalist. Senere ble bandet oppløst, og Morten Abel startet sin karriere :)

_Han_ kjenner du vel ;)

Morten Abel vet jeg godt hvem er :o)

Skrevet

Nei, ikke det heller.

Ikke ungene heller. Er vi helt feil alder eller?

Husker du denne da?

"Kor ska me gjør av oss, kor ska me gå? Kor 'e revansjen me har venta på. Alt me har streva og slåss for å få, kan ikkje venta å klara det nå "(noe sånn sirkus sånn. husker ikke teksten helt ordrett)

Skrevet

Husker du denne da?

"Kor ska me gjør av oss, kor ska me gå? Kor 'e revansjen me har venta på. Alt me har streva og slåss for å få, kan ikkje venta å klara det nå "(noe sånn sirkus sånn. husker ikke teksten helt ordrett)

Nei, jeg må være helt feil alder. Men har blitt presset til å høre mye rart i årenes løp.

Skrevet

"Tore Tang, ein gammal mann. Heile byen kjenner han. Han som leve av gammalt brød og vann. Kor han komme fra vett bare han. Tore Tang.

Når han går, alle snur og ser på han, e'kje løye det, så stygge så han 'e. Han forstår, de kan'kje akseptera han, har ingen fortid, å se tebage på. Han seie det, at i døden får eg fred, då ska, ingen plaga meg igjen.. (a-a-a) eg ska ha ro, der kor eg og jesus ska bo.

Tore Tang, ein gammal mann..." osv

Husker den godt, jeg. Tror jeg henter fram den gamle Mods-plata, jeg. ;)

Jeg har Jokke på dataen jeg.

Skrevet

Nei, jeg må være helt feil alder. Men har blitt presset til å høre mye rart i årenes løp.

Eller denne "Eg e så forelska"

"Eg e så forelska, ka ska eg gjørr nå, eg e så foreska - a -a- a-" osv

Hvilken alder er feil, tro? Jeg er 30, og jeg husker det godt, men det var vel kanskje litt før min hovedungdomstid (hvis noe heter det), eller i min tidlige før-ungdom.

Men Mods var kanskje ikke så stort utenfor stavangerområdet.

Ja, ja, Morten Abel gjorde det bra etterpå, ihvertfall.

Forresten, det ble jo September When før han begynte å synge alene. Husker du dem?

"Bullet me" var jo kjempestor!! Det var i min "hovedungdomstid" Husker vi skrek på "Bullet me!Bullet me! I take the full responsibility, oh yeeaaah, oh bullet, bullet, bullet my head, and let the situation " et eller annet. mens vi satt på bussen på skoleturer...

*mimre*

Skrevet

mods har sanger som tore tang, bare i nått, me to går alltid aleina. tore tang e nesten nasjonalsang rundt stavanger, den kan alle.

mods hadde sin storhetstid i begynnelsen av 80-tallet.

vanvittig mye humor i låtene, akkurat som morten abel har nå. jeg bare digger mods.

Skrevet

Hvilken alder er feil, tro? Jeg er 30, og jeg husker det godt, men det var vel kanskje litt før min hovedungdomstid (hvis noe heter det), eller i min tidlige før-ungdom.

Forresten, det ble jo September When før han begynte å synge alene. Husker du dem?

"Bullet me" var jo kjempestor!! Det var i min "hovedungdomstid" Husker vi skrek på "Bullet me!Bullet me! I take the full responsibility, oh yeeaaah, oh bullet, bullet, bullet my head, and let the situation " et eller annet. mens vi satt på bussen på skoleturer...

*mimre*

dødskule sanger! får så lyst til å le når jeg hører dem, de er så fulle av liv og humor at jeg straks blir i godt humør.

c",)

Skrevet

*mimre*

Jeg husker September When. Å amber sun, du er mye yngre enn meg, det kan være derfor. Buhu, jeg vil ikke bli gammal.

Gjest nå må vi sette oss å se hvem som må gå
Skrevet

NEI NÅ MÅ VI BENKE OSS TIL VEL ..... SPENNENDE ......

psssst, jeg syns også denne fredagen at Sandra bør ut .....

Skrevet

mods har sanger som tore tang, bare i nått, me to går alltid aleina. tore tang e nesten nasjonalsang rundt stavanger, den kan alle.

mods hadde sin storhetstid i begynnelsen av 80-tallet.

vanvittig mye humor i låtene, akkurat som morten abel har nå. jeg bare digger mods.

Det blir jo omtrent som om meg som har sansen for Jokke og tekstene hans. Litt lokale greier som gjør at man føler noe felles :o)

Skrevet

Jeg husker September When. Å amber sun, du er mye yngre enn meg, det kan være derfor. Buhu, jeg vil ikke bli gammal.

er du så gammel da? synes du virker så ungdomslig, jeg c",)

Skrevet

er du så gammel da? synes du virker så ungdomslig, jeg c",)

Jeg skal aldri bli gammal. Men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det utenpå da. Men inni meg er jeg veldig barnslig :o)

Gjest epletre
Skrevet

*mimre*

Husker at jeg var paa Quartfestivalen noen aar tilbake. Paa campen satt det 15 Oestlendinger og sang paa Tore Tang:0) Saa det er nok litt kjent rundt omkring..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...