Gå til innhold

Sandra sang ikke Norsk! (idol)

Anbefalte innlegg

Gjest soldier
Skrevet

Sandra har jeg hitiil bare trukket på skuldrene av, men nå begynner den barnslige opptreden hennes å irritere meg.

Begriper ikke at en 16-åring kan ha en så høy 11-årsfaktor...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Matthea

8

• Dorthe

4

• Flows

3

• cecily

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Synes dettte bynner å bli for dumt.
Skrevet

Du kommer jo helt sikker fra sørlandet og har ikke anelse på hvordan vi prater i nordland. Jeg bor ikke så langt unna der sandra bor og jeg sier underbare.

Det som er problemet ditt er vell at nordlenninger i dine øyne ikke er helt "norske".

Det er vell kanskje det som er problemet?

Sandra sang bra i går, og sang helt ren mosjøværing.

Det var ingenting å si på henne i går.

Kvalmende at voksne folk bynner å mobbe 16 år gammle jenter,enda hun klarer seg bra så må man bare snakke dritt om henne.

Synes du burde sjerpe deg.

Håper nesten at sandra vinner bare for å lukke kjeften på sure misunnelige kjerringer.

Stå på sandra.

Gjest irritert på voksne som må rakke ned på ungdommer
Skrevet

På nordnorsk altså? Sier ikke "underbara" der nei.

ho sa ikke underbara, men uinnerbare, og det e sånn vi snakke her oppe! Bor ikke akkurat i mosjøen, men kjenne godt te dialekten.

Syns det e veldig barnslig av dæ (som en 11 åring) å snakke/skrive drit om ei jente bare for at du ikke syns at ho e best! SKJERP DÆ!!!!! Alle snakke ikke likens, og det e mange dialekta som slettes ikke høres norsk ut hvis du ikke kjenne te den!!!!! Og du e sikkert fra tjukkaste Oslo, og forstår vel bare den dialekten. Må æ oversette det æ har skrevve te dæ????

Skrevet

Sang vel sin egen dialekt tenker jeg, sangen var fin den, hun greide seg bra denne gangen, men forrige gang var grufull.

Gjest what the...
Skrevet

Du kommer jo helt sikker fra sørlandet og har ikke anelse på hvordan vi prater i nordland. Jeg bor ikke så langt unna der sandra bor og jeg sier underbare.

Det som er problemet ditt er vell at nordlenninger i dine øyne ikke er helt "norske".

Kvalmende at voksne folk bynner å mobbe 16 år gammle jenter,enda hun klarer seg bra så må man bare snakke dritt om henne.

Håper nesten at sandra vinner bare for å lukke kjeften på sure misunnelige kjerringer.

Stå på sandra.

Jeg er trønder.Og jeg har tatt feil,noe som jeg har innrømmet et annet sted i tråden.Jeg er heller ikke ute etter å mobbe noen.Jeg synes ikke hun sang fint og det må jeg få mene uten at noen skal påstå at jeg mobber.

Husk å lese hele tråden før du uttaler deg.:o)

Gjest what the...
Skrevet

ho sa ikke underbara, men uinnerbare, og det e sånn vi snakke her oppe! Bor ikke akkurat i mosjøen, men kjenne godt te dialekten.

Syns det e veldig barnslig av dæ (som en 11 åring) å snakke/skrive drit om ei jente bare for at du ikke syns at ho e best! SKJERP DÆ!!!!! Alle snakke ikke likens, og det e mange dialekta som slettes ikke høres norsk ut hvis du ikke kjenne te den!!!!! Og du e sikkert fra tjukkaste Oslo, og forstår vel bare den dialekten. Må æ oversette det æ har skrevve te dæ????

Jeg har tatt feil,noe som du sikkert hadde fått med deg hvis du hadde lest hele tråden.

Æ e faktisk trønder å skjønne godt ka du skriv:o)

Gjest what the...
Skrevet

Sang vel sin egen dialekt tenker jeg, sangen var fin den, hun greide seg bra denne gangen, men forrige gang var grufull.

Hun sang bedre denne gangen men syntes hun sang dårligst av dem likevel.Synes det var helt feil at Øystein gikk ut.

Skrevet

Jeg er trønder.Og jeg har tatt feil,noe som jeg har innrømmet et annet sted i tråden.Jeg er heller ikke ute etter å mobbe noen.Jeg synes ikke hun sang fint og det må jeg få mene uten at noen skal påstå at jeg mobber.

Husk å lese hele tråden før du uttaler deg.:o)

Du kan da ikke kreve at folk MÅ lese hele tråden for å uttale seg! (Dette gjelder spesielt ved lange tråder).

Har du skrevet et innlegg, så må du tåle å få reksjoner på det.

Gjest what the...
Skrevet

Du kan da ikke kreve at folk MÅ lese hele tråden for å uttale seg! (Dette gjelder spesielt ved lange tråder).

Har du skrevet et innlegg, så må du tåle å få reksjoner på det.

Jeg tåler å få reaksjoner på det jeg skriver.Men må også få forsvare meg hvis jeg ønsker det.

Skjønner godt at jeg har driti på draget her og det innrømmer jeg også.

Så er det flere som vil kritisere det jeg har skrevet så bare kom med det.:o)

Gjest irritert på voksne som må rakke ned på ungdommer
Skrevet

Jeg har tatt feil,noe som du sikkert hadde fått med deg hvis du hadde lest hele tråden.

Æ e faktisk trønder å skjønne godt ka du skriv:o)

virka jo ikke akkurat sånn da!!!!! Da burde du jo ha hørt at ho sang på sin dialekt, for det va nemlig ikke tvil!!!!

Gjest vefsning
Skrevet

Stå på sandra.

Dialekta heter forresten ikke mosjøværing, den heter

Gjest what the...
Skrevet

virka jo ikke akkurat sånn da!!!!! Da burde du jo ha hørt at ho sang på sin dialekt, for det va nemlig ikke tvil!!!!

Nei jeg hørte faktisk ikke det.Da hadde jeg vel ikke nevnt noe om saken heller!!!!

Gjest det klarer seg nå
Skrevet

Med den dialekten du skriver på her, må du vel bo minimum 45 mil nord for Mosjøen.

Jeg, derimot, bor midt i byen, jeg har fire vefsninger i huset og 10 000 av dem utenfor.

Til dags dato har jeg ikke hørt en eneste en si hverken "underbare", "uinnerbare" eller whatever - og DET må det da vel for faen være lov å si uten å bli beskyldt for å mobbe 16-åringer??

Har også til gode å høre en prest si "svartsvidde faen", for eksempel. Mora mi har jeg aldri hørt si noe som helst på swahili.

Det gjør meg muligens til en preste- og mødremobber at jeg sier det.

Gjest til ettertanke
Skrevet

Med den dialekten du skriver på her, må du vel bo minimum 45 mil nord for Mosjøen.

Jeg, derimot, bor midt i byen, jeg har fire vefsninger i huset og 10 000 av dem utenfor.

Til dags dato har jeg ikke hørt en eneste en si hverken "underbare", "uinnerbare" eller whatever - og DET må det da vel for faen være lov å si uten å bli beskyldt for å mobbe 16-åringer??

Har også til gode å høre en prest si "svartsvidde faen", for eksempel. Mora mi har jeg aldri hørt si noe som helst på swahili.

Det gjør meg muligens til en preste- og mødremobber at jeg sier det.

Kanskje fordi prester som oftest ikke banner..

Gjest det klarer seg nå
Skrevet

Kanskje fordi prester som oftest ikke banner..

..og vefsninger som oftest ikke sier "uinnerbare".

Når det er sagt, så må vel denne tråden være noe av det mest formålsløse som noengang er diskutert på DOL. Man TOLKER en tekst, man skriver den ikke om fordi man tilfeldigvis har en dialekt som avviker fra den opprinnelige teksten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...