anindo Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Jeg har laget en index-side og skal nå begynne å lage flere sider. Altså f.eks. www.mittdomene.com/bilder Er det dette som kalles for subdomene?? Jeg får ikke til å vise siden, bruker cpanel. Kan noen fortelle meg HVOR jeg skal lagre filene som skal være den "andre" siden på hjemmesiden min ! Den første siden har jeg lagt i public_html-fila. Skal jeg her lage enda en mappe som får f. eks. navnet "bilder" og så legge alle filene i den mappa igjen....? Herregud, hvis noen skjønte hva jeg mener nå har jeg vel flaks...... )) 0 Siter
tiliti Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Jepp, thats it! Ny mappe i public_html som heter bilder. Et subdomene vil bli http://subdomene.dol.no 0 Siter
anindo Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Skrevet 19. mars 2004 Jepp, thats it! Ny mappe i public_html som heter bilder. Et subdomene vil bli http://subdomene.dol.no Ok, men jeg vil jo at adressen til siden skal være www.mittdomene.com/bilder, og ikke bilder.mittdomene.com!!! Jeg har altså nå laget siden, lastet den opp på serveren sammen med alle bildene/bakgrunn osv, i em mappe som da er ...public_html/familien/ Men når jeg prøver å se den får jeg bare opp en side hvor det står parent directory, og listet opp alle filene... Hva har jeg gjort galt da....? 0 Siter
tiliti Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Ok, men jeg vil jo at adressen til siden skal være www.mittdomene.com/bilder, og ikke bilder.mittdomene.com!!! Jeg har altså nå laget siden, lastet den opp på serveren sammen med alle bildene/bakgrunn osv, i em mappe som da er ...public_html/familien/ Men når jeg prøver å se den får jeg bare opp en side hvor det står parent directory, og listet opp alle filene... Hva har jeg gjort galt da....? http://bilder.mittdomene.com/ var bare et eksempel på subdomene. Dersom du lager mappen bilder i public_html blir det mittdomene.com/bilder Selve hjemmesiden med index-fila skal ligge i public-html. Når du putter ting i "bilder" som du vil direkte skal kunne åpnes med linken dittdomene.com/bilder må du lage en index-fil i denne mappen også, helst en som passer til det du har i "bilder", "familie" whatever :-) 0 Siter
tiliti Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Ok, men jeg vil jo at adressen til siden skal være www.mittdomene.com/bilder, og ikke bilder.mittdomene.com!!! Jeg har altså nå laget siden, lastet den opp på serveren sammen med alle bildene/bakgrunn osv, i em mappe som da er ...public_html/familien/ Men når jeg prøver å se den får jeg bare opp en side hvor det står parent directory, og listet opp alle filene... Hva har jeg gjort galt da....? Vanligvis lager man bare mittdomene.com/bilder.html når man lager en ny side, ikke en hel mappe. Men det ser jo pent ut og er enkelt å referere til da. Men da må du ha "førstesiden" i "bilder" hetende index.html/index.htm osv 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.