Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en index-side og skal nå begynne å lage flere sider. Altså f.eks. www.mittdomene.com/bilder

Er det dette som kalles for subdomene?? Jeg får ikke til å vise siden, bruker cpanel. Kan noen fortelle meg HVOR jeg skal lagre filene som skal være den "andre" siden på hjemmesiden min !

Den første siden har jeg lagt i public_html-fila. Skal jeg her lage enda en mappe som får f. eks. navnet "bilder" og så legge alle filene i den mappa igjen....?

Herregud, hvis noen skjønte hva jeg mener nå har jeg vel flaks...... :o))

Skrevet

Jepp, thats it!

Ny mappe i public_html som heter bilder.

Et subdomene vil bli http://subdomene.dol.no

Ok, men jeg vil jo at adressen til siden skal være www.mittdomene.com/bilder, og ikke bilder.mittdomene.com!!!

Jeg har altså nå laget siden, lastet den opp på serveren sammen med alle bildene/bakgrunn osv, i em mappe som da er ...public_html/familien/

Men når jeg prøver å se den får jeg bare opp en side hvor det står parent directory, og listet opp alle filene... Hva har jeg gjort galt da....?

Skrevet

Ok, men jeg vil jo at adressen til siden skal være www.mittdomene.com/bilder, og ikke bilder.mittdomene.com!!!

Jeg har altså nå laget siden, lastet den opp på serveren sammen med alle bildene/bakgrunn osv, i em mappe som da er ...public_html/familien/

Men når jeg prøver å se den får jeg bare opp en side hvor det står parent directory, og listet opp alle filene... Hva har jeg gjort galt da....?

http://bilder.mittdomene.com/ var bare et eksempel på subdomene.

Dersom du lager mappen bilder i public_html blir det mittdomene.com/bilder

Selve hjemmesiden med index-fila skal ligge i public-html. Når du putter ting i "bilder" som du vil direkte skal kunne åpnes med linken dittdomene.com/bilder må du lage en index-fil i denne mappen også, helst en som passer til det du har i "bilder", "familie" whatever :-)

Skrevet

Vanligvis lager man bare mittdomene.com/bilder.html når man lager en ny side, ikke en hel mappe.

Men det ser jo pent ut og er enkelt å referere til da.

Men da må du ha "førstesiden" i "bilder" hetende index.html/index.htm osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...