Gjest råkyllingen Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Jeg innser at jeg trenger hjelp. I kveld skulle jeg steke kyllingfiller. 5 minutter på hver side, middels varme. So far so good. Kyllingbrystene ser perfekte ut! Problemet er bare at de er rå inne. Så hvordan hvordan hvordan steker man kyllingfiller og biff? Gi meg nøyaktig beskrivelse av temperatur, tid, romtemperert kjøtt? Ender alltid med at jeg må sette på lokk og steke de til jeg tror de er ferdig, og litt til..så er de kanskje ferdige. 0 Siter
Sør Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Du har brukt for sterk varme til kylling. Du må steke dem "langsommere" (ved svakere varme) slik at de blir gjennomstekt. Kylling skal gjennomstekes. Til biff, derimot, er det motsatt. Der steker du på meget varm panne - 1 minutt på hver side (slik at du forsegler overflaten, og biffen ikke tørker ut). Så skrur du ned varmen, og fortsette akkurat til du ser blod komme ut på overflaten. Biff skal ikke gjennomstekes - da blir den tørr. Med vennlig hilsen 0 Siter
Tornerose Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Med kyllingfileter pleier jeg å brune dem raskt på begge sider over sterk varme og så ettersteke i ovn, 200 grader i 6-8 minutter. Da blir de perfekte og saftige. Biffen liker jeg medium, jeg steker den til kjøttsaften siver ut på den ene siden, snur og steker til kjøttsaften siver ut på den andre siden (ca 2 min. på hver side). Tar opp og lar hvile noen minutter. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Med kyllingfileter pleier jeg å brune dem raskt på begge sider over sterk varme og så ettersteke i ovn, 200 grader i 6-8 minutter. Da blir de perfekte og saftige. Biffen liker jeg medium, jeg steker den til kjøttsaften siver ut på den ene siden, snur og steker til kjøttsaften siver ut på den andre siden (ca 2 min. på hver side). Tar opp og lar hvile noen minutter. 2 minutter!! Hvilken styrke bruker du da..? 0 Siter
Tornerose Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 2 minutter!! Hvilken styrke bruker du da..? Aner ikke hvilken styrke, men det er 2-2,5 (3 er det høyeste). 2 minutter er helt perfekt, er den litt tykk kanskje et minutt ekstra, jeg kjenner på den om den er slik jeg vil ha den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.