Gå til innhold

Lukter svidd av tørketrommelen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en AEG tørketrommel som er ca 3 år gammel. De siste gangene den har vært i bruk, har det luktet litt svidd de første minuttene. Alle filtre er renset og kondensvannet er også fjernet. Må noe gjøres, og i såfall hva?

Skrevet

Sjekk den! Ei bekjent bor pt på hotell pga brann i tørketrommel! Heldigvis oppdaget de det i tide men det gikk åt skogen med vaskerommet og det lukter helt #%¤#& i hele huset!

Skrevet

Mine tørketromler har vært utslitt etter 3 år. Men så har de vært godt brukt også.

Sikker på at det ikke er termostaten som har gått? Jeg er forresten ikke teknisk av meg så du skal ikke bry deg om hva jeg tror :o)

Skrevet

Vår tørketrommel lukter også svidd hvis det er for tungt innhold i den, og den må streve seg rundt (ja, da tar jeg ut noe).

Kanskje du har for stort lass av gangen?

Skrevet

Utøv forsiktighet - tørketromler er visstnok noe at det som oftest starter en brann.

Lukter det brent støv? Det er mulig at litt støv har kommet forbi filteret og lagt seg på varmeelementet.

Eller brent gummi? (Kanskje kileremmen mellom motor og trommel er slitt?)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Utøv forsiktighet - tørketromler er visstnok noe at det som oftest starter en brann.

Lukter det brent støv? Det er mulig at litt støv har kommet forbi filteret og lagt seg på varmeelementet.

Eller brent gummi? (Kanskje kileremmen mellom motor og trommel er slitt?)

Med vennlig hilsen

Brent støv. Kan jeg overse det da? Lukten gir seg etter ganske kort tid

Skrevet

Brent støv. Kan jeg overse det da? Lukten gir seg etter ganske kort tid

Jeg *tror* ikke det er farlig. Sannsynligvis er det bare litt støv som har havnet på elementet (fordi du har renset filteret), og som brennes av når du starter den. Hvis det fortsetter mange ganger ville jeg kanskje tilkallt en elektriker, men ikke hvis det bare lukter litt brent i oppstarten.

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger
Skrevet

Dette vet du antagelig, men ALDRI gå fra tørketrommelen mens den er i bruk.

Skrevet

Dette vet du antagelig, men ALDRI gå fra tørketrommelen mens den er i bruk.

En ting er å vite - en annen ting er å gjøre... Men passer godt på nå i allefall :-)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

service-mann? Den burde vare 10-15 år

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...