Gå til innhold

Til dere som nå har kasta deodoranten i frykt for brystkreft.

Anbefalte innlegg

Gjest collll
Skrevet

Men likevel, det er jo en fysisk grunn for at vi svetter ut gjennom armhulene. Hvor kommer svetten ut da ? Når man ikke svetter det ut der ? Andre steder ?

Jeg tenker litt sånn: ikke kødd med naturen liksom. Men jeg har tenkt sånn i mange år da. Og har lenge kjøpt deo på helsekosten, uten alum. og alkohol.

Skrevet

Men likevel, det er jo en fysisk grunn for at vi svetter ut gjennom armhulene. Hvor kommer svetten ut da ? Når man ikke svetter det ut der ? Andre steder ?

Jeg tenker litt sånn: ikke kødd med naturen liksom. Men jeg har tenkt sånn i mange år da. Og har lenge kjøpt deo på helsekosten, uten alum. og alkohol.

Jeg merker at kroppen trekker til seg det vi smører på (f.eks Ibux gele), så jeg like ikke å bruke hva som helst under armene.

Har du navn på noen deodorant (utenom den krystallgreia)?

Gjest antisvetter
Skrevet

Hele poenget med alkoholen og de "farlige" stoffene er jo å hindre at d kommer så mye svette ut under arman, og da slipper du jo lukta også. Alle de uten de stoffene er bare som parfymer. og parfyme og svette ilag lukter fælt!

svetten kommer da ut jevnt overalt, utenom armhulene, og da får du heller ik lukta!

Skrevet

Kasta nok ikke deodoranten så fort. Alt er jo farlig idag uansett, kan jo ikke puste lengre. Gidder ikke bry meg med sånne saker, hadde det vært livsfarlig så hadde de nok uttalt seg på tv mener jeg.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg blir litt bekymret om du aldri har lagt merke til at man svetter andre steder enn under armhulene...

Det er IKKE via svetting av vi skiller ut mest farlige stoffer! Lever, nyrer og andre stoffer i kroppen sørger for å uskadeliggjøre og føre ut stoffer som kroppen ikke behøver.

Gjest collll
Skrevet

Jeg merker at kroppen trekker til seg det vi smører på (f.eks Ibux gele), så jeg like ikke å bruke hva som helst under armene.

Har du navn på noen deodorant (utenom den krystallgreia)?

Kroppen er jo som en diger svamp, og jeg tviler på det er særlig sunt å smøre seg med kremer daglig for å se ung ut i all evighet (eller så lenge en lever).

Papirtiger, du trenger ikke bekymre deg for meg, pass heller på deg selv du. Jeg vet jo at vi svetter andre steder og, jeg trener jo flere ganger i uken og kan ikke unngå legge merke til det :) MEN, det er jo en grunn for at vi er skapt slik at vi svetter mye under armene, tror du ikke ?

Og svette er jo ikke bare vann heller.

Til fresja: Husker ikke navnet, men de selger hos Sunkost, og sikkert andre slike forretninger også.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Skummelt hvor lett folk går på all skremselspropagandaen!! Det nytter jo ikke beskytte sg mot alt som KAN fremkalle kreft om noen år. Da må vi jo slutte å puste pga alt som finnes av stoffer i tapeter, tepper, maling, rengjøringsmidler og annet innendørs, samt eksos og industrirøyk utendørs. Vi må ikke spise verken frukt eller grønnsaker pga sprøytemidler, fisk er farlig pga utslipp i sjø og vann samt nedfall fra andre himmelstrøk. Kjøtt kan vi ikke spise pga tilsetninger i foret for avlsdyr, og radioaktivt nedfall for de dyr som får foret sitt ute i guds frie natur.

Slutt å spis og slutt å pust, DA er du sikker på å dø med engang. Hvis ikke kan du nyte alt somer rundt deg og leve litt lenger. Dø skal vi jo alle før eller siden. Og siden vi lever mye lenger enn før, så er det klart at mange av oss kommer til å få kreft. Men dentid densort. Medisinen har sikkert blitt flinkere innen det, og vi har ikke noe valg. Det er DENNE tiden vi lever i.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Hva hjelper det egentlig å 'ikke kødde med naturen' pået så lite felt som armhulene, når den blir køddet med overalt ellers? Det er umulig å leve i våre dager uten å kødde med naturen!

Det meste av det vi spiser er jo kødda med bl.a. Fluor er kanskje ikke bra. Ikke hudkremer (stoffene trekker inn i kroppen), sminke, hårfarve, såper kan ha skadelige stoffer, parfyme også. Klærne vi har på oss er tilsatt stoffer. Sengetøyet vi sover i. Papiret vi tørker oss bak med. Produkter vi oppbevrer maten vår i, plast og aluminium er jo omtalt som farlig i så henseende, mendet er jo DET vi bruker. Alt vi bruker til å vaske huset med, særlig lettvinte produkter som ferdig fukta rengjøringskluter.

Så jeg tenker vi likegodt kan slappe av vedr det lille feltet under armene. Svetten kommer forøvrig ut andre steder på kroppen. Har jeg lest. Men hvem vet om det jeg har lest er korrekt. Det er alltids noen som er ute etter å lure oss. En må bare slutte å tenke på det. De har hatt samme bekymringene for verdens utvikling til alle tider. Har jeg lest... Det ligger vel i menneskets natur å bekymre seg da!

Gjest Vil gjerne lukte godt også
Skrevet

Kroppen er jo som en diger svamp, og jeg tviler på det er særlig sunt å smøre seg med kremer daglig for å se ung ut i all evighet (eller så lenge en lever).

Papirtiger, du trenger ikke bekymre deg for meg, pass heller på deg selv du. Jeg vet jo at vi svetter andre steder og, jeg trener jo flere ganger i uken og kan ikke unngå legge merke til det :) MEN, det er jo en grunn for at vi er skapt slik at vi svetter mye under armene, tror du ikke ?

Og svette er jo ikke bare vann heller.

Til fresja: Husker ikke navnet, men de selger hos Sunkost, og sikkert andre slike forretninger også.

Du er av det slaget ja. Du vaskar deg vel med bare vann, bruker ikke såpe, sjampo, fuktighetskrem og lignende.

Viktig å være naturlig ja, men et sted går grensen. Man må få lov til å lukte godt også. Har du feks aldri på parfyme rett på huden..

Mye du har å lære lille venn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...