Gjest takk for svar! Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Hadde fest i går, og noen veltet et telys så det falt på tregulvet. Hvordan fjerne det uten å skade gulvet(stor flekk)? Og er det et tips til hvordan fjerne rødvinsflekk fra bordet (ubehandlet tre)? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 For å fjerne rødvin, bruk masse vann og grønnsåpe. Når du har fått vekk flekken, kan du behandle resten av bordet med grønnsåpe. Gulv vet jeg ikke.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Jeg ville nok brukt en kniv og prøvd å løsne store flak av gangen, prøv å ikke skjær i gulvet. Når det gjelder rødvin er visst hvitvin det beste trikset. Hell på hvitvin og la en tørr fille suge opp hvitvinen og rødvinen. 0 Siter
andor Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Man tager et brekkjern, fjerner gulvet oh legger et nytt. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg ville prøvd å ta det meste med kniv for så å vaske bort resten med så varmt vann som mulig. 0 Siter
Gjest Tristelin@ Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Fjern mest mulig av stearin. Skaff deg trekkpapir eller annet som suger godt. Varm strykejernet og stryk over trekkpapiret som ligger over stearinen. Flytt papiret ettersom det blir flekker på det. Rødvin på ubehandlet tre. Det du ikke får vasket vekk med varmt vann og/eller hvitvin, må du slipe vekk med fint sandpapir. Har det trukket for langt ned, så er det vel ikke så mye å gjøre med. Da får du male det eller behandle med mørk lakkbeis (mørkere enn flekken). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.