Gå til innhold

fjerne talg fra tregulv

Anbefalte innlegg

Gjest takk for svar!
Skrevet

Hadde fest i går, og noen veltet et telys så det falt på tregulvet. Hvordan fjerne det uten å skade gulvet(stor flekk)? Og er det et tips til hvordan fjerne rødvinsflekk fra bordet (ubehandlet tre)?

Fortsetter under...

Gjest papirtiger
Skrevet

For å fjerne rødvin, bruk masse vann og grønnsåpe. Når du har fått vekk flekken, kan du behandle resten av bordet med grønnsåpe.

Gulv vet jeg ikke..

Skrevet

Jeg ville nok brukt en kniv og prøvd å løsne store flak av gangen, prøv å ikke skjær i gulvet.

Når det gjelder rødvin er visst hvitvin det beste trikset. Hell på hvitvin og la en tørr fille suge opp hvitvinen og rødvinen.

Skrevet

Man tager et brekkjern, fjerner gulvet oh legger et nytt.

Gjest bebba
Skrevet

Jeg ville prøvd å ta det meste med kniv for så å vaske bort resten med så varmt vann som mulig.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Fjern mest mulig av stearin. Skaff deg trekkpapir eller annet som suger godt. Varm strykejernet og stryk over trekkpapiret som ligger over stearinen. Flytt papiret ettersom det blir flekker på det.

Rødvin på ubehandlet tre. Det du ikke får vasket vekk med varmt vann og/eller hvitvin, må du slipe vekk med fint sandpapir. Har det trukket for langt ned, så er det vel ikke så mye å gjøre med. Da får du male det eller behandle med mørk lakkbeis (mørkere enn flekken).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...