Gå til innhold

The Last Samurai.......

Anbefalte innlegg

Gjest strandhai
Skrevet

Noen som veit hvor jeg kan få tak i den filmen nå? Jeg er desperat......

Desperat............

Fortsetter under...

Gjest en av de barføtte Ole Jonny-jævlene
Skrevet

Last den ned ved hjelp av av en P2P-klient hvis du har muligheten (det er fullt lovlig), eller bestill den omtrent på hvilken som helst nettsjappe hvis du vil ha originalen. Det skulle ikke være så vanskelig.

Gjest strandhai
Skrevet

Last den ned ved hjelp av av en P2P-klient hvis du har muligheten (det er fullt lovlig), eller bestill den omtrent på hvilken som helst nettsjappe hvis du vil ha originalen. Det skulle ikke være så vanskelig.

P2P-klient? Hva er det?? Og nettsjappene jeg kjenner til selger ikke den filmen før om noen måneder.

Er ikke sikkert det her er så vanskelig for deg, men for meg som ikke har peiling på data og sånn, så er det faktisk det.

Skrevet

P2P-klient? Hva er det?? Og nettsjappene jeg kjenner til selger ikke den filmen før om noen måneder.

Er ikke sikkert det her er så vanskelig for deg, men for meg som ikke har peiling på data og sånn, så er det faktisk det.

Ok, min feil, ser at den ikke kommer før 4. mai også i USA.

P2P-klient er en fildelingsklient som f.eks. Kazza, DC, Soulseek ++. Fram til 4.mai vil dette være den eneste muligheten for å få tak i filmen, så kanskje du rett og slett må smøre deg med tålmodighet.

Gjest epletre
Skrevet

Ok, min feil, ser at den ikke kommer før 4. mai også i USA.

P2P-klient er en fildelingsklient som f.eks. Kazza, DC, Soulseek ++. Fram til 4.mai vil dette være den eneste muligheten for å få tak i filmen, så kanskje du rett og slett må smøre deg med tålmodighet.

Vi har den her borte i USA! Har vaert ute en stund naa faktisk!

Annonse

Skrevet

Vi har den her borte i USA! Har vaert ute en stund naa faktisk!

Den har gått på _kino_ i Norge også, ei god stund nå. Men den er da ikke ut på VHS/DVD i USA ennå?

Skrevet

Fullt lovlig? Hvor har du dette fra? Uansett hva slags juridiske krumspring som forsøkes i forbindelse med fil-deling, så er et enkelt faktum ubestridelig: piratkopiering er ulovlig, og materiale som er opphavsrettslig beskyttet skal betales for. Punktum.

".............................."

Skrevet

Fullt lovlig? Hvor har du dette fra? Uansett hva slags juridiske krumspring som forsøkes i forbindelse med fil-deling, så er et enkelt faktum ubestridelig: piratkopiering er ulovlig, og materiale som er opphavsrettslig beskyttet skal betales for. Punktum.

".............................."

Poenget er dette: Å laste ned filer er enn så lenge fullt lovlig i Norge. Det har vært remmet et lovfroslag som skal forby dtte, men det er langt fra vedtatt og kommer neppe tiol å bli det i nær fremtid. Konklusjon: Å laste ned filer, hva enn det måtte være, er per i dag fullt lovlig.

Gjest epletre
Skrevet

Den har gått på _kino_ i Norge også, ei god stund nå. Men den er da ikke ut på VHS/DVD i USA ennå?

Jo vi har den paa dvd vi!

Skrevet

Jo vi har den paa dvd vi!

men hvorfor står det release dato 3mai på nettsteder som skal selge den???? er det fordi at de må ha litt senere dato en butikker i usa fordi feks nordmenn ikke skal kunne kjøpe over nett?

Skrevet

Poenget er dette: Å laste ned filer er enn så lenge fullt lovlig i Norge. Det har vært remmet et lovfroslag som skal forby dtte, men det er langt fra vedtatt og kommer neppe tiol å bli det i nær fremtid. Konklusjon: Å laste ned filer, hva enn det måtte være, er per i dag fullt lovlig.

Å laste ned filer er pr.def. lovlig. Men som sagt, uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det ulovlig å piratkopiere opphavsrettslig beskyttet materiale. Så du kan si så mye du vil at det er lovlig å laste ned filer. Men idet du laster ned piratkopiert materiale som du ikke har kjøpt rettighetene til, så gjør du pr.def. noe ulovlig.

"......................"

Annonse

Gjest Jolly Roger
Skrevet

JA det er den. Men det kan vaere at den er kjopt i Chinatown da. Skal ikke si noe for sikkert.. der kommer de jo noen ganger foer de er paa kino her til og med!:0)

;-) Pirat-utgave kalles det.

Skrevet

Å laste ned filer er pr.def. lovlig. Men som sagt, uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det ulovlig å piratkopiere opphavsrettslig beskyttet materiale. Så du kan si så mye du vil at det er lovlig å laste ned filer. Men idet du laster ned piratkopiert materiale som du ikke har kjøpt rettighetene til, så gjør du pr.def. noe ulovlig.

"......................"

Nei, nei, nei og atter nei. Dette er en utbredt misforståelse. En tid så det ut som en lov som fungerer slik du beskriver skulle vedtas i Norge ved dette årsskiftet, men den har blitt utsatt. Loven vil nok komme, men per i dag er det fullt lovlig å laste ned piratkopiert materiale. Derimot er det ikke lov å distribuere dette (du har altså ikke lov til å la andre laste slikt materiale opp fra deg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...