Gå til innhold

Ta med seg litt vodka til USA?

Anbefalte innlegg

Gjest strandhai
Skrevet

Det her er kanskje ingen god ide, men jeg skal til USA om noen uker. Er 18 år, og lurer på hva farene er ved å ta med seg sprit til USA. Det er snakk om en helflaske, ikke store hvite beholdere...:P

Hvis tollerne åpner kofferten og finner, flaska, hva skjer da???

Gjest Rusle
Skrevet

Vet ikke, men kan ikke tenke meg at det blir bråk av en enkelt flaske ;o) Ville ha tatt den med.

Skrevet

Du er for ung og i USA er de enda strengere enn her. Det er ikke lov å røyke på gata engang hvis du ikke er gammel nok.

Men spør epletre, hun bor jo i USA og har sikkert mere greie på det enn meg.

Skrevet

Alfdersgrensen for å ta med seg alkohol til USA er 21 år.

Temmelig dumt av utlendinger å bryte loven med det regimet de har for grensekontroller i USA for tiden. Sannsynligheten for å bli sendt tilbake til Norge for egen regning og bli nektet innreise senere er vel forholdsvis høy...

Gjest epletre
Skrevet

Jeg ville ikke tatt med meg ned! De er sinnsykt strenge med alt her. Kommer jo an paa hva stat du skal til ogsaa da.

Du treffer vell noen over 21 som kan kjope til deg her? Det er jo MYE billigere her ogsaa:0)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen! USA har veldig strenge regler når det gjelder alkohol, og de kan faktisk finne på å nekte deg innreise til landet. Det er ganske stor forskjell på reglene i USA og i Norge. Her er det ikke straffbart for en under 18 år å drikke, det er bare straffbart å selge alkohol til personen. Men i USA er det straffbart for en person under 21 år å ha promille. Jeg har opplevd å bli promilletestet i forbindelse med fest (var heldigvis edru) og kjenner flere som har fått bøter pga. promille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...