Gå til innhold

Hva gjør man med spinnvill aloe-vera?

Anbefalte innlegg

Aloe-Veraen jeg arvet fra en blomsterhater for 2 år siden sprer seg så til de grader.

Den har spredt seg fra en ussel liten stilk, til 9 fulle potter. Og sprer seg fortsatt.

Klarer jo ikke kaste dem heller!

Eh .. noen gode ideer?:-)

Det er stor Aloe-vera med "blader" i vifteform (dvs den ene linje, den andre ser bare "rotete" ut)

Fortsetter under...

Annonse

Gjest strandhai

Gosj... hva gjør du?

Min døde. Etter x antall gjenopplivningsforsøk.

He heh he...syns jeg ser det for meg. Hjerte- lunge redning på planter er kanskje ikke så veldig vellykket?

"Clear!! *bæng*" ^_^

Dumme meg trodde aloe-vera var sånn krem...."spinnvill aloe vera".....he he?

He heh he...syns jeg ser det for meg. Hjerte- lunge redning på planter er kanskje ikke så veldig vellykket?

"Clear!! *bæng*" ^_^

Dumme meg trodde aloe-vera var sånn krem...."spinnvill aloe vera".....he he?

"Dumme meg trodde aloe-vera var sånn krem...."

Det er mange kremer som har Aloe Vera i seg, fra planten altså.

Gosj... hva gjør du?

Min døde. Etter x antall gjenopplivningsforsøk.

Hm, jeg vet ikke? Jeg er egentlig en plantedreper, men det har bedret seg de to siste årene.

Kanskje fordi de eneste som er igjen fungerer med meg :P

Uansett; den tåler ikke mye gjødsel og tåler for mye vann dårligere enn for lite vann. Men den liker gjødsel av og til. Og mye jord.

Ellers tror jeg faktisk bare denne er veldig sterk av seg, har gitt bort til flere slektninger som aloe vera vanligvis dør hos, og den bare formerer seg.

Gi dem bort eller lag krem!

Høres ut som plantene dine lever under ypperlige forhold. :)

Jeg kjøpte en tøffelblomst til mora mi som jeg har oppbevart til hun skulle få den og den har allerede klart å bli daff. Ikke flink med blomster, jeg gitt :(

Jeg liker heller ikke ting med blomster på.

Ellers dvs de liker ikke meg.

Men chili, basilikum og duft-ranke trives hos meg, selv om de ofte har blomster.

Samt avblomstrede ild-topper.

Annonse

Du gir dem bort til gode venner og bekjente. Særlig til menn.De blir så begeistret når de kan smøre seg inn med naturlige væsker. Og nå nærmer sommeren seg med solbrenthet, noe de er ypperlige mot

De fleste venner og bekjente som trives med blomster bor så altfor mange dager med post borte.

Her kjenner jeg bare studenter som klarer å drepe kaktus :P

Hm, jeg vet ikke? Jeg er egentlig en plantedreper, men det har bedret seg de to siste årene.

Kanskje fordi de eneste som er igjen fungerer med meg :P

Uansett; den tåler ikke mye gjødsel og tåler for mye vann dårligere enn for lite vann. Men den liker gjødsel av og til. Og mye jord.

Ellers tror jeg faktisk bare denne er veldig sterk av seg, har gitt bort til flere slektninger som aloe vera vanligvis dør hos, og den bare formerer seg.

Tror du den overlever pakkepost hos Posten Norge?

:D

:o)

Ikke svar på spørsmålet ditt, men... Min aloe vera plante er "sløv"; bladene henger og ser ut til å knekke. Hvordan tar du vare på dine planter?? Takk for svar:)

Ja, den blir slapp noen ganger.

Vanligvis er det for lite eller for mye vann, eller at den trenger mer/ny jord, større plass.

Den ble brun en gang også - det var for mye gjødsel.

Jeg har en aloe vera-plante som truer med å sprenge potta her nå. Skal selvsagt potte den om, men hvordan tar man avleggere? Jeg går jo ut fra at det er det du gjør, siden den har formert seg. Jeg har IKKE grønne fingre, så jeg må ha det inn med småååå te-skjeer (mocca-skjeer helst)... :-)

Tror du den overlever pakkepost hos Posten Norge?

:D

:o)

Er ikke stort som overlever posten Norge. hehe.

Men altså, denne aloe-veraen har stått i blomsterbedet i hagen i 2 uker mens vi flyttet, flyttefolka knuste krukka og plantet den like gjerne for å redde den.

Det gikk helt fint. Fikk roselus, men jeg badet den i grønnsåpevann så forsvant det igjen.

Så den tåler vel det meste :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...