Gå til innhold

Sikkerhetslås Citoyen el andre

Anbefalte innlegg

Gjest det er meg ja
Skrevet

Hei

Webbis er treg, hva tror du?

Kan innlegg som postes på Dol fanges opp av "drittsekker" som på samme måten som det ikke er trygt for innsyn når man sender e- post.

Det kommer jo ikke frem noen sikkerhetslås for at det er en sikker side.

Kirkens SOS har derimot en slik sikkerhetslås sertifisering, så hvorfor har ikke Dol det?

mvh

Fortsetter under...

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jøss, hvem er "vi" redd for? Jeg har vært på nett siden 97, det har ikke vært noen busemenn her enda.

Skrevet

Som jeg skrev på dataforum: Så lenge alle innleggene som postes ligger offentlig tilgjengelig på web, hvilken forskjell gjør det om selve overføringen av dem skjer kryptert?

Gjest det er meg ja
Skrevet

Som jeg skrev på dataforum: Så lenge alle innleggene som postes ligger offentlig tilgjengelig på web, hvilken forskjell gjør det om selve overføringen av dem skjer kryptert?

De kan vel snappe opp hvem avsenderen er i RL vel, det er da ikke fullt så kjekt :-(

mvh

Skrevet

De kan vel snappe opp hvem avsenderen er i RL vel, det er da ikke fullt så kjekt :-(

mvh

Hvordan skal de kunne det? Det er jo bare nicket som sendes sammen med postingen, ikke virkelig navn.

Dersom vedkommende sitter på samme nettverk som avsender vil de selvsagt kunne sniffe trafikken. Men det vil ikke gjøre stor forskjell om trafikken går gjennom https - URL vil fremdeles være synlig, og det er en rimelig enkel oppgave å sjekke på web hvilket innlegg som kom inn akkurat rett etter avsender postet på DOL.

Gjest det er meg ja
Skrevet

Hvordan skal de kunne det? Det er jo bare nicket som sendes sammen med postingen, ikke virkelig navn.

Dersom vedkommende sitter på samme nettverk som avsender vil de selvsagt kunne sniffe trafikken. Men det vil ikke gjøre stor forskjell om trafikken går gjennom https - URL vil fremdeles være synlig, og det er en rimelig enkel oppgave å sjekke på web hvilket innlegg som kom inn akkurat rett etter avsender postet på DOL.

Hva er vitsen med hengelåsen da, viss den ikke er noe sikrere?

Annonse

Skrevet

Det er jo sikrere, dersom det som sendes ikke blir lagt ut på web i andre enden. F.eks bankpassord, kredittkortinfo osv som går direkte til serveren.

Skrevet

Hvis det er snakk om posting i forum, så er det eneste poenget å berolige paranoide individer.

".........................."

Gjest det er meg ja
Skrevet

Hvis det er snakk om posting i forum, så er det eneste poenget å berolige paranoide individer.

:-)

Men etter hva citoyen skriver kan det jo snappes opp et og annet viss man sender fra et nettverk på jobben da, IT- konsulenten vår vet sikkert litt for mye han :-)

mvh

Skrevet

:-)

Men etter hva citoyen skriver kan det jo snappes opp et og annet viss man sender fra et nettverk på jobben da, IT- konsulenten vår vet sikkert litt for mye han :-)

mvh

Det er selfølgelig mulig å sniffe nettverkspakker for en administrator. Men det er mye jobb å sitte å overvåke all trafikk som skjer på nettet, og denne administratoren vil neppe få gjort så mye annet :-)

For å ta et eksempel mange er redde for: betaling med Visa over nett. Såvidt jeg vet så har det aldri skjedd (ihvertfall er det ikke dokumentert) at noen har snappet opp kortinformasjon fra en transaksjon over nettet. Og i tillegg utvikles det stadig løsninger som er enda sikrere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...