Gå til innhold

Vin

Anbefalte innlegg

Gjest elisabeth
Skrevet

Jeg fikk så lyst på vin nå. Men jeg har visst ikke vinåpner.

Noen kreative forslag?

Gjest elisabeth
Skrevet

Spør naboen.

Naboene er ikke hjemme. Tenkte på noe kreativt jeg kanskje kunne bruke.

Skrevet

Naboene er ikke hjemme. Tenkte på noe kreativt jeg kanskje kunne bruke.

Ok.. det må bli noe langt og spisst noe som du får nedi korken.. Hmm, ellers må du dytte korken nedi flaska og gjøre det på den måten.

Får håpe du finner på noe lurt snart. Ikke greit å være tørst :)

Skrevet

Bare å slå av flaskehalsen på kanten av kjøkkenbenken og drikk som f***....:-)

Gjest elisabeth
Skrevet

Ok.. det må bli noe langt og spisst noe som du får nedi korken.. Hmm, ellers må du dytte korken nedi flaska og gjøre det på den måten.

Får håpe du finner på noe lurt snart. Ikke greit å være tørst :)

Sant det! Skal prøve å få til noe. Ble jo så innmari vintørst her jeg satt!

Skrevet

Dytt ned korken med ett eller annet langt, tynt og solid.

Gjest elisabeth
Skrevet

Dytt ned korken med ett eller annet langt, tynt og solid.

da var det gjort! ble litt kork, men jeg fikk vinen ihvertfall!

Gjest Tristelin@
Skrevet

da var det gjort! ble litt kork, men jeg fikk vinen ihvertfall!

HVA brukte du? *nysjerrig*

Gjest elisabeth
Skrevet

HVA brukte du? *nysjerrig*

Høres nok litt dumt ut, men når man er desperat så..

Prøvde først noen å slå ned korken med forskjellige gjenstander, men fikk ikke til på den måten. Til slutt henta jeg en kjøkkenkniv og pirka bort det meste av korken, før jeg klarte å skyve ned den siste lille biten.

Vin ble det ihvertfall!

Gjest Tristelin@
Skrevet

Høres nok litt dumt ut, men når man er desperat så..

Prøvde først noen å slå ned korken med forskjellige gjenstander, men fikk ikke til på den måten. Til slutt henta jeg en kjøkkenkniv og pirka bort det meste av korken, før jeg klarte å skyve ned den siste lille biten.

Vin ble det ihvertfall!

hehe... Må ha vært litt av en jobb. Men en kan jo bli desperat da! Men det å trykke NED korken synes jeg også høres veldig vanskelig ut. Jeg har ei åpna flaske fra igår jeg (vintrekkeråpnet!) så den skal jeg kose meg med i kveld! Du har vel drukket opp din kanskje?

Gjest elisabeth
Skrevet

hehe... Må ha vært litt av en jobb. Men en kan jo bli desperat da! Men det å trykke NED korken synes jeg også høres veldig vanskelig ut. Jeg har ei åpna flaske fra igår jeg (vintrekkeråpnet!) så den skal jeg kose meg med i kveld! Du har vel drukket opp din kanskje?

Drakk ikke opp alt nei, bare to glass. Men gud så godt det var! Resten sklir nok ned i kveld kan jeg tenke meg!

Gjest malun
Skrevet

For sent for den vinflaska, men her er et tips til neste gang det er åpnernød:

Hold en tynn pute, et sammenbrettet pledd el.l mot dørkarmen. Bank bunnen av vinflaska flere ganger mot karmen, med pledd/pute som støtdemper.

Da vil korken gradvis komme ut av tuten - uten at flaska risikerer å knuse.

Husk å ta av "omslaget" rundt korken først! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...