Gjest elisabeth Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Jeg fikk så lyst på vin nå. Men jeg har visst ikke vinåpner. Noen kreative forslag? 0 Siter
Gjest elisabeth Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Spør naboen. Naboene er ikke hjemme. Tenkte på noe kreativt jeg kanskje kunne bruke. 0 Siter
soleil Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Naboene er ikke hjemme. Tenkte på noe kreativt jeg kanskje kunne bruke. Ok.. det må bli noe langt og spisst noe som du får nedi korken.. Hmm, ellers må du dytte korken nedi flaska og gjøre det på den måten. Får håpe du finner på noe lurt snart. Ikke greit å være tørst 0 Siter
mrxx Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Bare å slå av flaskehalsen på kanten av kjøkkenbenken og drikk som f***....:-) 0 Siter
Gjest elisabeth Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Ok.. det må bli noe langt og spisst noe som du får nedi korken.. Hmm, ellers må du dytte korken nedi flaska og gjøre det på den måten. Får håpe du finner på noe lurt snart. Ikke greit å være tørst Sant det! Skal prøve å få til noe. Ble jo så innmari vintørst her jeg satt! 0 Siter
citoyen Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Dytt ned korken med ett eller annet langt, tynt og solid. 0 Siter
Gjest elisabeth Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Dytt ned korken med ett eller annet langt, tynt og solid. da var det gjort! ble litt kork, men jeg fikk vinen ihvertfall! 0 Siter
Gjest Tristelin@ Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 da var det gjort! ble litt kork, men jeg fikk vinen ihvertfall! HVA brukte du? *nysjerrig* 0 Siter
Gjest elisabeth Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 HVA brukte du? *nysjerrig* Høres nok litt dumt ut, men når man er desperat så.. Prøvde først noen å slå ned korken med forskjellige gjenstander, men fikk ikke til på den måten. Til slutt henta jeg en kjøkkenkniv og pirka bort det meste av korken, før jeg klarte å skyve ned den siste lille biten. Vin ble det ihvertfall! 0 Siter
Gjest Tristelin@ Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Høres nok litt dumt ut, men når man er desperat så.. Prøvde først noen å slå ned korken med forskjellige gjenstander, men fikk ikke til på den måten. Til slutt henta jeg en kjøkkenkniv og pirka bort det meste av korken, før jeg klarte å skyve ned den siste lille biten. Vin ble det ihvertfall! hehe... Må ha vært litt av en jobb. Men en kan jo bli desperat da! Men det å trykke NED korken synes jeg også høres veldig vanskelig ut. Jeg har ei åpna flaske fra igår jeg (vintrekkeråpnet!) så den skal jeg kose meg med i kveld! Du har vel drukket opp din kanskje? 0 Siter
Gjest elisabeth Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 hehe... Må ha vært litt av en jobb. Men en kan jo bli desperat da! Men det å trykke NED korken synes jeg også høres veldig vanskelig ut. Jeg har ei åpna flaske fra igår jeg (vintrekkeråpnet!) så den skal jeg kose meg med i kveld! Du har vel drukket opp din kanskje? Drakk ikke opp alt nei, bare to glass. Men gud så godt det var! Resten sklir nok ned i kveld kan jeg tenke meg! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 For sent for den vinflaska, men her er et tips til neste gang det er åpnernød: Hold en tynn pute, et sammenbrettet pledd el.l mot dørkarmen. Bank bunnen av vinflaska flere ganger mot karmen, med pledd/pute som støtdemper. Da vil korken gradvis komme ut av tuten - uten at flaska risikerer å knuse. Husk å ta av "omslaget" rundt korken først! ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.