Gå til innhold

Pytt, pytt! Vi bomber dem likevel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet i Irak (som ellers i Verden) er jo muslimske terrorister.

Tidligere har du brukt terror som argument for å "vise" en avgivelig feilslått vestlig utenrikspolitikk. Nå bruker du terror for å "vise" at det var feil å fjerne saddam

Når det smeller i Frankrike, vil du bruke det som "bevis" på at det var feil å forby hajib eller hva det heter.

Osv, osv.

Slik gir du alltid terroristene rett, og incitament til å stå på videre.

Nei, tvertimot.

Muslimske terrorister var IKKE noe problem i Irak FØR okkupasjonen.

Mener du at Kina bør forby kristendom?

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• Grip

8

• andor

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, tvertimot.

Muslimske terrorister var IKKE noe problem i Irak FØR okkupasjonen.

Mener du at Kina bør forby kristendom?

Det er jo ikke terroristenes angrep i Irak som er problemet. Vi bør jo helst konsentrere oss om angrep på den vestlige verden.

Ellers bør ingen religioner forbys.

Skrevet

Det er jo ikke terroristenes angrep i Irak som er problemet. Vi bør jo helst konsentrere oss om angrep på den vestlige verden.

Ellers bør ingen religioner forbys.

Har du ikke fått med deg at Irak nå er blitt et fristed for terrorister?

Mener du at Kina skal forby kristne da? Eller gjøre det samme med kristne individer som du forfekter med muslimske individer?

Skrevet

"Ja, det er retorikk, som han brukte til å "samle landet" etter en krig. Det gjør ham ikke til en muslim, i noe meningsfull måte."

Det er ønsketenkning, dessverre.

"CIA har, meg bekjent, flere ganger avkreftet en forbindelse mellom Al Qaida og Saddam. Etter det jeg husker har Bush faktisk også påpekt dette."

Igjen, det finnes åpenbare lenker, så det de har referert til må være direkte koblinger mellom Saddam og 11 september-angrepene. (Samtidig finnes det lenker mellom Al-Quida og de fleste arabiske land.)

Ja, det finnes selvsagt lenker mellom Al Qaida og mange arabiske land - og da spesielt USAs allierte Saudi Arabia og Pakistan.

Wahabismen kommer jo fra Saudi Arabia!

===

Saddam blir ikke muslim av å si "Allah" noen ganger.

Skrevet

Har du ikke fått med deg at Irak nå er blitt et fristed for terrorister?

Mener du at Kina skal forby kristne da? Eller gjøre det samme med kristne individer som du forfekter med muslimske individer?

Jeg har aldri forfektet forbud mot islam.

Bemerk likvel at islam er likeså mye en totalitær idologi som det er religion.

Å sammenligne kristendom og islam blir derfor meningsløst.

Det er nok å henvise til hvordan de troende praktiserer de ulike religioner.

Skrevet

Jeg har aldri forfektet forbud mot islam.

Bemerk likvel at islam er likeså mye en totalitær idologi som det er religion.

Å sammenligne kristendom og islam blir derfor meningsløst.

Det er nok å henvise til hvordan de troende praktiserer de ulike religioner.

Nei, fordi du da måtte vise hvordan et individ praktiserte religionen.

Og du vet like godt som meg at kristendom og islam er tvillingreligioner, med samme gud, samme skapelse, samme profeter (ca.) osv.

Men selvsagt påstår du at din religion er "bedre", akkurat som de påstår det samme.

Vi andre kan bare riste på hodet av våset deres.

Skrevet

Nei, fordi du da måtte vise hvordan et individ praktiserte religionen.

Og du vet like godt som meg at kristendom og islam er tvillingreligioner, med samme gud, samme skapelse, samme profeter (ca.) osv.

Men selvsagt påstår du at din religion er "bedre", akkurat som de påstår det samme.

Vi andre kan bare riste på hodet av våset deres.

Men sør, da. Se på hvordan religionene leves ut. Islam fører uten unntak med seg fattigdom, nød, terror og vold.

Kan du få et klarere tegn på hvordan islam påvirker mennesker?

I disse dager får folket i Kosovo betale for at de slapp muslimer innpå seg i for stort antall. De blir selvsagt fordrevet fra eget land, plyndret og drept.

Skrevet

Men sør, da. Se på hvordan religionene leves ut. Islam fører uten unntak med seg fattigdom, nød, terror og vold.

Kan du få et klarere tegn på hvordan islam påvirker mennesker?

I disse dager får folket i Kosovo betale for at de slapp muslimer innpå seg i for stort antall. De blir selvsagt fordrevet fra eget land, plyndret og drept.

Grip - se tilbake på historien, og det er faktisk "de kristne" som har drept langt flere enn det muslimene har.

Skrevet

Osama har nok fått ræva si såpass svidd av amerikansk forfølgelse, at han har annet å tenke på enn å være takknemlig.

Fint forresten å vite at USA kommer til å forfølge fanskapet inntil han er tatt eller drept, uansett hvor mange år det tar.

Når det gjelder Irak, er dette selvsagt en vanskelig case. Å etablere et muslimsk land som fungerende demokrati, har vel knapt lykkes noen gang, kanskje med velvillig unntak av Tyrkia. Så saken er krevende. Mener du det beste er å overlate dem til seg selv, og heller rykke inn når de er ferdige å slåss?

Kvifor skal ein i det heoile rykke inn der. Det er vel same faen for oss korleis dei ordnar seg!

Gjest Abschied
Skrevet

Jeg baserer meg på Rumsfelds utallige opptredener på TV.

Men det var kanskje en ond stand-in som lignet på ham?

Med vennlig hilsen

Det er komisk at du i dine "analyser" baserer deg på TV :)

Men det forklarer jo (mangelen på) saklighetsnivå i dine innlegg.

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...