Gå til innhold

Passord eller andre metoder?

Anbefalte innlegg

Clue1365380406
Skrevet

Etter endel uheldige erfaringer med datter og internett, har jeg lyst til å begrense bruken til når jeg/mannen er hjemme.

Først prøvde jeg å ta ut telefonledningen, det ble fort oppdaga og rettet på.

Så lagde jeg passord for Windows. Altså det som kommer opp i oppstarten av pc. Da trodde jeg det var idiotsikkert, men neida!

Hun hadde bare trykket på "avbryt", og dermed var det fri tilgang igjen!

Vi kommer ikke hjem før rundt 16.30, og da har hun flere timer på seg til ugagn.

Noen tips?

Skrevet

Et "babysitter"-program? Det finnes slike programmer, uten at jeg kjenner til de av egen erfaring. Der man kan styre hvilke sider barna kan komme inn på.

Selv har jeg Norton Internet Security (for viruskontroll mm), og der er det noe som heter Parental Control. Tror den kan settes opp for å begrense tilgang både til programmer og nettsider som barna skal/ikke skal ha tilgang til. Ellers er det sikkert noe tilsvarende å laste ned fra nettet.

Jeg tror også det vanligvis skal kunne settes et passord i bios (helt i oppstarten av maskinen, før Windows drar igang), den tror jeg er vanskeligere å forbigå. Vær forsiktig dersom du går inn i bios, ikke gjør endringer på noe du ikke vet hva er...

Skrevet

Det beste er å legge inn en nyere Windows-versjon. I Windows 2000 og XP fungerer passordet virkelig som et passord, slik at man ikke bare kan trykke Avbryt for å komme inn på systemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...