Gå til innhold

Om han Sør

Gjest Voksen og tull, eller barnslig kverulant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sør er omlag den einaste debattanten her med eit anstrøk av seriøsitet. For den skuld er det ikkje nødvendig å vera samd med han, men han meiner tydelegvis det han seier. og er rimeleg velinformert på mange omkverve.

Dessutan gidder han ikkje å diskutere vrøvl og TV-program og liknande trivialitetar, og dermed skil han seg positivt ut frå dei fleste her på saiten.

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• Mistera

13

• Dorthe

11

• Prozak

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sør er omlag den einaste debattanten her med eit anstrøk av seriøsitet. For den skuld er det ikkje nødvendig å vera samd med han, men han meiner tydelegvis det han seier. og er rimeleg velinformert på mange omkverve.

Dessutan gidder han ikkje å diskutere vrøvl og TV-program og liknande trivialitetar, og dermed skil han seg positivt ut frå dei fleste her på saiten.

Jeg vil påstå at det å være mer opptatt av å forkynne sine meninger, hele tiden kritisere motstanderen for at de ikke vet hva de snakker om, latterliggjøre motstanderen, gjenta de samme nedverdigende utsagnene om og om igjen, legge meninger på motstanderen, bruke det som finnes av hersketeknikker etc. - IKKE har noe å gjøre med å være en "seriøs debattant". Det er STOR forskjell på misjonering og debatt.

".........................."

Skrevet

Jeg synes sør har mange fornuftige argumenter jeg, i motsetning til noen av de andre her. Han kan nok sette ting litt på spissen til tider, men det kan innimellom trengs for å få folk til å tenke...

Det er forskjell på å invitere folk til å tenke, og det å forsøke å nedlesse folk med argumenter og hersketeknikker med det mål å få de til å tenke det samme som deg.

"........................."

Skrevet

1. Jeg tror ikke noe på at du er ny her. *ler* Vil heller tro at du ikke vil stå fram under eget nick, og vil ha en slags diskusjon her. Noe du forøvrig får, da.

2. Sør diskuterer som regel saklig, og har mange argumenter og synspunkter som bidrar til at en kan se ting fra en annen kant enn den "vanlige". Noe som hisser opp mange her, men jeg personlig har sans for Sør, selv om jeg ikke alltid er enig med alt han mener.

Skrevet

Jeg vil påstå at det å være mer opptatt av å forkynne sine meninger, hele tiden kritisere motstanderen for at de ikke vet hva de snakker om, latterliggjøre motstanderen, gjenta de samme nedverdigende utsagnene om og om igjen, legge meninger på motstanderen, bruke det som finnes av hersketeknikker etc. - IKKE har noe å gjøre med å være en "seriøs debattant". Det er STOR forskjell på misjonering og debatt.

".........................."

Tak deg eit par prozak til , du. Det er vel små sjansar for at du dermed ville få meir å fare med, men om du tok mange nok, ville du vel roe deg såpass at du slutta med å spreie reint vrøvl på DOL.

Skrevet

Det er forskjell på å invitere folk til å tenke, og det å forsøke å nedlesse folk med argumenter og hersketeknikker med det mål å få de til å tenke det samme som deg.

"........................."

Tøv på deg, som vanleg. POenget med å diskutere er sjølvsagt å overtyde eit eventuelt publikum om at ein har rett. Om ein samstundes kan overtyde om at motstandaren er idiot og med fordel kunne leggjast i tvangstrøye, er det inga ulempe.

Annonse

Skrevet

Tøv på deg, som vanleg. POenget med å diskutere er sjølvsagt å overtyde eit eventuelt publikum om at ein har rett. Om ein samstundes kan overtyde om at motstandaren er idiot og med fordel kunne leggjast i tvangstrøye, er det inga ulempe.

Hehe. Hvis det er din intellektuelle forståelse av en debatt, så er det jo ingenting å diskutere. Kos deg, du. :-)

(du bekrefter imidlertid påstanden min med ditt eget innlegg)

"....................."

Skrevet

1. Jeg tror ikke noe på at du er ny her. *ler* Vil heller tro at du ikke vil stå fram under eget nick, og vil ha en slags diskusjon her. Noe du forøvrig får, da.

2. Sør diskuterer som regel saklig, og har mange argumenter og synspunkter som bidrar til at en kan se ting fra en annen kant enn den "vanlige". Noe som hisser opp mange her, men jeg personlig har sans for Sør, selv om jeg ikke alltid er enig med alt han mener.

Det høres bra ut det. Men når det kombineres med at du blir kalt rassist, nazist og det som værre er, hvis du påpeker en statistikk e.l som tenderer til at en folkegruppe er overrepresentert i noe, så er det ikke mye seriøsitet inne i bildet. Selfølgelig skal folk behandles som individer, men det utelukker jo ikke å ta utgangspunkt i forskjellige tendenser som representeres av en eller flere bestemte grupper. Derfra kan man forsøke å belyse saken fra flere sider, lete etter sammenhenger, årsaker etc.

Hvis jeg f.eks sier at asiater og folk fra midtøsten etc. er overrepresentert i gatevolden i Oslo, så betyr det IKKE at jeg mener at alle med disse nasjonalitetene er jævler. Om det er en tilfeldighet at enkelt folkegrupper viser mer av en bestemt type tendenser, så er det jo nettopp det man vil finne ut. Om det derimot viste seg at det ikke er tilfeldigheter, så må man ta utg.punkt i det når man så skal forsøke å finne en løsning. Dette er jo elementær logikk, og har ingenting med å "dra alle over en kam" å gjøre.

"............................"

Skrevet

Det høres bra ut det. Men når det kombineres med at du blir kalt rassist, nazist og det som værre er, hvis du påpeker en statistikk e.l som tenderer til at en folkegruppe er overrepresentert i noe, så er det ikke mye seriøsitet inne i bildet. Selfølgelig skal folk behandles som individer, men det utelukker jo ikke å ta utgangspunkt i forskjellige tendenser som representeres av en eller flere bestemte grupper. Derfra kan man forsøke å belyse saken fra flere sider, lete etter sammenhenger, årsaker etc.

Hvis jeg f.eks sier at asiater og folk fra midtøsten etc. er overrepresentert i gatevolden i Oslo, så betyr det IKKE at jeg mener at alle med disse nasjonalitetene er jævler. Om det er en tilfeldighet at enkelt folkegrupper viser mer av en bestemt type tendenser, så er det jo nettopp det man vil finne ut. Om det derimot viste seg at det ikke er tilfeldigheter, så må man ta utg.punkt i det når man så skal forsøke å finne en løsning. Dette er jo elementær logikk, og har ingenting med å "dra alle over en kam" å gjøre.

Nettopp.

Er ikke uenig i det. Det eksempelet der er en av de tingene jeg ikke er enig med sør i, men sånn generelt syns jeg han kan bidra til å splitte opp litt vel enspora tanker på enkelte tema. Evt. få motstanderen til å tenke litt videre, for enten å forandre syn, eller _å se på flere alternativer og likevel holde på sitt standpunkt._

:)

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Tak deg eit par prozak til , du. Det er vel små sjansar for at du dermed ville få meir å fare med, men om du tok mange nok, ville du vel roe deg såpass at du slutta med å spreie reint vrøvl på DOL.

For en nebbete skapning du er da, et søtt lite forsøk på å være nedlatende gjorde du også. Og - er det ikke lov å skrive litt vrøvl, mener du at nettstedet kun er til for seriøse debatter? Jeg tror her er plass til alle jeg.

Skrevet

For en nebbete skapning du er da, et søtt lite forsøk på å være nedlatende gjorde du også. Og - er det ikke lov å skrive litt vrøvl, mener du at nettstedet kun er til for seriøse debatter? Jeg tror her er plass til alle jeg.

Diverre har du rett. Mea culpa.

Skrevet

Nettopp.

Er ikke uenig i det. Det eksempelet der er en av de tingene jeg ikke er enig med sør i, men sånn generelt syns jeg han kan bidra til å splitte opp litt vel enspora tanker på enkelte tema. Evt. få motstanderen til å tenke litt videre, for enten å forandre syn, eller _å se på flere alternativer og likevel holde på sitt standpunkt._

:)

Hei Amber,

Takk for det du skrev.

Dessverre har Prozak det med løgnaktig å påstå at jeg kaller folk for rasister, men nekter å komme med innlegg hvor jeg har skrevet dette.

Faktum er at jeg iløpet av over 5 år (!) har beskrevet ca 5-10 personer TILSAMMEN på DOL som "rasister".

Min innvending mot "vietnamesere og finnmarkinger er overrepresentert" statistikker er simpelthen at de er irrelevante. Man kan ikke bruke dem til noe som helst lovlig. Derimot kan de misbrukes av "BootBoyz".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "Men når det kombineres med at du blir kalt rassist, nazist og det som værre er, hvis du påpeker en statistikk e.l som tenderer til at en folkegruppe er overrepresentert i noe, så er det ikke mye seriøsitet inne i bildet."

Har du noen eksempler på dette?

Ikke det?

Da bør du ha selvrespekt nok til å trekke slike løgnaktige påstander.

Annonse

Gjest bare lurer !
Skrevet

Nå må du gi deg. Sør er da veldig seriøs, og klarer å se en sak fra flere sider. Han har bl.a. uttalt at man ikke kan hjelpe katter så lenge mennesker lider. Dyr skal man ikke ta seg av før alle mennesker på jord har det bra.

kilde: kattemishandlings tråden

Skrevet

Nå må du gi deg. Sør er da veldig seriøs, og klarer å se en sak fra flere sider. Han har bl.a. uttalt at man ikke kan hjelpe katter så lenge mennesker lider. Dyr skal man ikke ta seg av før alle mennesker på jord har det bra.

kilde: kattemishandlings tråden

La oss si du har X kroner, eller X timer du vil bruke til "å hjelpe".

Du kan velge mellom å gi ressursene til barn eller til dyr. Men du har kun X kroner/timer til rådighet, så du må velge.

Hva velger du?

Med vennlig hilsen

Gjest strandhai
Skrevet

Sør er sør og la han nå få krerulere så mye han vil. Det er som regel ganske interessant å følge trådene hans hvis emne er fenger.

Og hvis du ikke liker det han skriver, så hopp over innleggende hans.

Men han skiver da både svar og innlegg som er veldig hyggelige.

hihi...trykkleif....:P *glise*

Det var da mitt superseriøse bidrag til denne baksnakke-tråden her. Syns dere ikke det er en smule barnslig da, å drive å baksnakke sånn?

Bakskrive blir det vel kanskje...;-)

Gjest bare lurer !
Skrevet

La oss si du har X kroner, eller X timer du vil bruke til "å hjelpe".

Du kan velge mellom å gi ressursene til barn eller til dyr. Men du har kun X kroner/timer til rådighet, så du må velge.

Hva velger du?

Med vennlig hilsen

Livet mitt består ikke av x'er. Livet mitt er da mer enn det. Hjleper de jeg kan, når jeg kan.

Skrevet

Synes Sør har mange gode poeng, og er god til å argumentere for meningene sine.

Det mest irriterende med Sør er at han forandrer overskriftene i trådene hele tiden.

Skrevet

hihi...trykkleif....:P *glise*

Det var da mitt superseriøse bidrag til denne baksnakke-tråden her. Syns dere ikke det er en smule barnslig da, å drive å baksnakke sånn?

Bakskrive blir det vel kanskje...;-)

Strandhai da!

Jeg har da ikke baksnakket Sør. Jeg er ikke alltid enig med ham men jeg tror faktisk vi kommer overens her inne :o)

Gjest strandhai
Skrevet

Strandhai da!

Jeg har da ikke baksnakket Sør. Jeg er ikke alltid enig med ham men jeg tror faktisk vi kommer overens her inne :o)

*dask på......lanken?* ;-)

hihi...neida, mente ikke deg...syns bare det er litt teit å starte en sånn tråd. Tviler på at vedkommende er ny på dol. Se nå gjorde jeg det oxo, bakskrev...:P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...