Gjest melkeallergiker Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Min sønn har fått konstatert at han har melkeallergi. Nå sier en nabo at hun har hørt at det kan være melk i kylling, at produsentene har sprøytet inn melk i massevis av nåler for at kyllingen skulle bli større. Er det noen her som har hørt noe om dette eller kan det være hun har misforstått noe? 0 Siter
sheba Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 http://www.naaf.no/fakta/index.jsp?id=1321 Leit når barn ikke tåler melk, nesten håpløst å begynne og lete i denne jungelen, ville anbefale deg å kontakte naaf, du får mye hjelp derfra:) 0 Siter
petter smart Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Er han hyperallergisk? Eller kan han tåle veldig små mengder melk? Jeg kjenner ei som er hyperallergisk og måtte på sykehus etter å ha spist potetgull! Det viste seg nemlig at de hadde tilsatt ekstremt små mengder melk i saltet for å få det til å feste seg bedre til potetgullet. Når det gjelder kylling trodde jeg det var mer vanlig å sprøyte vann inn i dem. Har ikke hørt at noen bruker melk. 0 Siter
darma Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Man bruker å sprøyte vann -ikke melk. Vann er gratis, kylling blir større, ergo billiger for produsenten. Rent kjøtt er fritt for egg, melk og andre "greier".. Husk også at melkesukker ikke er melk...(men sukker..) Vi har en datter med melk allergi. Verden ble litt lettere da jeg fikk vita at melkesukker ikke er melkeproteiner(= det man reagerer på) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.