Gjest Telefonselgeren Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har i det siste året jobbet som telefonselger. Jeg begynnte i jobben fordi det var den eneste jeg fikk. Hver dag prøver jeg å være så hyggelig som mulig når jeg ringer, men opplever bare sure og gretne mennesker som skjeller meg ut. Jeg viste ikke at det var så mange mennesker som manglet folkeskikk her i landet. Prøv å skjerp dere, og tenk på at det er mennesker med følelser som sitter i den andre enden, og som kanskje ikke kan få seg en annen jobb. 0 Siter
Gjest trrrish Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har faktisk fått tilbud om å bli telefonselger selv, men jeg tørr ikke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg er hyggelig med alle som ringer fordi jeg vet det er jobben deres å prøve og selge. Det tar 3 minutter og det plager ikke meg og jeg fatter ikke hvorfor noen skal være så uforskammet for en telefon fra noen som prøver å tjene penger. Hva om vi hadde slengt slik med kjeften til butikkmedarbeidere, barnehagepersonale og andre. Ser ikke forskjellen jeg, Alle bare prøver å gjøre jobben sin så godt de kan. 0 Siter
Tornerose Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Nå har jeg heldigvis forlengst reservert meg mot telefonselgere, så slikt plages jeg ikke mer med. Men før den tid har jeg alltid takket pent nei når jeg har fått slike telefoner. Problemet er bare at de fleste telefonselgere ikke gir seg med det, de fortsetter å prate og insistere på at du skal høre hva de har å si, og det er irriterende. Da er det ikke rart at man blir sur og kommer med negative kommentarer. 0 Siter
Gjest bordeaux Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Hei, Jeg har heldigvis en telefon som viser hvem som ringer, så når det står "Ekstern" så gidder jeg ikke å svare. Da er det som regel telefonselgere, og jeg er ikke interessert i å kjøpe ting over telefonen. De gangene jeg HAR svart så har jeg sagt klart, men høflig, "nei takk, jeg er ikke interessert, ha det bra". De fleste godtar det, noen svarer surt Neivel, og andre er blide. Så har man den varianten som sier "HVA, hvorfor i alle dager vil du ikke det?". Klikk.....Da legger jeg på uten mere om og men. Jeg skjønner at dere har en jobb å gjøre, men dere må også forstå at noen av oss ikke vil forstyrres når vi kommer hjem ifra VÅR jobb. Og får du nei på telefonen så vær så snill å akseptere det og ikke begynn å diskutere (jeg snakker her på generelt grunnlag). For det er ihvertfall ikke høflig...mener jeg. 0 Siter
Gjest Telefonselgeren Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg er hyggelig med alle som ringer fordi jeg vet det er jobben deres å prøve og selge. Det tar 3 minutter og det plager ikke meg og jeg fatter ikke hvorfor noen skal være så uforskammet for en telefon fra noen som prøver å tjene penger. Hva om vi hadde slengt slik med kjeften til butikkmedarbeidere, barnehagepersonale og andre. Ser ikke forskjellen jeg, Alle bare prøver å gjøre jobben sin så godt de kan. Takk skal du ha Dorthe. Det er godt å høre at det finnes slike gode mennesker som deg :-) 0 Siter
Gjest Turboneger Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Nå har jeg heldigvis forlengst reservert meg mot telefonselgere, så slikt plages jeg ikke mer med. Men før den tid har jeg alltid takket pent nei når jeg har fått slike telefoner. Problemet er bare at de fleste telefonselgere ikke gir seg med det, de fortsetter å prate og insistere på at du skal høre hva de har å si, og det er irriterende. Da er det ikke rart at man blir sur og kommer med negative kommentarer. Her er det tydeligvis et eksempel av hva telefonselgeren beskriver. 0 Siter
Gemini Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har reservert meg mot telefonsalg. Hvis noen da allikevel ringer, så er det med andre ord noen som ikke respekterer mitt valg om å ikke ville ha den slags forstyrrelse av privatlivets fred. Da er jeg kort og kontant, og avslutter samtalen. Ser ingen grunn til å bruke min tid på telefonselgere som skal prakke på meg et-eller-annet jeg ikke er interessert i. Vil jeg kjøpe noe klarer jeg fint å oppsøke selgere/utsalgssteder selv. 0 Siter
Gjest hater ikke telefonselgere Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Hei, Jeg har heldigvis en telefon som viser hvem som ringer, så når det står "Ekstern" så gidder jeg ikke å svare. Da er det som regel telefonselgere, og jeg er ikke interessert i å kjøpe ting over telefonen. De gangene jeg HAR svart så har jeg sagt klart, men høflig, "nei takk, jeg er ikke interessert, ha det bra". De fleste godtar det, noen svarer surt Neivel, og andre er blide. Så har man den varianten som sier "HVA, hvorfor i alle dager vil du ikke det?". Klikk.....Da legger jeg på uten mere om og men. Jeg skjønner at dere har en jobb å gjøre, men dere må også forstå at noen av oss ikke vil forstyrres når vi kommer hjem ifra VÅR jobb. Og får du nei på telefonen så vær så snill å akseptere det og ikke begynn å diskutere (jeg snakker her på generelt grunnlag). For det er ihvertfall ikke høflig...mener jeg. Jeg hater ikke telefonselgere. Jeg er høflig tilbake og sier jeg ikke er interessert, med mindre de har et skikkelig godt tilbud da, men det har aldri skjedd. Handler ikke på impuls, er student og har ikke råd til det. Bruker få dårlig samvittighet ovenfor telefonselgeren, for jeg vet jo akkurat at det er et menneske i andre enden som bare gjør jobben sin. 0 Siter
Gjest Telefonselgeren Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har reservert meg mot telefonsalg. Hvis noen da allikevel ringer, så er det med andre ord noen som ikke respekterer mitt valg om å ikke ville ha den slags forstyrrelse av privatlivets fred. Da er jeg kort og kontant, og avslutter samtalen. Ser ingen grunn til å bruke min tid på telefonselgere som skal prakke på meg et-eller-annet jeg ikke er interessert i. Vil jeg kjøpe noe klarer jeg fint å oppsøke selgere/utsalgssteder selv. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha telefon, siden du føler at privatlivets fred blir forstyrret når det ringer. Tøvkjerring 0 Siter
Gjest ja jeg blir sur! Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Vi har reservert oss for telefonsalg, men det ringer stadig fortsatt noen som vil selge noe. Da er jeg forbannet!Fordi at en del telefonselgere/byråer ikke gidder å ta seg bryet til å oppdatere sine registre om hvem som har reservert seg.Dette skal gjøres 2-4 ganger i året. 0 Siter
citoyen Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Som selger er du representant for et firma som invaderer folks privatliv med salgsmas. Ettersom du er bindeleddet mellom bedriften og kunden er det du som må motta kundens irritasjon over dette. Det er en del av jobben. Jeg er forsåvidt tilhenger av vanlig folkeskikk, selv overfor mennesker som ikke viser folkeskikk selv. Så selv om jeg mener at det bryter med vanlig folkeskikk å ringe hjem til folk for å selge dem noe, så synes jeg folk bør si nei på en noenlunde høflig måte. Men noen ganger holder det hardt.. jeg registrerte meg i reservasjonsregisteret for flere år siden, likevel får jeg med jevne mellomrom telefon fra agenter som vil ha meg til å begynne å abonnere igjen på et blad jeg sa opp for to år siden, eller "gi" meg abonnement på et annet blad fra samme konsern "kun mot betaling av porto og omkostninger". Hver gang har de lovet å stryke meg fra listene sine. Fjerde gangen de ringte ga jeg et ganske skarpt svar.. 0 Siter
Gjest BoTelefonselgeren Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Vi har reservert oss for telefonsalg, men det ringer stadig fortsatt noen som vil selge noe. Da er jeg forbannet!Fordi at en del telefonselgere/byråer ikke gidder å ta seg bryet til å oppdatere sine registre om hvem som har reservert seg.Dette skal gjøres 2-4 ganger i året. Stakkars deg. Du må passe å være forsiktig med sinnet ditt. Mens du roer deg ned og teller til ti, så kan jeg gi deg et knalltilbud på leksikon fra Gyldendals forlag. Spesial price for you 0 Siter
citoyen Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha telefon, siden du føler at privatlivets fred blir forstyrret når det ringer. Tøvkjerring Det er da stor forskjell på å bli oppringt av venner, arbeidsgiver og lignende, og å bli oppringt av totalt fremmede mennesker som vil selge deg noe. 0 Siter
Gemini Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Det er da stor forskjell på å bli oppringt av venner, arbeidsgiver og lignende, og å bli oppringt av totalt fremmede mennesker som vil selge deg noe. Som jeg skulle sagt det sjøl. :-) Jeg har IKKE anskaffet meg telefon for å være tilgjengelig for selgere, men for å holde kontakten med familie, venner og kjente. 0 Siter
Gjest TIGA Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg hater telefonselgere, kan ikke for det, det er ikke personen i andre røret, det er bare det at de fleste gidder ikke få et nei, det liksom ikke nok. Dessuten så er jeg reservert og det irriterer meg når noen kommer forbi den lista. Jeg har opplevd mangen sure telefonselgere før i tiden så jeg kan si mye om dem også. Frekke er de også, blandt annet opplevde jeg noen som ringte tilfeldigvis rett etter jeg kom hjem med mitt barn fra krybbedød foreningen eller hva det var, da jeg takket fint nei så fikk jeg høre "ja men tenk om din unge dør da, hva gjør du da?" sånt provoserer meg. En annen gang så var det et eller annet firma som skulle selge noen slankepiller eller noe, han presenterte seg og spurte om å få snakke med meg, jeg sa at det var meg, da la han ut i det vide og det brede om produktet , jeg fikk ikke komme til, og da han endelig stoppet opp for å puste så sa jeg at neitakk jeg ønsker ikke dette produktet så ble han dritsur og sa " jamen da kunne du jo ha sagt det med engang" jamen herregud da må jo personen la meg få komme til da. Du sier du ikke får andre jobber, jeg vet selv at det er vanskelig å finne meg jobb, og har sett at salgsjobber ofte er på markedet, men velger å ikke ta dem selv fordi jeg aldri ville vært den personen som jeg selv synes er plagsom på tlf, da tar jeg heller vaskejobb, for de er heller ikke vanskelige å få. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Nå har jeg heldigvis forlengst reservert meg mot telefonselgere, så slikt plages jeg ikke mer med. Men før den tid har jeg alltid takket pent nei når jeg har fått slike telefoner. Problemet er bare at de fleste telefonselgere ikke gir seg med det, de fortsetter å prate og insistere på at du skal høre hva de har å si, og det er irriterende. Da er det ikke rart at man blir sur og kommer med negative kommentarer. De prøver bare å tjene penger. De fleste er studenter og har det som ekstrajobb. 0 Siter
Gjest Telefonselgeren Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Som selger er du representant for et firma som invaderer folks privatliv med salgsmas. Ettersom du er bindeleddet mellom bedriften og kunden er det du som må motta kundens irritasjon over dette. Det er en del av jobben. Jeg er forsåvidt tilhenger av vanlig folkeskikk, selv overfor mennesker som ikke viser folkeskikk selv. Så selv om jeg mener at det bryter med vanlig folkeskikk å ringe hjem til folk for å selge dem noe, så synes jeg folk bør si nei på en noenlunde høflig måte. Men noen ganger holder det hardt.. jeg registrerte meg i reservasjonsregisteret for flere år siden, likevel får jeg med jevne mellomrom telefon fra agenter som vil ha meg til å begynne å abonnere igjen på et blad jeg sa opp for to år siden, eller "gi" meg abonnement på et annet blad fra samme konsern "kun mot betaling av porto og omkostninger". Hver gang har de lovet å stryke meg fra listene sine. Fjerde gangen de ringte ga jeg et ganske skarpt svar.. Du har helt rett i at jeg er bindeleddet mellom firma og kunde. Det skal jeg gi deg kreditt for. Hva jeg ikke gir deg kreditt for er det du beskriver som tilbakemelding i form av et skarpt svar. Dette er ikke dannet og er åpenbart et tegn på din manglende evne til å formidle budskapet, siden du måtte si fra ikke mindre en fire ganger. 0 Siter
Gjest TIGA Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Telefonsalg skulle forøvrig vært ulovlig!! Det er min mening. Hvis folk vil ha noe så kan de få de andre steder. Hva med å reklamere for produktet ved stands heller på butikker, da kan de som er interessert gå bort dit eller velge å gå forbi. 0 Siter
citoyen Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Du har helt rett i at jeg er bindeleddet mellom firma og kunde. Det skal jeg gi deg kreditt for. Hva jeg ikke gir deg kreditt for er det du beskriver som tilbakemelding i form av et skarpt svar. Dette er ikke dannet og er åpenbart et tegn på din manglende evne til å formidle budskapet, siden du måtte si fra ikke mindre en fire ganger. *nikke og smile* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.