Gjest Telefonselgeren Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Som jeg skulle sagt det sjøl. :-) Jeg har IKKE anskaffet meg telefon for å være tilgjengelig for selgere, men for å holde kontakten med familie, venner og kjente. Da må du huske å reservere deg mot telefonsalg, min lille due. Da slipper du at vi ringer deg :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 *nikke og smile* Hehe - også kalt *jatte med* ? ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Da må du huske å reservere deg mot telefonsalg, min lille due. Da slipper du at vi ringer deg :-) Kjære deg, "min lille kråke", jeg HAR jo reservert meg mot telefonsalg, som jeg skrev i første setning i innlegget mitt over her. Lær å lese først, så blir du kanskje en bedre selger... Problemet er jo bare at ikke alle telefonsalg-firmaer respekterer reservasjonsregistesret. Og så er det ikke alltid de "smarteste knivene i skuffen" som er ansatt i slike firmaer heller, det hjelper jo ikke på... 0 Siter
Gjest TIGA Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Da må du huske å reservere deg mot telefonsalg, min lille due. Da slipper du at vi ringer deg :-) synes du det er gøy å ringe rundt å mase på folk? er det en kjekk jobb liksom? du må jo nesten gruve deg for hver gang noen tar opp røret. Hadde jeg gjordt hvis det var min jobb. 0 Siter
Gjest Telefonselgeren Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Kjære deg, "min lille kråke", jeg HAR jo reservert meg mot telefonsalg, som jeg skrev i første setning i innlegget mitt over her. Lær å lese først, så blir du kanskje en bedre selger... Problemet er jo bare at ikke alle telefonsalg-firmaer respekterer reservasjonsregistesret. Og så er det ikke alltid de "smarteste knivene i skuffen" som er ansatt i slike firmaer heller, det hjelper jo ikke på... Ikke nok med at du viser ufine takter i telefonen, men her begynner du å skjelle meg ut fordi det du beskriver som min manglende evne til å lese. Hva skal det bety ?? Forøvrig går ordtaket ditt litt feil. Det skal være " de skarpeste knivene i skuffen" 0 Siter
Gjest telefonselgeren Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 synes du det er gøy å ringe rundt å mase på folk? er det en kjekk jobb liksom? du må jo nesten gruve deg for hver gang noen tar opp røret. Hadde jeg gjordt hvis det var min jobb. Det er ikke snakk om å ha det gøy. Hadde jeg vært født med sølvskje i munnen og vært motbydelig rik, så dahhe jeg ikke giddet jobbe i det hele tatt. Her viser du åpenbare tegn som kan diskvalifisere deg til videre debatt. 0 Siter
Gjest paaaul Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Det er du og dine likesinnede som mangler folkeskikk. 0 Siter
Gemini Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Ikke nok med at du viser ufine takter i telefonen, men her begynner du å skjelle meg ut fordi det du beskriver som min manglende evne til å lese. Hva skal det bety ?? Forøvrig går ordtaket ditt litt feil. Det skal være " de skarpeste knivene i skuffen" Du startet, med å kalle meg "min lille due". Hvis du ikke forstår at det er alt annet enn respektfullt, så er det ikke rart du sliter i jobben din. Kaller du virkelig potensielle kunder for "min lille due" og lignende? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Vi har reservert oss for telefonsalg, men det ringer stadig fortsatt noen som vil selge noe. Da er jeg forbannet!Fordi at en del telefonselgere/byråer ikke gidder å ta seg bryet til å oppdatere sine registre om hvem som har reservert seg.Dette skal gjøres 2-4 ganger i året. Firmaene er pliktige å vaske listene sine mot reservasjons-registrene _hvert kvartal_. Gjør de ikke dette, kan og bør de meldes inn for datatilsynet. 0 Siter
andor Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Kvifor i helvete skal ein respektere taparar som i tillegg er plagsomme ? Gå og heng deg ! 0 Siter
Gjest vil ha meg frabedt... Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Etter å ha lest de svarene du vrenger av deg her, kan jeg godt forstå at du blir behandlet ufint over telefonen dersom du bedriver salgsteknikk på samme lave nivå. telefonterrorist! 0 Siter
Tornerose Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Her er det tydeligvis et eksempel av hva telefonselgeren beskriver. Jeg skrev da vitterlig at jeg alltid har vært hyggelig mot telefonselgere, men det betyr ikke at jeg ikke forstår de som blir irriterte. 0 Siter
Gjest elisabeth Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Kvifor i helvete skal ein respektere taparar som i tillegg er plagsomme ? Gå og heng deg ! Den var stygg! 0 Siter
amber sun Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Hvorfor respekterer da ikke telefonselgere det når en prøver å skyte inn et "beklager, men jeg er ikke interessert" innimellom ordflommen de kommer med? De begynner å prate, og nekter å gi plass for å svare, spesielt om de senser at jeg vil si neitakk. De vil jo selge, sier du vel da, men jeg kjøper ihvertfall ikke noe mer om de maser! Det som dessuten er irriterende er at de ringer privat, fordi det er en invadering av privatlivet jeg ikke har bedt om og ikke ønsker. Jeg _har_ reservert meg mot telefonsalg. Da er det respektløst å ringe likevel. Jeg har ingenting imot reklame og salgstriks når jeg er ute i butikker, men da har jeg valgt selv å dra og handle. Hjemme i mitt eget hjem vil jeg ikke bli oppringt av selgere. Og hvis de som ringer ikke kan respektere et neitakk når jeg spør om de skal selge noe, så er det telefonselgeren som er uhøflig, respektløs og mangler folkeskikk. 0 Siter
Gjest x-telefonintervjuer Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 For mange år siden jobbet jeg som telefon intervjuer, noe som mange sidestiller med telefonsalg. Vi hadde forbrukerundersøkelser om alt, både tannkrem, godteri, sminke osvosv. Vi fikk klar beskjed fra sjefen at når noen sa de ikke var interessert så skulle vi spørre om vi kunne ringe senere, hvis ikke så skulle vi hake av for "strykes fra listen" på pc skjermen. Jeg opplevde ikke at folk var så sure. Hvis de ikke var interesserte så ønska jeg dem en fortsatt fin dag, og oftest gjorde de det samme tilbake. Jeg tror det er hva man selv gjør det til. 0 Siter
andor Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Den var stygg! Sjølvsagt. Trur du eg sit her og strevar for at du skal like meg ? 0 Siter
Gjest elisabeth Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Sjølvsagt. Trur du eg sit her og strevar for at du skal like meg ? nei, ingen som tror det. Men det går fint an å være litt høflig med folk, og ikke be dem om å drepe seg selv. 0 Siter
andor Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 nei, ingen som tror det. Men det går fint an å være litt høflig med folk, og ikke be dem om å drepe seg selv. Alt til si tid, kjære du. Nokre gonger er det greiast å gjera kort proess. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Da må du huske å reservere deg mot telefonsalg, min lille due. Da slipper du at vi ringer deg :-) Eeeh, det du svarer på er altså Geminis hjertesukk om at telefonselgere ikke respekterer hennes reservasjon. Som svar mener du altså at det å reserve seg er løsningen? Les innlegget en gang til min lille Bergansmeis. 0 Siter
Gjest Orphan Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Du har helt rett i at jeg er bindeleddet mellom firma og kunde. Det skal jeg gi deg kreditt for. Hva jeg ikke gir deg kreditt for er det du beskriver som tilbakemelding i form av et skarpt svar. Dette er ikke dannet og er åpenbart et tegn på din manglende evne til å formidle budskapet, siden du måtte si fra ikke mindre en fire ganger. Jøss, nå grenser det jo opp mot intelligent humor her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.