Gjest TIGA Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Det er ikke snakk om å ha det gøy. Hadde jeg vært født med sølvskje i munnen og vært motbydelig rik, så dahhe jeg ikke giddet jobbe i det hele tatt. Her viser du åpenbare tegn som kan diskvalifisere deg til videre debatt. men du har valget til å ta andre jobber en tlf salg??? alle har jo det, det finnes andre jobber som er lette å få og som ikke trengs noen som helst utdannelse i det hele tatt. Sier ikke at du ikke skal ta den jobben for det, men jeg ville ha valgt en vaskejobb framfor telefonsalg feks. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Etter å ha lest de svarene du vrenger av deg her, kan jeg godt forstå at du blir behandlet ufint over telefonen dersom du bedriver salgsteknikk på samme lave nivå. telefonterrorist! *skriver under på det* 0 Siter
fresja Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 For å slippe å plage sånne som deg, er jeg nå sluttet å ta telefonen, når jeg ser det står en n (ukjent nr.) i displayet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Fordi de ringer alltid når det ikke passer Fordi de ringer selv om jeg reserverte både meg og gubben mot "sånne" for lenge siden Fordi de ikke tar nei for et nei Fordi de er grenseløst irriterende når de lirer av seg så masse uten at jeg får putta inn et eneste ord 0 Siter
Gjest thetraveller Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Kanskje fordi de ringer i "puljer"? Det kan være stille her i flere uker, men når én først ringer for å selge noe, så kan jeg banne på at minst to stykker til ringer det neste døgnet. Alltid! Jeg kjøper aldri noe via telefon, av prinsipp. Det kommeg jeg aldri til å gjøre heller. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Grunnen til at folk hater telefonselgere er at det er ofte telefonselgere som er utrolig frekke, pågående og som ikke gir seg for fem flate øre. Men jeg skjønner din frustrasjon. Men ta deg en svingom innom ulike callsentre og se på typene der. Men så finnes det noen gode selvsagt, og de får svi for resten. En annen ting er at telefonselgere ringer i tide og utide om ting du overhode ikke er interessert i. Hadde de klart å segmentere markedet litt bedre slik at man bare ble oppringt om ting man var interessert i, ville nok telefonselgere fått en adskillig letter og morsommere jobb, 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg hater telefonselgere, kan ikke for det, det er ikke personen i andre røret, det er bare det at de fleste gidder ikke få et nei, det liksom ikke nok. Dessuten så er jeg reservert og det irriterer meg når noen kommer forbi den lista. Jeg har opplevd mangen sure telefonselgere før i tiden så jeg kan si mye om dem også. Frekke er de også, blandt annet opplevde jeg noen som ringte tilfeldigvis rett etter jeg kom hjem med mitt barn fra krybbedød foreningen eller hva det var, da jeg takket fint nei så fikk jeg høre "ja men tenk om din unge dør da, hva gjør du da?" sånt provoserer meg. En annen gang så var det et eller annet firma som skulle selge noen slankepiller eller noe, han presenterte seg og spurte om å få snakke med meg, jeg sa at det var meg, da la han ut i det vide og det brede om produktet , jeg fikk ikke komme til, og da han endelig stoppet opp for å puste så sa jeg at neitakk jeg ønsker ikke dette produktet så ble han dritsur og sa " jamen da kunne du jo ha sagt det med engang" jamen herregud da må jo personen la meg få komme til da. Du sier du ikke får andre jobber, jeg vet selv at det er vanskelig å finne meg jobb, og har sett at salgsjobber ofte er på markedet, men velger å ikke ta dem selv fordi jeg aldri ville vært den personen som jeg selv synes er plagsom på tlf, da tar jeg heller vaskejobb, for de er heller ikke vanskelige å få. Synd det med de telefonselgerene som oppfører seg på den måten. Hadde ikke vært så ille hvis det gikk an å si nei og de respekterte det uten å spørre om hva du skulle gjøre hvis ungen din døde. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Som selger er du representant for et firma som invaderer folks privatliv med salgsmas. Ettersom du er bindeleddet mellom bedriften og kunden er det du som må motta kundens irritasjon over dette. Det er en del av jobben. Jeg er forsåvidt tilhenger av vanlig folkeskikk, selv overfor mennesker som ikke viser folkeskikk selv. Så selv om jeg mener at det bryter med vanlig folkeskikk å ringe hjem til folk for å selge dem noe, så synes jeg folk bør si nei på en noenlunde høflig måte. Men noen ganger holder det hardt.. jeg registrerte meg i reservasjonsregisteret for flere år siden, likevel får jeg med jevne mellomrom telefon fra agenter som vil ha meg til å begynne å abonnere igjen på et blad jeg sa opp for to år siden, eller "gi" meg abonnement på et annet blad fra samme konsern "kun mot betaling av porto og omkostninger". Hver gang har de lovet å stryke meg fra listene sine. Fjerde gangen de ringte ga jeg et ganske skarpt svar.. Når disse ringer har du garantert skrevet under på noe da du abbonerte på det første bladet, hvor det sto med liten skrift at de kunne ringe. Du oppga kanskje tlfnr også? Det må du ikke hvis du ikke vil bli ringt 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Du har helt rett i at jeg er bindeleddet mellom firma og kunde. Det skal jeg gi deg kreditt for. Hva jeg ikke gir deg kreditt for er det du beskriver som tilbakemelding i form av et skarpt svar. Dette er ikke dannet og er åpenbart et tegn på din manglende evne til å formidle budskapet, siden du måtte si fra ikke mindre en fire ganger. Eller at telefonselgeren ikke strøk henne av listene? Ikke alle er så høflige som du hevder å være. Får jeg spørre hvor du jobber? Er det et firma eller et callsenter som tar på seg flere ulike oppdrag? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha telefon, siden du føler at privatlivets fred blir forstyrret når det ringer. Tøvkjerring Skjønner du ikke at det er noe annet om en venninne ringer enn hvis en telefonselger ringer? Tøvtelefonselger! 0 Siter
nanna Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Kanskje fordi man vil ha fred for sånt mas når man er hjemme? Det får fader meg holde at en ikke kan få gå i fred på gaten. 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Vet du, det *dr...* jeg i! - Et slikt yrke skulle vært forbudt, og jeg har nå aldri møtt en som gir seg når jeg sier NEI TAKK heller, -så jeg bruker å bare legge på. Sorry, men sant. 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Alt til si tid, kjære du. Nokre gonger er det greiast å gjera kort proess. hehe, -en på jobben bruker å si - "gå på kontoret ditt og spreng deg" og med det mener han også at ALT på kontoret - ikke bare personen - er no dritt! hehehe 0 Siter
petter smart Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Du har helt rett i at jeg er bindeleddet mellom firma og kunde. Det skal jeg gi deg kreditt for. Hva jeg ikke gir deg kreditt for er det du beskriver som tilbakemelding i form av et skarpt svar. Dette er ikke dannet og er åpenbart et tegn på din manglende evne til å formidle budskapet, siden du måtte si fra ikke mindre en fire ganger. Det er selgerne som etter 3 gangers varsel ikke klarer å stryke henne fra listen som har et problem, ikke hun. Videre viser dine svar her inne at du er av den sure typen som tydeligvis forventer at folk skal være overlykkelige og takknemlige for at du prøver å prakke på dem alskens tull og tøys, og som reagerer med å være sur når dette ikke er tilfelle. 0 Siter
petter smart Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg har det siste året jobbet som raner. Jeg begynte i jobben fordi det var den eneste jeg fikk. Hver dag prøver jeg å være så hyggelig som mulig når jeg raner folk, men opplever bare sure og gretne mennesker, som skjeller meg ut. Jeg visste ikke at det var så mange mennesker som manglet folkeskikk her i landet. Prød å skjerp dere, og tenk på at det er mennesker med følelser som raner dere, og som kanskje ikke kan få seg en annen jobb. 0 Siter
Goliath Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg har lest noen av svarene du har gitt videre nedover i tråden, og det kan synes som om det ikke er så merkelig at du opplever at folk blir sure på deg når du ringer dem i jobbøyemed. Selv setter jeg ikke pris på at selgere ringer meg hjem og forstyrrer meg når jeg ikke har bedt om det eller ønsker det. Det burde heller ikke være slik at man skal måtte reservere seg mot telefonselgere, men heller tvert om. Det burde heller vært slik at man skal selv måtte ta initiativ til å bli satt på en "positiv" liste over de som finner det OK å bli kontaktet av telefonselgere. Jeg har selv reservert meg og plages ikke lenger av slike som deg - heldigvis. 0 Siter
Gjest Telefonselgeren Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Du startet, med å kalle meg "min lille due". Hvis du ikke forstår at det er alt annet enn respektfullt, så er det ikke rart du sliter i jobben din. Kaller du virkelig potensielle kunder for "min lille due" og lignende? Jeg kaller mine kunder hva jeg vil. Jeg skjønner nå at min lille due, kanskje er noget overdrevet i ditt tilfelle. Her burde jeg brukt helt andre betegnelser :-) 0 Siter
kizmiaz Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg har det siste året jobbet som raner. Jeg begynte i jobben fordi det var den eneste jeg fikk. Hver dag prøver jeg å være så hyggelig som mulig når jeg raner folk, men opplever bare sure og gretne mennesker, som skjeller meg ut. Jeg visste ikke at det var så mange mennesker som manglet folkeskikk her i landet. Prød å skjerp dere, og tenk på at det er mennesker med følelser som raner dere, og som kanskje ikke kan få seg en annen jobb. he-he......:-) 0 Siter
Gjest Telefonselgeren Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg har det siste året jobbet som raner. Jeg begynte i jobben fordi det var den eneste jeg fikk. Hver dag prøver jeg å være så hyggelig som mulig når jeg raner folk, men opplever bare sure og gretne mennesker, som skjeller meg ut. Jeg visste ikke at det var så mange mennesker som manglet folkeskikk her i landet. Prød å skjerp dere, og tenk på at det er mennesker med følelser som raner dere, og som kanskje ikke kan få seg en annen jobb. Prøv å ta av deg finnlandshetta når du utfører ranet. Da tenker jeg kritikken avtar når de ser hvordan du ser ut. Lykke til. 0 Siter
Gjest Eks-telefonselger Lolanda Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Det er jo ikke deg som person de er sure på, men deg som telefonselger. Og uansett hvor hyggelig du er, må du regne med det når du velger en slik jobb. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.