Gå til innhold

Hvorfor hater alle telefonselgere ??

Anbefalte innlegg

Gjest Telefonselgeren
Skrevet

Kvifor i helvete skal ein respektere taparar som i tillegg er plagsomme ? Gå og heng deg !

Vi vet jo alle hva som er ditt problem, bortsett fra å være en sur gammel gretten gubbe. Gamle AKP'ere og kommunister liker sjeldent noe som er morro.

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

5

• andor

4

• citoyen

3

• petter smart

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Telefonselgeren
Skrevet

Eeeh, det du svarer på er altså Geminis hjertesukk om at telefonselgere ikke respekterer hennes reservasjon. Som svar mener du altså at det å reserve seg er løsningen? Les innlegget en gang til min lille Bergansmeis.

Og hva er problemet ditt ??

Gjest Telefonselgeren
Skrevet

men du har valget til å ta andre jobber en tlf salg??? alle har jo det, det finnes andre jobber som er lette å få og som ikke trengs noen som helst utdannelse i det hele tatt. Sier ikke at du ikke skal ta den jobben for det, men jeg ville ha valgt en vaskejobb framfor telefonsalg feks.

Det er jo fordi kvinner er bedre egnet til å vaske. Vi gutter passer ikke til den slags jobb.

Skrevet

Fordi mange telefonselgere lever opp til det utrolig dårlige ryktet sitt og prøver å lure folk til å kjøpe ting eller tjenester de ikke trenger.

Mange tar ikke nei for et nei, og når man spør om hvorfor man er på lista deres enda man reseverte seg for 3 år siden kan de ikke svare på det. Noen ringer om igjen selv om man avslo dagen før. Veldig provoserende er de som åpenbart tråler fødselsannonsene i avisa og gratulerer med barnet og prøver å selge "Foreldre & Barn".

Fordi de gir f.....i at folk har reservert seg. (men det er vel strengt tatt sjefene deres sitt ansvar å ha oppdaterte lister)

Usj! Men hater ikke deg, da, selvfølgelig:-)

Skrevet

Det er jo fordi kvinner er bedre egnet til å vaske. Vi gutter passer ikke til den slags jobb.

hehe :)

Skrevet

Jeg kaller mine kunder hva jeg vil. Jeg skjønner nå at min lille due, kanskje er noget overdrevet i ditt tilfelle. Her burde jeg brukt helt andre betegnelser :-)

Og hva er da problemet med at vi kaller de telefonselgerne vi møter på vår egen telefon det VI vil?

Annonse

petter smart
Skrevet

Prøv å ta av deg finnlandshetta når du utfører ranet. Da tenker jeg kritikken avtar når de ser hvordan du ser ut. Lykke til.

Av hensyn til de følsomme finnene skal en kalle det en skimaske, ikke en finlandshette.

Tror du de hadde ledd mer dersom jeg tok av meg skimasken? For de ler i alle fall ikke nå.

Gjest Telefonselgeren
Skrevet

Av hensyn til de følsomme finnene skal en kalle det en skimaske, ikke en finlandshette.

Tror du de hadde ledd mer dersom jeg tok av meg skimasken? For de ler i alle fall ikke nå.

Du er ikke redd for å såre de følsomme skiene skjønner jeg

Skrevet

Vi vet jo alle hva som er ditt problem, bortsett fra å være en sur gammel gretten gubbe. Gamle AKP'ere og kommunister liker sjeldent noe som er morro.

Eg veit ikkje kvifor du påstår at eg er gamal AKP-er, men det er i allfall feil.Elles ynkjser eg deg mange skarpe reaksjonar over telefonen.

Skrevet

Jeg svarer et høflig "nei takk, jeg er ikke interessert" når telefonselgere ringer. Om de da er dumme nok til å spørre hvorfor eller å fortsette og gnåle, da gidder jeg ikke å være høflig mer, enkelt og greit. Det er _de_ som tvinger seg på meg,ikke omvendt.

Pappa Bjørn
Skrevet

Og hva er problemet ditt ??

Telefonselgere. Spesielt de som ikke kan lese.

Skrevet

Eg hatar ikkje telefonselgarar. Eg er ikkje så veldig glad i at dei ringer, ettersom vi er reservert mot telefonsalg - og blir møtt med veldig mange rare forklaringar og unnskyldningar på kvifor dei har ringt likevel. (Selgaren har vel berre ei liste å gå ut frå, men ein eller annan har ikkje gjort jobben sin med å luke ut mitt nummer.)

Mange er trivelege og høflege - og "lurer" meg ofte til å kjøpe likevel. Men det hender seg jo at det er ein selgar som er for pågåande, som ikkje tar nei for eit nei, som maser på om at "det kostar jo berre porto, det er veldig gode truser, berre sei kva storleik du bruker, så sender eg til deg"... Da blir eg irritert, men eg har det liksom ikkje i meg å slenge på røret likevel.

Og så finst det telefonselgarar som ikkje heilt kjenner god skikk og bruk sjølv, dessverre. I tillegg til å mase om å få sende truser som eg ikkje vil ha, så hugsar eg ei dame som ringte ein gong for nokre år sidan og ville at eg skulle støtte noko med hjartesjuke born. Kjøpe lodd for to hundre kroner eller noko. Da eg sa eg ikkje ville kjøpe lodd, så vart eg nesten skjelt ut fordi eg ikkje ville redde livet til eit stakkars hjartesjukt barn.

Det er å gå for langt.

Eg trur dessverre er det ein del folk som har slike opplevingar frå ein del år tilbake - eg har i alle fall inntrykk av at det var litt anna "klima" på telefonsalg for nokre år sida enn det er no. Og det heng naturlegvis igjen i måten ein møter selgarane på no.

Det er ikkje lett å vere blid og positiv når ein sjølv syns ein er venleg og blir møtt med edder og galle, men du får ta med deg dei venlege menneska du snakker med også. Dei finst jo, dei óg.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg er hyggelig med alle som ringer fordi jeg vet det er jobben deres å prøve og selge. Det tar 3 minutter og det plager ikke meg og jeg fatter ikke hvorfor noen skal være så uforskammet for en telefon fra noen som prøver å tjene penger.

Hva om vi hadde slengt slik med kjeften til butikkmedarbeidere, barnehagepersonale og andre. Ser ikke forskjellen jeg, Alle bare prøver å gjøre jobben sin så godt de kan.

Forskjellen er vel at butikkmedarbeidere og barnehagepersonale ikke presser seg på mennesker som er uinteressert.

Hvis du først har oppsøkt en butikk eller barnehage, er det jo fordi du i utgangspunktet kunne tenke deg å kjøpe tjenestene deres.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...