Gå til innhold

Tjuvlåne tråløst internett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Eg leier hybel i et hus. De skal få tråløst internett og har lurt på om eg blir med på det... Men eg trenger det egentlig ikkje før etter sommerferien. Men det eg lurte på var om eg kan logge meg på deres internett visst eg skaffer meg et tråløst internettkort? Merker de om eg er logget på...ikke laster ned filmer osv. Lyser det liksom i den boksen visst noen på på nett?

Eller for å si det enkelt: Kan de finne ut at eg bruker deres nett, så sant eg ikke laster ned store ting...?

Trenger bare å sjekke mailen sånn av og til...

Takker for svar!

Skrevet

Tja...avhengig av hvilket utstyr de har, så kan de nok finne det ut. Uansett, hvis de har litt i hodet, så lar de ikke nettet være åpent, men setter det opp med en "nøkkel" slik at kun de som har den kan logge seg på.

"........................."

Skrevet

Ser ikkje bort ifrå at dette reint teknisk kunne virke, då bortsett frå finurlege hengelåsar. For å koma forbi dei må du vel lære deg hacking, men sannsynlegvis ville du få lov, om du spurde dei som betalar for abbonnementet. For når alt kjem til alt ville det jo ikkje koste dei 5 øre å vera greie.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke spørre dem om det er greit, da?

Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen bare hadde gjort det der, uten å spørre. Sannsynligheten for at jeg hadde sagt at det var greit å sjekke mail på min forbindelse hadde vært mye større, enn om jeg hadde funnet ut at du hadde tjuvbrukt det.

På huet ut osv.

Spør heller, så får du vel sikkert lov.

Skrevet

Vårt trådløse nettverk er kryptert, så det er det er det ingen som kan komme inn på, uten gode kunnskaper innen hacking i såfall. Dessuten blinker det heftig på "D-link access point" (sentralen som alle de de trådløse nettverkskortene går via, for å komme ut på nettet) når det er trafikk i nettverket, enten ut på Internet eller mellom PC'er i nettverket.

Så de skal nok være ganske klønete, og ha gjemt bort denne boksen så de ikke ser den, dersom du ikke skal bli oppdaget. Ellers er det slik at "nettverksadministrator" (i vårt tilfelle mannen min) kan se hva som skjer i nettverket, en overvåkning av access-point'et.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...