Gjest dx Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Er det noen som vet om en god nybegynnerbok i Assembly? På forhånd tusen takk! Mvh 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Søk på nettet - det finnes bokstavelig tusenvis av slike ressurser. "........................" 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Søk på nettet - det finnes bokstavelig tusenvis av slike ressurser. "........................" uhm....bokstavelig TALT. "..................." 0 Siter
Gjest dx Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Søk på nettet - det finnes bokstavelig tusenvis av slike ressurser. "........................" vel, jeg har søkt på nettet og sett at det finnes veldig mange bøker. Siden jeg er nokså fersk på dette så lurte jeg på om det er noen som kan anbefale en som passer for nybegynnere.... 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 vel, jeg har søkt på nettet og sett at det finnes veldig mange bøker. Siden jeg er nokså fersk på dette så lurte jeg på om det er noen som kan anbefale en som passer for nybegynnere.... Hmmm....tja....si det. Har du programeringserfaring fra før? Assembler språk er MEGET tunge, og kan omtrent ikke sammenlignes med høynivåspråk. Personlig har jeg mest sansen for å først skrive kode i et høynivåspråk, og så "oversette" til assempler etterpå, hvis jeg av en eller annen grunn skulle ha behov for det. "......................." 0 Siter
Gjest dx Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Hmmm....tja....si det. Har du programeringserfaring fra før? Assembler språk er MEGET tunge, og kan omtrent ikke sammenlignes med høynivåspråk. Personlig har jeg mest sansen for å først skrive kode i et høynivåspråk, og så "oversette" til assempler etterpå, hvis jeg av en eller annen grunn skulle ha behov for det. "......................." Jeg har programmert i java. Vi holder på å lære assembly nå på skolen men siden vi ikke har så mye læremidler ang dette, så hadde jeg lyst til å finne noe mer stoff, men som ikke er for vanskelig. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Jeg har programmert i java. Vi holder på å lære assembly nå på skolen men siden vi ikke har så mye læremidler ang dette, så hadde jeg lyst til å finne noe mer stoff, men som ikke er for vanskelig. (Jeg regner med at du programmerer på PC) Denne skal være bra ifølge mange: "Assembly Language for Intel-based Computers" av Kip R. Irvine Jeg har ikke lest den selv, så jeg kan ikke garantere noe. Men den virker å ha et innhold som er beregnet på "under-graduate" nivå, noe som jeg tipper er passe for deg. "......................." 0 Siter
Gjest dx Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 (Jeg regner med at du programmerer på PC) Denne skal være bra ifølge mange: "Assembly Language for Intel-based Computers" av Kip R. Irvine Jeg har ikke lest den selv, så jeg kan ikke garantere noe. Men den virker å ha et innhold som er beregnet på "under-graduate" nivå, noe som jeg tipper er passe for deg. "......................." Tusen takk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.