Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om en god nybegynnerbok i Assembly?

På forhånd tusen takk!

Mvh

Fortsetter under...

Skrevet

Søk på nettet - det finnes bokstavelig tusenvis av slike ressurser.

"........................"

Skrevet

uhm....bokstavelig TALT.

"..................."

Skrevet

vel, jeg har søkt på nettet og sett at det finnes veldig mange bøker. Siden jeg er nokså fersk på dette så lurte jeg på om det er noen som kan anbefale en som passer for nybegynnere....

Skrevet

vel, jeg har søkt på nettet og sett at det finnes veldig mange bøker. Siden jeg er nokså fersk på dette så lurte jeg på om det er noen som kan anbefale en som passer for nybegynnere....

Hmmm....tja....si det. Har du programeringserfaring fra før? Assembler språk er MEGET tunge, og kan omtrent ikke sammenlignes med høynivåspråk. Personlig har jeg mest sansen for å først skrive kode i et høynivåspråk, og så "oversette" til assempler etterpå, hvis jeg av en eller annen grunn skulle ha behov for det.

"......................."

Skrevet

Hmmm....tja....si det. Har du programeringserfaring fra før? Assembler språk er MEGET tunge, og kan omtrent ikke sammenlignes med høynivåspråk. Personlig har jeg mest sansen for å først skrive kode i et høynivåspråk, og så "oversette" til assempler etterpå, hvis jeg av en eller annen grunn skulle ha behov for det.

Jeg har programmert i java.

Vi holder på å lære assembly nå på skolen men siden vi ikke har så mye læremidler ang dette, så hadde jeg lyst til å finne noe mer stoff, men som ikke er for vanskelig.

Annonse

Skrevet

Jeg har programmert i java.

Vi holder på å lære assembly nå på skolen men siden vi ikke har så mye læremidler ang dette, så hadde jeg lyst til å finne noe mer stoff, men som ikke er for vanskelig.

(Jeg regner med at du programmerer på PC)

Denne skal være bra ifølge mange:

"Assembly Language for Intel-based Computers" av

Kip R. Irvine

Jeg har ikke lest den selv, så jeg kan ikke garantere noe. Men den virker å ha et innhold som er beregnet på "under-graduate" nivå, noe som jeg tipper er passe for deg.

Skrevet

(Jeg regner med at du programmerer på PC)

Denne skal være bra ifølge mange:

"Assembly Language for Intel-based Computers" av

Kip R. Irvine

Jeg har ikke lest den selv, så jeg kan ikke garantere noe. Men den virker å ha et innhold som er beregnet på "under-graduate" nivå, noe som jeg tipper er passe for deg.

Tusen takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...