Gå til innhold

Røykende gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss! Har du virkelig hørt det?!

Jepp. Men dette er jenter på 20-22 år da, får håpe de blir litt mer fornuftige etter hvert som de blir mer voksne.

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

18

• Sør

9

• sheba

6

• En_Mamma

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Naturbarn
Skrevet

Nå må noen av dere slutte å sy puter under armene på de stakkars røykerne!

Hvis de ikke klarer å kutte røyken, bør de ikke få barn!

Hvis de evt begynner å røyke igjen etter svangerskap og amming, ja, så får det bli opp til dem, så lenge de ikke utsetter barna sine for passiv røyk.

Jeg lånte en video på helsestajonen som er laget mtp gravide som røyker, og som liksom skal motivere dem til å slutte for barnets skyld. Er det flere som har sett den? Jeg ble ikke akkurat skremt...

JADA, jeg vet det er vanskelig,men se for deg det lille nurket inni mammas mage når mamma tar seg en blås...

Det er vel INGEN som tilbyr et spedbarn røyk?Hvorfor er det da greit når småtten ligger inni magen...?

JEG BARE SPØR!

Hilsen anti-røyker

Skrevet

Kjenner flere som sier "har faktisk ikke lyst til å slutte å røyke, så det valget tar jeg selv. Dessuten er det mye farligere å drikke i svangerskapet, og det gjør jeg ikke, så jeg er egentlig fantastisk snill mot barnet mitt".

Grøss...

Men at noen har problemer med å slutte og ikke klarer det de første månedene, det kan jeg skjønne.

Og så det gode argumentet: Det er mye bedre at jeg tar meg en røyk enn at jeg blir stressa - det er verre for barnet.

Skrevet

Men det er jo evt. noe man "må" ha i større grad enn røyl Å slutte å røyke går kun på egen vilje. Evt. andre "medisiner" får man jo av en grunn...

Jeg avsto heller fra medisiner gjennom hele svangerskapet enn å slutte og røyke. Man blir syk og får abstinenser av å slutte og røyke. Dersom man må slutte med smertestillende medisiner er den eneste konsekvensen at man har vondt. Så viktig synes jeg virkelig det var.

Gjest Daisy
Skrevet

Jepp. Men dette er jenter på 20-22 år da, får håpe de blir litt mer fornuftige etter hvert som de blir mer voksne.

Hvis de er så ufornuftige er de ikke fornuftige nok til å få barn spør du meg :P

Skrevet

Hvis de er så ufornuftige er de ikke fornuftige nok til å få barn spør du meg :P

Det er jeg enig med deg i.

Men jeg som er så fornuftig at jeg slutta over et år før jeg begynte å prøve, nei jeg skal visst ikke få noe barn :/

Gjest Daisy
Skrevet

Men jeg som er så fornuftig at jeg slutta over et år før jeg begynte å prøve, nei jeg skal visst ikke få noe barn :/

Du strever enda? Det er vel ikke så lenge siden du begynte å prøve vel?

Ordner seg sikkert det... :o)

Skrevet

Du strever enda? Det er vel ikke så lenge siden du begynte å prøve vel?

Ordner seg sikkert det... :o)

Hehe...

Alt årnær sæ vøttø!

Men enkelte dager er jeg mer sinna enn andre dager :o Av naturlige årsaker.

Gjest Daisy
Skrevet

Hehe...

Alt årnær sæ vøttø!

Men enkelte dager er jeg mer sinna enn andre dager :o Av naturlige årsaker.

Skjønner jeg godt. Lykke til! Jeg vil og ha baby :P Men jeg prøver ikke - omstendighetene passer ikke.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg avsto heller fra medisiner gjennom hele svangerskapet enn å slutte og røyke. Man blir syk og får abstinenser av å slutte og røyke. Dersom man må slutte med smertestillende medisiner er den eneste konsekvensen at man har vondt. Så viktig synes jeg virkelig det var.

Stakkars deg...

Vil du virkelig gi en sigarett til et lite barn eller blåse røyken oppi barnevogna???!!

Det finnes overhodet ingen unnskyldning for å røyke under et svangerskap:-(

Hvorfor vil du ha barn hvis du skader dem FØR de engang er født? Jeg bare spør...

Gjest Naturbarn
Skrevet

Kjempeflott at du har slutta å røyke for å få barn:-)

GRATULERER, håper du klarer å kutte røyken for resten av livet.

Røyking kan dessverre føre til nedsatt fruktbarhet,men jeg håper virkelig du blir gravid snart:-)

Prøv å ikke tenke for mye på det og nyt livet med mannen din:-)

Lykke til!

Gjest jeg røyka
Skrevet

leste her om dagen (husker ikke hvor på nettet, men hadde en link..) at barn til røykende gravide har 4 ganger større risiko for krybbedød....

Ikke særlig lurt å røyke under svangerskapet nei hvis man vil ha et friskt barn som overlever sine første mnd og år og ikke får helseplager som kunne vært ungått senere i livet.

begge mine barn lever heldigvis, til tross for at jeg røyka under svangerskapene

friske og raske er de også

Skrevet

Stakkars deg...

Vil du virkelig gi en sigarett til et lite barn eller blåse røyken oppi barnevogna???!!

Det finnes overhodet ingen unnskyldning for å røyke under et svangerskap:-(

Hvorfor vil du ha barn hvis du skader dem FØR de engang er født? Jeg bare spør...

Det er rart når man er gift, man har faktisk sex og da blir det barn av det noen ganger. Ikke alle som kan bruke hormonpreparater som hindrer graviditet.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Det er rart når man er gift, man har faktisk sex og da blir det barn av det noen ganger. Ikke alle som kan bruke hormonpreparater som hindrer graviditet.

..?????...

Man kan vel slutte å røyke selv om barnet ikke er planlagt?!

Skrevet

..?????...

Man kan vel slutte å røyke selv om barnet ikke er planlagt?!

Jeg har ikke greid det. Karakteren min er altfor sterk etter allan carr sin mening.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg har ikke greid det. Karakteren min er altfor sterk etter allan carr sin mening.

Og det er din unnskyldning?

Du burde ha jæ... dårlig samvittighet!!!!!!!!

Røykere er ok mennesker så lenge de ikke skader andre, og dermed basta!

Skrevet

Og det er din unnskyldning?

Du burde ha jæ... dårlig samvittighet!!!!!!!!

Røykere er ok mennesker så lenge de ikke skader andre, og dermed basta!

Du synes jeg skulle tatt abort i steden. Nå er ikke jeg for det da annet enn untaksvis hvis det er fare for moren og barnets liv.

Andre må gjerne gjøre det men jeg gjør det ikke.

Skrevet

Jeg slutta selv med engang jeg fant ut at jeg var gravid, ville aldri ha gjordt det selv, tross alt så vet vi at det ikke er bra for barnet, men før visste de ikke det. Min mor feks hun røykte med alle oss tre barna i magen, og vi er jo friske alle sammen, og den gang visste de vel ikke bedre tenker jeg.Men idag når vi vet så er det vel kanskje egoistisk å røyke, men det får bli opp til hver enkelt å avgjøre.

Gjest malun
Skrevet

leste her om dagen (husker ikke hvor på nettet, men hadde en link..) at barn til røykende gravide har 4 ganger større risiko for krybbedød....

Ikke særlig lurt å røyke under svangerskapet nei hvis man vil ha et friskt barn som overlever sine første mnd og år og ikke får helseplager som kunne vært ungått senere i livet.

Barn av røykere har også mye hyppigere forekomst av kolikk.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Du synes jeg skulle tatt abort i steden. Nå er ikke jeg for det da annet enn untaksvis hvis det er fare for moren og barnets liv.

Andre må gjerne gjøre det men jeg gjør det ikke.

Eh...hvem nevnte abort? Ikke jeg!

Jeg brukte snus da jeg ble gravid og sluttet på dagen!!!

Kom ikke og fortell meg at det er vanskeligere å kutte ut røyk!Det er kun snakk om ren vilje:-)

Jeg har enda jæ... dårlig samvittighet for at jeg ikke slutta før, og det bør jeg ha, dermed basta!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...