Gå til innhold

Røykende gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh...hvem nevnte abort? Ikke jeg!

Jeg brukte snus da jeg ble gravid og sluttet på dagen!!!

Kom ikke og fortell meg at det er vanskeligere å kutte ut røyk!Det er kun snakk om ren vilje:-)

Jeg har enda jæ... dårlig samvittighet for at jeg ikke slutta før, og det bør jeg ha, dermed basta!

Jeg har innmari god samvittighet fordi jeg sluttet med Paralgin Forte, Somadril, Rivotril og Baklofen på dagen den dagen jeg ble gravid. Og at jeg stort sett holdt meg unna mens jeg ammet også. Jeg har ammet alle tre til de var ca rundt året.

Så jeg synes igrunnen den luksusen det var å røyke var en stor hjelp.

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

18

• Sør

9

• sheba

6

• En_Mamma

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rusle
Skrevet

Og det er din unnskyldning?

Du burde ha jæ... dårlig samvittighet!!!!!!!!

Røykere er ok mennesker så lenge de ikke skader andre, og dermed basta!

Kunne på en måte ha skjønt deg hvis Dorthe var gravid nå. Nå er barna født og det hele er over og dermed ingen grunn til å sitte å ergre seg ;)

Skrevet

Jeg har innmari god samvittighet fordi jeg sluttet med Paralgin Forte, Somadril, Rivotril og Baklofen på dagen den dagen jeg ble gravid. Og at jeg stort sett holdt meg unna mens jeg ammet også. Jeg har ammet alle tre til de var ca rundt året.

Da var det vel litt verre at du gjorde som mine slektninger i Tyskland - blandet whisky i tåteflasken for å "roe ungen litt".

Men du hadde rett - det virket jo!

;-)

PS: ungene vokste opp og ble helt normale.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da var det vel litt verre at du gjorde som mine slektninger i Tyskland - blandet whisky i tåteflasken for å "roe ungen litt".

Men du hadde rett - det virket jo!

;-)

PS: ungene vokste opp og ble helt normale.

Med vennlig hilsen

Det roet vel ned også, tenker jeg he he.

Skrevet

Det roet vel ned også, tenker jeg he he.

Fungerte hver gang, visstnok!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Fungerte hver gang, visstnok!

Med vennlig hilsen

Søren også, at jeg ikke visste det. Da hadde det blitt mang en rolig stund i hjemmet :o)

Skrevet

Søren også, at jeg ikke visste det. Da hadde det blitt mang en rolig stund i hjemmet :o)

Nå er det for sent! Når de blir store er det rett og slett for dyrt å passifisere dem på den måten - samt at de støyer mye mer før de blir stille.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå er det for sent! Når de blir store er det rett og slett for dyrt å passifisere dem på den måten - samt at de støyer mye mer før de blir stille.

Med vennlig hilsen

Nei, nå får de holde seg med whisky sjæl. Det er heldigvis ikke jeg som styrer den balletten lenger.

Skrevet

Nei, nå får de holde seg med whisky sjæl. Det er heldigvis ikke jeg som styrer den balletten lenger.

Kanskje du burde endret strategi, og forlange at de gir deg whisky?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kanskje du burde endret strategi, og forlange at de gir deg whisky?

Med vennlig hilsen

He he, jeg fikk en flaske Napoleon til bursdagen min i fjor. Den er tom nå da.

Gjest Naturbarn
Skrevet

LUKSUS å røyke og skade babyen samtidig?

Bra!

Bare fortsett med å komme med teite unnskyldninger for å røyke under svangerskap,du...

Du er og blir en superegoist!

Du burde heller adoptere...

Skrevet

LUKSUS å røyke og skade babyen samtidig?

Bra!

Bare fortsett med å komme med teite unnskyldninger for å røyke under svangerskap,du...

Du er og blir en superegoist!

Du burde heller adoptere...

Jeg har ikke muligheten til å adoptere. Så det var helt utelukket.

Og du er så opphengt av dette at du ikke ser lenger enn din egen nese. Livet ditt har gått på skinner ikke sant? Aldri hatt et skikkelig problem i ditt liv?

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg har ikke muligheten til å adoptere. Så det var helt utelukket.

Og du er så opphengt av dette at du ikke ser lenger enn din egen nese. Livet ditt har gått på skinner ikke sant? Aldri hatt et skikkelig problem i ditt liv?

Du vet ingenting om meg og mitt liv....

Det har såvisst ikke gått på skinner,nei!

Er det sånn å forstå at du trøster deg med røyken fordi du har hatt det så fælt?

Så derfor skal barna dine også få det fælt?Logisk? NEI!

Hvis du har hatt et tragisk liv,så tror jeg jo at du unner barna dine det beste, og du er vel enig i at røyk ikke er særlig bra for små babyer...???!!!

Skrevet

Du vet ingenting om meg og mitt liv....

Det har såvisst ikke gått på skinner,nei!

Er det sånn å forstå at du trøster deg med røyken fordi du har hatt det så fælt?

Så derfor skal barna dine også få det fælt?Logisk? NEI!

Hvis du har hatt et tragisk liv,så tror jeg jo at du unner barna dine det beste, og du er vel enig i at røyk ikke er særlig bra for små babyer...???!!!

Du vet heller ingen ting om meg og mitt liv. Og det er ikke tragisk men stort sett ganske stressende. Likevel har ungene mine det bra og som små tror jeg aldri de forsto det heller.

Dessuten så blåser jeg ikke røyk opp i ansiktet til småunger. Jeg har en last og det er at jeg røyker. Likevel har jeg valgt å få barn. Og jeg tror ikke ungene mine har det vondt fordi jeg røyker.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Du vet heller ingen ting om meg og mitt liv. Og det er ikke tragisk men stort sett ganske stressende. Likevel har ungene mine det bra og som små tror jeg aldri de forsto det heller.

Dessuten så blåser jeg ikke røyk opp i ansiktet til småunger. Jeg har en last og det er at jeg røyker. Likevel har jeg valgt å få barn. Og jeg tror ikke ungene mine har det vondt fordi jeg røyker.

Sålenge du ikke utsetter barna for røyk, så går det jo bra!

Å røyke er et personlig valg,men ikke å utsette andre for det!

Et foster har jo intet valg...

MEN DET HAR DU

Skrevet

MEN DET HAR DU

Jeg har bare røkt under en av graviditetene, da røkte jeg til gjengjeld dobbelt av normalt. Helt umulig å slutte. Og av alt fikk jeg kick på øl. Jordmor sa det var fordi jeg antagelig manglet b-vitaminer så jeg skulle bare kose meg med ølet mitt. Så jeg drakk en liten flaske hver dag og trakk den ut over hele dagen.

Skrevet

MEN DET HAR DU

Det er noe i uttrykket "først feie for sin egen dør".

Har alle valgene du har gjort hittil i livet, vært de riktige?

Har du aldri gjort valg, selv om det har vært galt, og gått utover andre mennesker?

Noen ganger har vi laster, som ikke er av de beste, men som vi er avhengige av.

En ting er å gjøre noe med ting som er her å nå. Noe helt annet er det å "angripe" en for noe som allerede er gjort!

Skrevet

Jeg har bare røkt under en av graviditetene, da røkte jeg til gjengjeld dobbelt av normalt. Helt umulig å slutte. Og av alt fikk jeg kick på øl. Jordmor sa det var fordi jeg antagelig manglet b-vitaminer så jeg skulle bare kose meg med ølet mitt. Så jeg drakk en liten flaske hver dag og trakk den ut over hele dagen.

Om noen år blir det nok sånn at man kan bli innlagt på avrusing på tvangsparagraf hvis man røyker når man er gravid.

Skrevet

Om noen år blir det nok sånn at man kan bli innlagt på avrusing på tvangsparagraf hvis man røyker når man er gravid.

Jeg er sannelig glad jeg ikke har tenkt meg flere unger.

Og datteren min røyker ikke så hun slipper tvangsinnleggelse hun også :o)

Skrevet

De fjerner nok både mann og barn fra deg snart!

*dommedagsprofet*

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...