Gå til innhold

Nå smeller det skikkelig snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kondolerer med at din felles rabiate fundamentalist ble drept.Dere to hadde så mye felles - hatet, volden, drap av uskyldige var ting dere to forfektet.

Jeg føler med deg i denne tunge tid, for det kunne jo like gjerne vært deg.

...at de ikke makter å provosere meg til å klage på deg engang.

Jeg kan bare konstatere at du er fullstendig blottet for saklige argumenter.

Synd, en gang i tiden hadde du en viss underholdningsverdi...

Fortsetter under...

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

49

• Sør

34

• Goliath

16

• Grip

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Noen tung dag er det ikke akkurat.

Jeg registrerer jo at "alle" nå absolutt skal fordømme Israel for at de fikk has på en av verdens verste barnemordere noensinne. Engasjementet er langt større enn når Hamas regelmessig tar livet av noen titalls skolunger i bombeeksplosjoner. Så det er mye rart...

...

Dette vil jo gå sin gang..."palestinerne" vil hytte med nevene, brenne noen amerikanske flagg og drepe noen israelske skoleunger. Går det helt over styr, rykker israelske styrker inn i de "palestinske" områdene, og oppretter orden.

Så er vi vel tilbake der vi startet.

Israel har jo akkurat skrevet under på aksept for noen hundre selvmordsbombere.

Og Sharon selv er selvsagt i akkurat samme kategori som Hamas sin leder.

Så har vi diverse wanna-be blodtørste idioter her på DOL, og resten av oss som fordømmer volden på begge sider.

Skrevet

...at de ikke makter å provosere meg til å klage på deg engang.

Jeg kan bare konstatere at du er fullstendig blottet for saklige argumenter.

Synd, en gang i tiden hadde du en viss underholdningsverdi...

Du kan selvsagt nekte for det, men dere hadde samme ståsted og snakket samme språk: vold.

Akkurat som han nok forsøkte å rettferdiggjøre hans vold, så forsøker du å rettferdiggjøre din.

Nytteløst.

Skrevet

"Ny intifada født

I SORG: Palestinernes president Yasir Arafat fordømmer drapet på Ahmed Yassin.

-Dette er starten på en ny tid. Sharon har erklært en ny krig mot det palestinske folk og vi er klare til å kjempe mot ham, sa lederen av al Aqsa-martyrenes brigade, Zakaria al-Zubeidi, til nyhetsbyrået AFP.

Al-Aqsa-martyrene er knyttet til Arafats Fatah-bevegelse og var medansvarlig med Hamas for dobbeltaksjonen i Ashdod forrige søndag.

-En ny intifada er født i dag. Ved Allah sverger vi at hevnen skal komme i hjertet av Israel, sa al-Zubeidi. "

Så hvem er nestemann på Israels liste over terrorister vil bli henrettet?

Blir det al-Zubeidi før Arafat - og vil Israel trenge noen flere terroraksjoner før de iverksetter?

...at disse voldsapene «erklærer krig», som om de ikke har kriget mot kvinner og barn i over femti år.

Israel har besluttet å kjøre en hardere linje mot dette pakket, og hvem som blir nestemann på listen er igrunnen ikke så interessant. Det som er interessant er å komplettere denne listen så fort som mulig, og sørge for å vinne denne krigen.

Problemet her er jo at de ikke slåss mot en stat. De slåss mot et resolusjonsfantom som FN og araberstatene har skapt. Tiden er moden for å avglanse mytomanene.

Skrevet

Du kan selvsagt nekte for det, men dere hadde samme ståsted og snakket samme språk: vold.

Akkurat som han nok forsøkte å rettferdiggjøre hans vold, så forsøker du å rettferdiggjøre din.

Nytteløst.

...er å få noe vettugt ut av deg.

Diskutér sak.

Skrevet

Israel har jo akkurat skrevet under på aksept for noen hundre selvmordsbombere.

Og Sharon selv er selvsagt i akkurat samme kategori som Hamas sin leder.

Så har vi diverse wanna-be blodtørste idioter her på DOL, og resten av oss som fordømmer volden på begge sider.

Du må nok innfinne deg med at de som du her omtaler som "idioter" har et akkurat like fromt ønske om fred, som det du har.

Det har jo ikke vært noen fred i området siden 1948, og utsiktene er dårlige.

En "fred" hvor Israel legges åpent for arabisk aggresjon (for femte gang), kan de selvsagt ikke akseptere.

Det brenner vel ut før eller siden.

Annonse

Skrevet

*Jeg er ateist.*

Det kan hende Gud ikek bryr seg om det! - om han finnes, -selv er jeg agnostiker.

*Kahn (slik han fremstår her på DOL) og Hamas sin leder er to sider av samme mynt. De er akkurat like gærne, med samme ordbruk og oppfordring til hjernedød vold ovenfor fienden.*

Så fint at du er bedre da - og kan dempe det litt! *s*

*Ethvert fornuftig menneske tar avstand fra begge sider.*

Kjenner mange kjekke mennesker - og noen er fornuftige også - og de står faktisk på én av sidene - enten Israel eller Palestina. :)

De som tar avstand fra begge sider, -tar avstand fra debatten.

«-De som tar avstand fra begge sider, -tar avstand fra debatten-»

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv!

Skrevet

...er å få noe vettugt ut av deg.

Diskutér sak.

Saken her er at du og han har felles ståsted: vold.

Da blir det dobbelmoral for deg å kalle ham "voldsape", ettersom det du skriver betyr at du er akkurat like mye "voldsape" selv.

Skrevet

Du må nok innfinne deg med at de som du her omtaler som "idioter" har et akkurat like fromt ønske om fred, som det du har.

En "fred" hvor Israel legges åpent for arabisk aggresjon (for femte gang), kan de selvsagt ikke akseptere.

Den "freden" du forfekter er den samme som nazistene forfektet, og en del israelere/palestinere forfekter: stillheten etter å ha begått folkemord.

Skrevet

...er - som kjent - stiollheten mellom hver bombe som smeller i Tel Aviv, Haifa eller Jerusalem.

Arafats fred dreper daglig jøder i Israel. Derfor vil nok Sør og hans ideologiske frender fortsatt ha «fred»

Skrevet

Saken her er at du og han har felles ståsted: vold.

Da blir det dobbelmoral for deg å kalle ham "voldsape", ettersom det du skriver betyr at du er akkurat like mye "voldsape" selv.

...der terror og drap rettet mot sivile jøder er definert som «frigjøring», så kan nok dine tirader ha noe for seg.

Det er å håpe på at vi er kommet litt lenger i 2004. Hvordan du definerer meg er meg revende likegyldig, personangrepene dine er som sagt så ynkelige at de ikke makter å provosere.

Skrevet

Den "freden" du forfekter er den samme som nazistene forfektet, og en del israelere/palestinere forfekter: stillheten etter å ha begått folkemord.

Du har nok misforstått noe, sør. Fred er noe de fleste av oss ønsker, men ikke på terrorens premisser.

Dessuten, sør; jeg har jo tidligere gjort deg oppmerksom på at det ikke er pent å slenge rundt seg med slike uttrykk som de du benytter mot meningsmotstandere. Kommer du ikke fra et møbelert hjem?

Skrevet

HVEM har begått folkemord, Sør? Har det tørna for deg, eller er du iferd med å bli litt for ivrig?

Annonse

Skrevet

Du har nok misforstått noe, sør. Fred er noe de fleste av oss ønsker, men ikke på terrorens premisser.

Dessuten, sør; jeg har jo tidligere gjort deg oppmerksom på at det ikke er pent å slenge rundt seg med slike uttrykk som de du benytter mot meningsmotstandere. Kommer du ikke fra et møbelert hjem?

*knegg*

Skrevet

Hvorfor alt dette maset om 'jøder'?

Fok flest dr... i om de er 'jøder', bekjenner seg til Belsebub eller sliter med podagra. For flest gir altså jamt f... i 'jødenes' mas om 'jøder'.

Det som bekymrer og påkaller folk flests vrede og sorg, er staten Israels okkupasjon.

«-Det som bekymrer og påkaller folk flests vrede og sorg, er staten Israels okkupasjon. -»

Hvorfor tror de okkuperer da? Prøv å slå av TVn lenge nok til å sette deg inn i Israels historie fra 14 mai 1948 og frem til idag. Det skader heller ikke å gå litt detaljert til verks i årene FØR denne datoen heller.

Hadde araberne akseptert FNs delingsvedtak i 1947, så ville denne krigen aldri sett dagens lys. Problemet er jøder vs. Allah og hans vernepliktige, og disse ortodokse marxist-leninistene som støtter dem.

Skrevet

...der terror og drap rettet mot sivile jøder er definert som «frigjøring», så kan nok dine tirader ha noe for seg.

Det er å håpe på at vi er kommet litt lenger i 2004. Hvordan du definerer meg er meg revende likegyldig, personangrepene dine er som sagt så ynkelige at de ikke makter å provosere.

Du kommer ikke bort fra at palestinerne forsvarer landområdene sine som Israel okkuperer ulovlig.

Skrevet

...at disse voldsapene «erklærer krig», som om de ikke har kriget mot kvinner og barn i over femti år.

Israel har besluttet å kjøre en hardere linje mot dette pakket, og hvem som blir nestemann på listen er igrunnen ikke så interessant. Det som er interessant er å komplettere denne listen så fort som mulig, og sørge for å vinne denne krigen.

Problemet her er jo at de ikke slåss mot en stat. De slåss mot et resolusjonsfantom som FN og araberstatene har skapt. Tiden er moden for å avglanse mytomanene.

Listen finnes nok, og det er ikke meg i mot at de klarer å "hake av" så mange som mulig så snart som mulig med "terminert"....

Ulempen er selvfølgelig alle terroraksjoner som vil følge.

Men hva f*en er alternativene?

Dog synes jeg Israel kunne vist litt mer moderasjon når det gjelder noen av de områdene de okkuperer, og trukket seg tilbake fra deler av dem.

Litt "gi og ta" - for å si det slik.

Skrevet

HVEM har begått folkemord, Sør? Har det tørna for deg, eller er du iferd med å bli litt for ivrig?

Drapet på palestinere er folkemord, akkurat som nazistenes drap av jøder er folkemord, og selvmordsbomberenes drap er folkemord.

Skrevet

Nei, men her er det Israel som er terrorist, like mye som selvmordsbomberene er det.

Skrevet

«-De som tar avstand fra begge sider, -tar avstand fra debatten-»

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv!

Dæven

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...