Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Du kommer ikke bort fra at palestinerne forsvarer landområdene sine som Israel okkuperer ulovlig. ...hva tyskerne «forsvarte sine landområder» her i Norge. Arabernes aggresjon er skyld i at denne okkupasjonen ikke har funnet en fredelig løsning. Dette vet de fleste innerst inne, bare de klarer å gjøre plass til litt logisk tankegang. Noe mer tid gidder jeg ikke kaste bort på deg før du lærer deg folkeskikk. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Listen finnes nok, og det er ikke meg i mot at de klarer å "hake av" så mange som mulig så snart som mulig med "terminert".... Ulempen er selvfølgelig alle terroraksjoner som vil følge. Men hva f*en er alternativene? Dog synes jeg Israel kunne vist litt mer moderasjon når det gjelder noen av de områdene de okkuperer, og trukket seg tilbake fra deler av dem. Litt "gi og ta" - for å si det slik. ...å være så selektive i ildgivningen at en bare traff terroristene. Det er jo en kjensgjerning at araberne bruker denne taktikken; gjemme seg blant «de myke trafikantene», også i håp om å utvide sitt martyrium. Denne varen selger selvsagt, takket være all gratisreklame de får av norske (og utenlandske) mediakommissærer. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...hva tyskerne «forsvarte sine landområder» her i Norge. Arabernes aggresjon er skyld i at denne okkupasjonen ikke har funnet en fredelig løsning. Dette vet de fleste innerst inne, bare de klarer å gjøre plass til litt logisk tankegang. Noe mer tid gidder jeg ikke kaste bort på deg før du lærer deg folkeskikk. Du forfekter vold. Hamas forfekter vold. Forskjellen er at Hamas gjør det for å forsvare palestinerenes landområder. Du gjør det for å "forsvare" en ulovlig okkupasjon. 0 Siter
Goliath Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...å være så selektive i ildgivningen at en bare traff terroristene. Det er jo en kjensgjerning at araberne bruker denne taktikken; gjemme seg blant «de myke trafikantene», også i håp om å utvide sitt martyrium. Denne varen selger selvsagt, takket være all gratisreklame de får av norske (og utenlandske) mediakommissærer. Jeg forstår godt hva du mener. De palestinske aktivistene har ingen skrupler med å skyve sine egne kvinner og barn foran seg - og la de ta støyten. Jeg tipper det er to årsaker til det. Den ene er som du nevner - for å få nyttige idioter til å bistå når det gjelder folkeoppinionen. Og det andre er ren feighet. Det er mye lettere å bruke kvinner og barn som skjold, enn å måtte selv stå til ansvar for de terrorhandlinger de utfører - mot andres kvinner og barn.... 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Drapet på palestinere er folkemord, akkurat som nazistenes drap av jøder er folkemord, og selvmordsbomberenes drap er folkemord. Du kan da ikke sammenlikne Holocaust med avlivningen av terrorister, særlig ikke disse «engangspakkene» som tar seg inn på kjøpesentre og busser fra tid til annen. Nå må du ta deg sammen, mann. Når ble det folkemord å forsvare landet sitt mot gærninger som gladelig tar sine egne liv for å få med seg noen kvinner og barn i døden? Og nei, palestina-araberne har ikke noe land, det har de sagt nei til allerede i 1948 - og hver eneste gang spørsmålet har kommet opp. Allerede så tidlig som i 1937 sa den arabiske lederen, Auni Bey Abdul-Hadi: «Det finnes ikke noe slikt land (Palestina)! «Palestina» er et begrep som sionistene har oppfunnet! Det er ikke noe Palestina i Bibelen. «Palestina» er fremmed for oss; det er sionistene som introduserte det....-» Prøv å ta høyde for det. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Du kan da ikke sammenlikne Holocaust med avlivningen av terrorister, særlig ikke disse «engangspakkene» som tar seg inn på kjøpesentre og busser fra tid til annen. Nå må du ta deg sammen, mann. Når ble det folkemord å forsvare landet sitt mot gærninger som gladelig tar sine egne liv for å få med seg noen kvinner og barn i døden? Og nei, palestina-araberne har ikke noe land, det har de sagt nei til allerede i 1948 - og hver eneste gang spørsmålet har kommet opp. Allerede så tidlig som i 1937 sa den arabiske lederen, Auni Bey Abdul-Hadi: «Det finnes ikke noe slikt land (Palestina)! «Palestina» er et begrep som sionistene har oppfunnet! Det er ikke noe Palestina i Bibelen. «Palestina» er fremmed for oss; det er sionistene som introduserte det....-» Prøv å ta høyde for det. Israel dreper langt flere sivile (både direkte og indirekte) enn det palestinerene gjør. Og det er Israel som bedriver ulovlig okkupasjon av palestinerenes landområder, og ikke omvendt. 0 Siter
Gjest pasa20 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jødehatet er åpenbart sterkt hos enkelte, men at det gir seg konkrete, psykosomatiske utslag er vel heller skjeldent. Noen spesiell grunn til all denne aggresjonen? hvorfor blir folk automatisk jødehatere hvis ikke de liker sharon???? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Du forfekter vold. Hamas forfekter vold. Forskjellen er at Hamas gjør det for å forsvare palestinerenes landområder. Du gjør det for å "forsvare" en ulovlig okkupasjon. ...selvforsvar, og det er vesensforskjell ute og går her. Hamas har intet land å forsvare i det hele tatt. Dette er statsløse (og av USA erklært lovløse) terrorister og internasjonale kriminelle, som er legitimert av FNs flertall av tvilsomme diktaturer - og ikke minst den forræderske Oslo-avtalen. Når okkupasjonen av Vestbredden ikke ble erklært ulovlig de 19 årene Jordan sto der, så kan en heller ikke si at de er ulovlig okkupert idag heller, da dette faktisk er jødisk kjerneland, sågar oppkalt etter jødene. Gruppen av internasjonale folkerettseksperter som er enig i dette er stadig økende. Som jeg har sagt: det vil aldri bli opprettet noen palestina-arabisk stat i Judea eller Samaria. ALDRI! 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Jeg forstår godt hva du mener. De palestinske aktivistene har ingen skrupler med å skyve sine egne kvinner og barn foran seg - og la de ta støyten. Jeg tipper det er to årsaker til det. Den ene er som du nevner - for å få nyttige idioter til å bistå når det gjelder folkeoppinionen. Og det andre er ren feighet. Det er mye lettere å bruke kvinner og barn som skjold, enn å måtte selv stå til ansvar for de terrorhandlinger de utfører - mot andres kvinner og barn.... ...videre på det, så er det jo slik at marxistene alltid har prøvd å legge skylden på «kappittalista og imperialista» for alt som har gått galt i deres «styre og stell», og dette gjenspeiles jo i dette forsøket på å fremstille araberne som en urban underklasse de kan «frigjøre». Med slike venner trenger en fan ikke fiender. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...selvforsvar, og det er vesensforskjell ute og går her. Hamas har intet land å forsvare i det hele tatt. Dette er statsløse (og av USA erklært lovløse) terrorister og internasjonale kriminelle, som er legitimert av FNs flertall av tvilsomme diktaturer - og ikke minst den forræderske Oslo-avtalen. Når okkupasjonen av Vestbredden ikke ble erklært ulovlig de 19 årene Jordan sto der, så kan en heller ikke si at de er ulovlig okkupert idag heller, da dette faktisk er jødisk kjerneland, sågar oppkalt etter jødene. Gruppen av internasjonale folkerettseksperter som er enig i dette er stadig økende. Som jeg har sagt: det vil aldri bli opprettet noen palestina-arabisk stat i Judea eller Samaria. ALDRI! Du skriver: "...selvforsvar, og det er vesensforskjell ute og går her. " På samme måte som nazistene bedrev "selvforsvar" i Hedmark? Et samlet verdenssamfunn har bestemt at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder ulovlig, og ikke omvendt. 0 Siter
Gjest pasa21 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...å være så selektive i ildgivningen at en bare traff terroristene. Det er jo en kjensgjerning at araberne bruker denne taktikken; gjemme seg blant «de myke trafikantene», også i håp om å utvide sitt martyrium. Denne varen selger selvsagt, takket være all gratisreklame de får av norske (og utenlandske) mediakommissærer. da kan man jo si akkurat det samme om selvmordsbomberne som tar med seg kanskje 2 soldater og 5 uskyldige...skjønner fremdeles ikke hvorfor palestinerne blir kalt for terrorister og israelerne for frihetsforkjempere... 0 Siter
Gjest pasa20 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...selvforsvar, og det er vesensforskjell ute og går her. Hamas har intet land å forsvare i det hele tatt. Dette er statsløse (og av USA erklært lovløse) terrorister og internasjonale kriminelle, som er legitimert av FNs flertall av tvilsomme diktaturer - og ikke minst den forræderske Oslo-avtalen. Når okkupasjonen av Vestbredden ikke ble erklært ulovlig de 19 årene Jordan sto der, så kan en heller ikke si at de er ulovlig okkupert idag heller, da dette faktisk er jødisk kjerneland, sågar oppkalt etter jødene. Gruppen av internasjonale folkerettseksperter som er enig i dette er stadig økende. Som jeg har sagt: det vil aldri bli opprettet noen palestina-arabisk stat i Judea eller Samaria. ALDRI! Hamas har intet land å forsvare i det hele tatt. Dette er statsløse (og av USA erklært lovløse) terrorister og internasjonale kriminelle.. må bare le litt....USA har no aldri vært objektive i denne konflikten.... 0 Siter
Goliath Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...videre på det, så er det jo slik at marxistene alltid har prøvd å legge skylden på «kappittalista og imperialista» for alt som har gått galt i deres «styre og stell», og dette gjenspeiles jo i dette forsøket på å fremstille araberne som en urban underklasse de kan «frigjøre». Med slike venner trenger en fan ikke fiender. For deres egen del så er det nok svært viktig at de kan ha noen å skylde all den elendigheten de har opplevd i "alle år" på noen andre enn dem selv. Faktisk blir det litt som i Irak nå. Det er så greit å ha store stygge USA å skylde på også nå fremover. For at det faktisk er deres "egne" som nå vansklig-/umuliggjør et demokratisk, friere og vesentlig bedre Irak, er visst ikke så lett å svelge. da er det bedre å legge skylden (og ansvaret) over på de som nå faktisk forsøker å hjelpe. Men det er noe "inngrodd" som tydligvis gjør det fullstendig umulig for en del land å forsøke å sammarbeide til felles beste - til og med når det i all hovedsak er de selv som har desidert mest å tjene på det? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Israel dreper langt flere sivile (både direkte og indirekte) enn det palestinerene gjør. Og det er Israel som bedriver ulovlig okkupasjon av palestinerenes landområder, og ikke omvendt. «-Israel dreper langt flere sivile (både direkte og indirekte) enn det palestinerene gjør.-» Jeg ba deg dokumentere denne påstanden med tall, og la sågar ved min versjon av saken uten at det affiserte deg i den grad at du fulgte opp. Vi vet begge at disse palestina-araberne som har blitt drept i denne konflikten har i all hovedsak vært bevæpnede Arafat-milits i ola-bukse og T-skjorte. Hvor «sivilt» er det? «-Og det er Israel som bedriver ulovlig okkupasjon av palestinerenes landområder, og ikke omvendt.-» Og du gjentar den samme innlærte leksa. For at okkupasjonen skal være ulovlig, så må FN bli en lovgivende forsmling. Det er de ikke. Det vi ser er en verdensorganisasjon som er kuppet av røverstater og diktaturer og sitter og vedtar resolusjoner mot demokrati og sivilisasjon. Ikke rart at de stilte seg utenfor krigen mot Irak, de er jo på parti med mørkemannsveldet og undertrykkerne! Det gleder meg at Spania nå blir et fotnoteland i Europa og setter FN opp som betingelse for deltagelse. Enda en grunn til å avvikle hele FN. La spanjakkene stå alene mot muhammedanerne når de kommer for å kreve «retten sin». Dar al-Harb is coming to a country near you. 0 Siter
Goliath Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 da kan man jo si akkurat det samme om selvmordsbomberne som tar med seg kanskje 2 soldater og 5 uskyldige...skjønner fremdeles ikke hvorfor palestinerne blir kalt for terrorister og israelerne for frihetsforkjempere... Det kunne man faktisk gjort - hvis det hadde vært Israelske soldater som var hovedmålet. Men det er jo rene sivile mål palestinerne går etter i de aller fleste terroraksjonene. Sivile busser og cafeer der det ikke finnes soldater.... Vilken unnskyldning klarer du å finne for dette - som tross alt er det "vanlige" og "normale" for de palestinske terroraksjonene? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Du skriver: "...selvforsvar, og det er vesensforskjell ute og går her. " På samme måte som nazistene bedrev "selvforsvar" i Hedmark? Et samlet verdenssamfunn har bestemt at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder ulovlig, og ikke omvendt. ... som i realiteten ønsker Israel fjernet fra kartet. Denne lille staten har vært en flue i suppa helt siden araberne ble en oljestormakt, som er det andre motivet ved siden av jødehatet. Dere kommer til å bli så avslørt at nazistene vil fremstå som engler i forhold. 0 Siter
Gjest pasa21 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Muslimene har alltid vært mest interessert i å "krige" mot kvinner og barn. Når det smeller for alvor, er det å løpe som fan og gjemme seg, gjerne etter å ha latt småunger bli igjen som kanonføde ved froten. Det er forståelig at araberne blir frustrerte. Etter å ha sendt sine armeer mot lilleputtlandet Israel fire ganger for å jage jødene på havet, og fått sokkpryl hver gang, har vel blodtrykket steget en del og den nye strategien blir logisk; Angrip forsvarsløse kvinner og barn. ....... Verden vil være tjent med å få temmet disse barnemorderne og kvinneskjenderne en gang for alle. Muslimene har alltid vært mest interessert i å "krige" mot kvinner og barn. Når det smeller for alvor, er det å løpe som fan og gjemme seg, gjerne etter å ha latt småunger bli igjen som kanonføde ved froten. Nå merker jeg at jeg blir litt sinna....hva er begrunnelsen din for et slikt utsagn????? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Hamas har intet land å forsvare i det hele tatt. Dette er statsløse (og av USA erklært lovløse) terrorister og internasjonale kriminelle.. må bare le litt....USA har no aldri vært objektive i denne konflikten.... Bør de være så objektive da? De fikk da tross alt demontrert at WTC og Pentagon ikke egner seg som landingsplasser for jumbojeter. Og Israel får dette demonstrert i relativ målestokk praktisk talt daglig. Hvor mye drit skal de tåle fra disse svina da? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 For deres egen del så er det nok svært viktig at de kan ha noen å skylde all den elendigheten de har opplevd i "alle år" på noen andre enn dem selv. Faktisk blir det litt som i Irak nå. Det er så greit å ha store stygge USA å skylde på også nå fremover. For at det faktisk er deres "egne" som nå vansklig-/umuliggjør et demokratisk, friere og vesentlig bedre Irak, er visst ikke så lett å svelge. da er det bedre å legge skylden (og ansvaret) over på de som nå faktisk forsøker å hjelpe. Men det er noe "inngrodd" som tydligvis gjør det fullstendig umulig for en del land å forsøke å sammarbeide til felles beste - til og med når det i all hovedsak er de selv som har desidert mest å tjene på det? Det er kanskje noe av den arabiske mentaliteten som er skylden: «jeg mot mine brødre, og jeg og mine brødre mot våre fettere - og jeg, mine brødre og våre fettere mot resten av verden». En kan ikke gjøre alle til lags, eller som jeg også pleier å si; til lags åt Allah kan ingen gjæra. 0 Siter
Gjest pasa20 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ... som i realiteten ønsker Israel fjernet fra kartet. Denne lille staten har vært en flue i suppa helt siden araberne ble en oljestormakt, som er det andre motivet ved siden av jødehatet. Dere kommer til å bli så avslørt at nazistene vil fremstå som engler i forhold. ønsker IKKE at Israel skal fjernes fra kartet, men vi/jeg ønsker at Israel holder seg innenfor visse grenser og slutter å okkupere andre land.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.