Gjest pasa21 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Det kunne man faktisk gjort - hvis det hadde vært Israelske soldater som var hovedmålet. Men det er jo rene sivile mål palestinerne går etter i de aller fleste terroraksjonene. Sivile busser og cafeer der det ikke finnes soldater.... Vilken unnskyldning klarer du å finne for dette - som tross alt er det "vanlige" og "normale" for de palestinske terroraksjonene? Vilken unnskyldning klarer du å finne for dette - som tross alt er det "vanlige" og "normale" for de palestinske terroraksjonene? Det finnes selvsagt ingen unnskyldning for dette, men samtidig finnes det ingen unnskyldning for at Israel okkuperer Palestina, behandler palestinerne som andrerangsborgere med bl.annet å sette opp det "berømte" gjerdet, har prøvd/prøver å okkupere deler av Libanon, har drept langt flere uskyldige enn palestinerne osv, osv..... 0 Siter
Goliath Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Muslimene har alltid vært mest interessert i å "krige" mot kvinner og barn. Når det smeller for alvor, er det å løpe som fan og gjemme seg, gjerne etter å ha latt småunger bli igjen som kanonføde ved froten. Nå merker jeg at jeg blir litt sinna....hva er begrunnelsen din for et slikt utsagn????? Hvis du ikke selv forstår hva begrunnelsen for et slikt utsagn kan være, så kan det være en ide å sette seg litt inn i hva palestinerne har gjort de siste titals årene. Eller hva Saddams støttespillere gjorde i Irak når det først "smalt" der. Det Grip skriver er en svært god beskrivelse.....i en kort setning. 0 Siter
Goliath Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Vilken unnskyldning klarer du å finne for dette - som tross alt er det "vanlige" og "normale" for de palestinske terroraksjonene? Det finnes selvsagt ingen unnskyldning for dette, men samtidig finnes det ingen unnskyldning for at Israel okkuperer Palestina, behandler palestinerne som andrerangsborgere med bl.annet å sette opp det "berømte" gjerdet, har prøvd/prøver å okkupere deler av Libanon, har drept langt flere uskyldige enn palestinerne osv, osv..... Jeg er enig med deg i at Israel nok kunne gjort noen ting både bedre og annerledes. Men om mine "kjære" (uskyldige kvinner og barn) ble brukt som primære mål i rene terroraksjoner, så hadde også jeg gitt litt "faen" når jeg så skulle ta igjen - og for å beskytte meg om mine. Helt ærlig så synes jeg av og til det har vært merkelig at Israel har utvist så mye tålmodighet som de har til tider. Spesielt når vi vet hvor slagkraftig deres militære styrker faktisk er. Hadde Israelerne tatt etter palestinerne og ført "krigen" slik palestinerne ville gjort om situasjonen hadde vært snudd på hodet, så ville det ikke vært en eneste levende palestiner igjen i hele området..... 0 Siter
Gjest pasa21 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Bør de være så objektive da? De fikk da tross alt demontrert at WTC og Pentagon ikke egner seg som landingsplasser for jumbojeter. Og Israel får dette demonstrert i relativ målestokk praktisk talt daglig. Hvor mye drit skal de tåle fra disse svina da? Bør de være så objektive da? De fikk da tross alt demontrert at WTC og Pentagon ikke egner seg som landingsplasser for jumbojeter. Og Israel får dette demonstrert i relativ målestokk praktisk talt daglig. Hvor mye drit skal de tåle fra disse svina da? Subjektiviteten til USA begynte langt før 911... USA har tatt på seg rollen som verdenspoliti og bør derfor være objektive, noe som de ikke er... Kan si akkurat det samme til deg ....Hvor lenge skal palestinerne tåle å bli behandlet som annenrangsborgerne fra "svinet" Sharon og hans regjering? Vi kan ikke glemme at det er Israel som okkuperer og at det er Israel som sitter med det siste utstyret innen teknologisk krigføring, 0 Siter
Gjest pasa21 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg er enig med deg i at Israel nok kunne gjort noen ting både bedre og annerledes. Men om mine "kjære" (uskyldige kvinner og barn) ble brukt som primære mål i rene terroraksjoner, så hadde også jeg gitt litt "faen" når jeg så skulle ta igjen - og for å beskytte meg om mine. Helt ærlig så synes jeg av og til det har vært merkelig at Israel har utvist så mye tålmodighet som de har til tider. Spesielt når vi vet hvor slagkraftig deres militære styrker faktisk er. Hadde Israelerne tatt etter palestinerne og ført "krigen" slik palestinerne ville gjort om situasjonen hadde vært snudd på hodet, så ville det ikke vært en eneste levende palestiner igjen i hele området..... Der er vi nok uenig... Jeg vil påstå at det er Israel som er den aggressive parten...Det er de som okkuperer land og kaster palestinerne ut av hus og arbeidsplass.... Jeg sier ikke at selvmordsakjsoner er veien å gå...Men hvorfor er det ingen som spør hva som driver en selvmordsbomber til å gå så langt? 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ... som i realiteten ønsker Israel fjernet fra kartet. Denne lille staten har vært en flue i suppa helt siden araberne ble en oljestormakt, som er det andre motivet ved siden av jødehatet. Dere kommer til å bli så avslørt at nazistene vil fremstå som engler i forhold. Fakta er at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og derved, de facto, har fjernet dem fra kartet. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 «-Israel dreper langt flere sivile (både direkte og indirekte) enn det palestinerene gjør.-» Jeg ba deg dokumentere denne påstanden med tall, og la sågar ved min versjon av saken uten at det affiserte deg i den grad at du fulgte opp. Vi vet begge at disse palestina-araberne som har blitt drept i denne konflikten har i all hovedsak vært bevæpnede Arafat-milits i ola-bukse og T-skjorte. Hvor «sivilt» er det? «-Og det er Israel som bedriver ulovlig okkupasjon av palestinerenes landområder, og ikke omvendt.-» Og du gjentar den samme innlærte leksa. For at okkupasjonen skal være ulovlig, så må FN bli en lovgivende forsmling. Det er de ikke. Det vi ser er en verdensorganisasjon som er kuppet av røverstater og diktaturer og sitter og vedtar resolusjoner mot demokrati og sivilisasjon. Ikke rart at de stilte seg utenfor krigen mot Irak, de er jo på parti med mørkemannsveldet og undertrykkerne! Det gleder meg at Spania nå blir et fotnoteland i Europa og setter FN opp som betingelse for deltagelse. Enda en grunn til å avvikle hele FN. La spanjakkene stå alene mot muhammedanerne når de kommer for å kreve «retten sin». Dar al-Harb is coming to a country near you. Igjen - du finner ikke ETT eneste land som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land. Ikke ETT. 0 Siter
andor Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Akk ja, Det var vel som ein kunne vemte at du skulle levere høglydt applaus for også dette politiske mordet. Nå er det vel snart ikkje ein kjeft som ikkje har teke avstand frå den feige avlivinga av ein gamling i rullestol, bortsett frå ei stupid lita utgruppe av fanatiske Israel-venner her på berget, som du tykkjest vera eksponent for. Jamvel busken har distansert seg, høyrer eg, og presisert at aksjonen ikkje var fyrehandsklarert med the white house. (Tru det den som vil !) Men så spørst det om Sharon denne gongen har bite over meir enn han kan svelgje.Somt kan tyde på det, 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 ønsker IKKE at Israel skal fjernes fra kartet, men vi/jeg ønsker at Israel holder seg innenfor visse grenser og slutter å okkupere andre land.... Okkupasjonen er en følge av arabisk aggresjon, ikke jødisk-israelsk sionisme og imperialisme, slik marxist-leninistene forsøker å innbille folk. Araberne kan når som helst implementere FNs res. 242, noe som ville vært en glimrende start på et fremtidig fredsabeid. Isteden styres volden av Arafat og hans Al Fatah gjennom diverse underbruk; Al Agsa Brigade, Islamic Jihad osv. i den hensikt å utmatte Israel samtidig som de melker verdenssamfunnet for sympati. Dette må ta slutt en gang, og hvis det ikke er mulig å ende det på annen måte enn dette, så får det bare stå til. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Bør de være så objektive da? De fikk da tross alt demontrert at WTC og Pentagon ikke egner seg som landingsplasser for jumbojeter. Og Israel får dette demonstrert i relativ målestokk praktisk talt daglig. Hvor mye drit skal de tåle fra disse svina da? Subjektiviteten til USA begynte langt før 911... USA har tatt på seg rollen som verdenspoliti og bør derfor være objektive, noe som de ikke er... Kan si akkurat det samme til deg ....Hvor lenge skal palestinerne tåle å bli behandlet som annenrangsborgerne fra "svinet" Sharon og hans regjering? Vi kan ikke glemme at det er Israel som okkuperer og at det er Israel som sitter med det siste utstyret innen teknologisk krigføring, Vi har hatt stor nytte av USA som «verdenspoliti», noe du vil oppdage den dagen du stikker fingren i jorda - eller Gud forby - du havner i den tvangstrøyen som USA OG Israel bekjemper. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Fakta er at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og derved, de facto, har fjernet dem fra kartet. De har aldri eksistert på noe kart - punktum. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 De har aldri eksistert på noe kart - punktum. Kartet var ikke hvitt før Israel oppstod. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Igjen - du finner ikke ETT eneste land som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land. Ikke ETT. ...eneste argument som kan nyansere pugget ditt. For å si det rett ut, sør, jeg har diskutert på andre debattsider så lenge og så mye at kaklingen din fortoner seg som industristøy på 27 mhz- båndet. Du er uinteressant som motstander. Du får heller følge med, kanskje du kan lære litt. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Okkupasjonen er en følge av arabisk aggresjon, ikke jødisk-israelsk sionisme og imperialisme, slik marxist-leninistene forsøker å innbille folk. Araberne kan når som helst implementere FNs res. 242, noe som ville vært en glimrende start på et fremtidig fredsabeid. Isteden styres volden av Arafat og hans Al Fatah gjennom diverse underbruk; Al Agsa Brigade, Islamic Jihad osv. i den hensikt å utmatte Israel samtidig som de melker verdenssamfunnet for sympati. Dette må ta slutt en gang, og hvis det ikke er mulig å ende det på annen måte enn dette, så får det bare stå til. Hvem er det du tror du lurer? Det der svelges sikkert rått blant kristne høyre-orienterte fundamentalister, men ikke blant friske mennesker. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...eneste argument som kan nyansere pugget ditt. For å si det rett ut, sør, jeg har diskutert på andre debattsider så lenge og så mye at kaklingen din fortoner seg som industristøy på 27 mhz- båndet. Du er uinteressant som motstander. Du får heller følge med, kanskje du kan lære litt. MHz skrives med stor M, og stor H. Du har fremdeles ikke støtte i noen utenom et par små ekstremist-grupper. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Akk ja, Det var vel som ein kunne vemte at du skulle levere høglydt applaus for også dette politiske mordet. Nå er det vel snart ikkje ein kjeft som ikkje har teke avstand frå den feige avlivinga av ein gamling i rullestol, bortsett frå ei stupid lita utgruppe av fanatiske Israel-venner her på berget, som du tykkjest vera eksponent for. Jamvel busken har distansert seg, høyrer eg, og presisert at aksjonen ikkje var fyrehandsklarert med the white house. (Tru det den som vil !) Men så spørst det om Sharon denne gongen har bite over meir enn han kan svelgje.Somt kan tyde på det, ...men en aldri så liten gnist av takknemlighet for det motet som Sharon utviser ved å avlive dette morderiske svinet, ja så men! Dagsrevyes verbalspykologiske krumspring før jødehateren O.K. Tveit fikk onanere fritt var jo fornøylig, da: «USA NEKTER for at de har godkjent aksjonen»!!! No shit. Som om Sharon trenger grønt lys fra USAs for å bekjempe dette pakket når de selv reiser kloden rundt for å kverke de samme bandittene. «-...snart ikkje ein kjeft som ikkje har teke avstand frå den feige avlivinga ...-»...gromler patriarken frå dalstroka innanfor. Bullshit, de fleste med litt vett i skallen trekker et lettelsens sukk over å være kvitt denne drittsekken. Rest in pieces, and good riddance! Som vanlig flyr Jagland rundt i EUs korridorer som ei pissasprengt katte for å gjøre sine hoser grønne hos Solana & Co. President i Europas Forente Stater ble han jo ikke, verken han eller fleskedronninga Brundtland. Så noen døde jøder og ett puslespill av en Hamasleder er ikke å forakte når han igjen skal markere seg. Synd for ham at han er så dum at en kan ta på øya hans uten at han blunker. Fire ganger på Tullingtoppens Adelskalender borger jo for litt av hvert. Er det noen som har gapt over mer enn de kan svelge her, så er det araberne. Guderne vet hvor mye juling disse lakengubbene må ha før de kaster inn håndkleet, men en ting er sikkert: prøver de seg på Sharon, så blir det ikke mer igjen av Arafat'en enn du kan begrave i ei fingerbølle. Rent symbolsk; ei bølle i ei fingerbølle! 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Kartet var ikke hvitt før Israel oppstod. Vås. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...men en aldri så liten gnist av takknemlighet for det motet som Sharon utviser ved å avlive dette morderiske svinet, ja så men! Dagsrevyes verbalspykologiske krumspring før jødehateren O.K. Tveit fikk onanere fritt var jo fornøylig, da: «USA NEKTER for at de har godkjent aksjonen»!!! No shit. Som om Sharon trenger grønt lys fra USAs for å bekjempe dette pakket når de selv reiser kloden rundt for å kverke de samme bandittene. «-...snart ikkje ein kjeft som ikkje har teke avstand frå den feige avlivinga ...-»...gromler patriarken frå dalstroka innanfor. Bullshit, de fleste med litt vett i skallen trekker et lettelsens sukk over å være kvitt denne drittsekken. Rest in pieces, and good riddance! Som vanlig flyr Jagland rundt i EUs korridorer som ei pissasprengt katte for å gjøre sine hoser grønne hos Solana & Co. President i Europas Forente Stater ble han jo ikke, verken han eller fleskedronninga Brundtland. Så noen døde jøder og ett puslespill av en Hamasleder er ikke å forakte når han igjen skal markere seg. Synd for ham at han er så dum at en kan ta på øya hans uten at han blunker. Fire ganger på Tullingtoppens Adelskalender borger jo for litt av hvert. Er det noen som har gapt over mer enn de kan svelge her, så er det araberne. Guderne vet hvor mye juling disse lakengubbene må ha før de kaster inn håndkleet, men en ting er sikkert: prøver de seg på Sharon, så blir det ikke mer igjen av Arafat'en enn du kan begrave i ei fingerbølle. Rent symbolsk; ei bølle i ei fingerbølle! Sharon beordret Yassin, drept, begrunnet med at "Yassin beordret jøder drept". Så nå kan vi forvente at Hamas beordrer Sharon drept, begrunnet med at "Sharon beordret palestinere drept". To sider av samme mynt. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Hvem er det du tror du lurer? Det der svelges sikkert rått blant kristne høyre-orienterte fundamentalister, men ikke blant friske mennesker. ... å lure deg. Det greier du selv. Hva de kristne angår, så har ikke jeg all verden til overs for dem heller. Deres mål er ikke nødvendigvis å «redde» jødene, eller forsvare dem. De vil omvende dem. Og for den saks skyld kan de dra lukt til hælvete for alt jeg bryr meg om. Gjerne med den tungmedisinerte statsministeren, Ali Bonden og røkla i spissen. Med slike venner trenger en fan ikke fiender! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.