Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ... å lure deg. Det greier du selv. Hva de kristne angår, så har ikke jeg all verden til overs for dem heller. Deres mål er ikke nødvendigvis å «redde» jødene, eller forsvare dem. De vil omvende dem. Og for den saks skyld kan de dra lukt til hælvete for alt jeg bryr meg om. Gjerne med den tungmedisinerte statsministeren, Ali Bonden og røkla i spissen. Med slike venner trenger en fan ikke fiender! Jadda. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 MHz skrives med stor M, og stor H. Du har fremdeles ikke støtte i noen utenom et par små ekstremist-grupper. Jeg driter i hvordan mhz skrives, rettskrivning er ikke hverken målet eller middelet. Og påstanden om at ikke mitt syn har støtte blant annet enn ekstremistgrupper er så dum at den burde rammes inn og henges på veggen. Du er åpenbart ikke mye utenfor den marxist-leninistiske osteklokken din. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Sharon beordret Yassin, drept, begrunnet med at "Yassin beordret jøder drept". Så nå kan vi forvente at Hamas beordrer Sharon drept, begrunnet med at "Sharon beordret palestinere drept". To sider av samme mynt. Så la dem beordre, da vel. Det eneste de oppnår er å få en hælvetes omgang juling - igjen. Og denne gangen er det ikke sikkert at FN er istand til å berge dette pakket, hvis de ikke er beredt på å sette igang Armageddon. For Israel er det vinn eller forsvinn, dette vet vi. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Enda et faktum du ikke man gjendrive. ...at det ikke er mulig å overbevise DEG. Uten at det er noe tap, mener jeg. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Så la dem beordre, da vel. Det eneste de oppnår er å få en hælvetes omgang juling - igjen. Og denne gangen er det ikke sikkert at FN er istand til å berge dette pakket, hvis de ikke er beredt på å sette igang Armageddon. For Israel er det vinn eller forsvinn, dette vet vi. Resultatet blir en ny runde med selvmordsbomber og terror. Slik som Sharon egentlig ønsker. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ...at det ikke er mulig å overbevise DEG. Uten at det er noe tap, mener jeg. Nei, selvsagt taper du hver gang du må presentere fakta. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg driter i hvordan mhz skrives, rettskrivning er ikke hverken målet eller middelet. Og påstanden om at ikke mitt syn har støtte blant annet enn ekstremistgrupper er så dum at den burde rammes inn og henges på veggen. Du er åpenbart ikke mye utenfor den marxist-leninistiske osteklokken din. Du finner ikke støtte for ditt syn blant en eneste nasjon i verden. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Resultatet blir en ny runde med selvmordsbomber og terror. Slik som Sharon egentlig ønsker. Jeg kan ikke tenke meg at Sharon ønsker noen bombeoffensiv. Men jeg tror han er beredt til å ta det som det kommer, og det tror jeg sannelig araberne bør være også, for dette er et tegn på at silkehanskene ligger i søppelbøtta. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Nei, selvsagt taper du hver gang du må presentere fakta. Mulig du anser deg som en vinner hver gang du klarer å lire av den en setning, men det får bli opp til deg å tro. Vi har forskjellige oppfatninger av hva som er fakta, og jeg synes jeg redegjør like godt som deg. Det får da bli opp til hver enkelt å tro det de vil, for til syvende og sist er det dem selv som må stå til ansvar for de avgjørelsene de tar. De får de politikerne de stemmer på, og de får de terroristene de så rundhåndelig klapper og stryker oppetter ryggen. Men Dar al-Harb skåner ingen. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Du finner ikke støtte for ditt syn blant en eneste nasjon i verden. Nei, det er godt mulig. Men jødene hadde ikke støtte hos en eneste tysker heller, der de gikk i passgang til kuvognene som førte dem til Auschwitz-Birkenau, Treblinka, og Sobibor. Sånn sett er vi på stedet hvil. Verden er dessverre ikke kommet lenger i 2004. 0 Siter
jacob Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Fyren var et avskum - javel. Likevel, denne avrettelsen kommer til å smake surere enn det israelerne setter pris på. Gjengjeldelsen kommer til å bli 10 ganger verre og jeg føler meg rimelig sikker på at Sharons dager er talte. Denne voldsspiralen begynner å bli plagsom. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Hvorfor alt dette maset om 'jøder'? Fok flest dr... i om de er 'jøder', bekjenner seg til Belsebub eller sliter med podagra. For flest gir altså jamt f... i 'jødenes' mas om 'jøder'. Det som bekymrer og påkaller folk flests vrede og sorg, er staten Israels okkupasjon. "Fok flest dr... i om de er 'jøder', bekjenner seg til Belsebub eller sliter med podagra." Godt poeng. Hvis flere hadde tatt utg.punkt i dette hadde det kanskje gått ann å diskutere saken på et noenlunne intelligent nivå. Når folk stigmatiserer slik som begge sidene gjør i den saken her er det vanskelig å ta noen av dem seriøst. "......................." 0 Siter
Gjest Orphan Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 «-Da jeg var campingturist, kunne jeg dra dit jeg selv ville. -» Det var vel under forutsetning at du ikke var bevæpnet og skjøt mot kvinner og barn, ikke sant? For sannsynligheten for at noen ville gjøre campingvogna di luftig ville være større dersom du hadde slikt i sinne? La oss ikke miste perspektivet her nå. Hm.. Har den gjennomsnittlige arabiske "campingturist" våpen? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Fyren var et avskum - javel. Likevel, denne avrettelsen kommer til å smake surere enn det israelerne setter pris på. Gjengjeldelsen kommer til å bli 10 ganger verre og jeg føler meg rimelig sikker på at Sharons dager er talte. Denne voldsspiralen begynner å bli plagsom. Det kan neppe være noen tvil om at Arafat er katalysatoren i denne såkalte voldspiralen, der stadige hugg mot selve demokratiet faller, gang på gang. Alle forventer alt av Israel; de krever tilbakeholdenhet, måtehold, ydmykhet (á la Holocaust) og at Israel skal løse disse problemene i kraft av å være en sivilisert nasjon. Jeg er så lei av denne forklaringsmodellen. Hvordan kan noen forvente at Israel skal høre på dette vedvarende ulvehylet fra et nærmest unisont verdensamfunn, når det samme verdensamfunnet ikke tilbyr så mye som en kald klut til beskyttelse mot varmen engang. Kan du svare meg på det? Nei, det tror jeg nok ikke du kan. Folk flest sitter her oppe i sine trygge stuer og ser på NRK, leser røveromanene fra Akersgata og sukker til NTBs ensidige utfall mot Israel under taktfast ledelse av Thor Viksveen. Det norske folket er oppdratt av Marienlyst og Akersgata. Nå er det på tide å dra hue ut a' ræva. Det er mer til denne saken en hva Hilde Henriksen Waage og Kristin Halvorsen klarer å gulpe ut av seg i beste sendetid på NRK. Nå er det pinadø på tide å lytte litt etter de svake signalene som kommer ute fra periferien også. Det er ikke alltid flertallet har rett. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Det kan neppe være noen tvil om at Arafat er katalysatoren i denne såkalte voldspiralen, der stadige hugg mot selve demokratiet faller, gang på gang. Alle forventer alt av Israel; de krever tilbakeholdenhet, måtehold, ydmykhet (á la Holocaust) og at Israel skal løse disse problemene i kraft av å være en sivilisert nasjon. Jeg er så lei av denne forklaringsmodellen. Hvordan kan noen forvente at Israel skal høre på dette vedvarende ulvehylet fra et nærmest unisont verdensamfunn, når det samme verdensamfunnet ikke tilbyr så mye som en kald klut til beskyttelse mot varmen engang. Kan du svare meg på det? Nei, det tror jeg nok ikke du kan. Folk flest sitter her oppe i sine trygge stuer og ser på NRK, leser røveromanene fra Akersgata og sukker til NTBs ensidige utfall mot Israel under taktfast ledelse av Thor Viksveen. Det norske folket er oppdratt av Marienlyst og Akersgata. Nå er det på tide å dra hue ut a' ræva. Det er mer til denne saken en hva Hilde Henriksen Waage og Kristin Halvorsen klarer å gulpe ut av seg i beste sendetid på NRK. Nå er det pinadø på tide å lytte litt etter de svake signalene som kommer ute fra periferien også. Det er ikke alltid flertallet har rett. Du er så rabiat at det er morsomt. Å drepe Yassin gavner Israels sak like lite som å drepe Bush ville gavnet venstresiden. Hjernedødt. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg kan ikke tenke meg at Sharon ønsker noen bombeoffensiv. Men jeg tror han er beredt til å ta det som det kommer, og det tror jeg sannelig araberne bør være også, for dette er et tegn på at silkehanskene ligger i søppelbøtta. Sharon ønsker selvsagt selvmordsbombere, som er et resultat av Israels drap av en mann i rullestol. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Hm.. Har den gjennomsnittlige arabiske "campingturist" våpen? Jepp, with compliments fra en samlet gjeng venstresosialister og såkalte sosialdemokrater i Norge, og en ambisiøs, men akk så desillusjonert Bill Clinton, som i ettertid ga Arafat hele skylda for at både Oslo-avtalen og forhandlingene på Camp David gikk i dass. Arafat ble litt for ivrig, ser du. Han fyrte opp denne «intifadaen» sin litt for kjapt, og krevde at samtlige campingturister skulle repatrieres til Israel. Men da var det jo ikke noe behov for en palestinsk stat, må vite, fordi da var ville de jo allerede være i flertall i Israel. Men skulle du sett, han ble gjennomskuet, og dermed gikk fredsprisen fra Clinton og Barak, og en hel gjeng med arabere ble hengende med ræva ute i vinden - igjen. Den eneste årsaken til at det fortsatt lider mennesker i Judea, Samaria og Gaza er Yasser Arafat. Jeg håper inderlig at den neste raketten sender ham etter den pipende fisen som nå befinner seg på Gamle-Eriks glo-spett, kanskje det da kan komme igang reelle forhandlinger om hvordan territoriene kan bli til beste for alle parter, enten de er jøder eller arabere. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Du er så rabiat at det er morsomt. Å drepe Yassin gavner Israels sak like lite som å drepe Bush ville gavnet venstresiden. Hjernedødt. Det samme kunne selvsagt Roosevelt og Churchill ha sagt for seksti år siden: å skyte ned Görings Luftwaffe eller Hirohitos Kamikazeer bare eskalerer konflikten. La oss forhandle. Chamberlain prøvde jo på det, og kjøpte seg noen måneder med «fred» med sudetertyskerne som betaling. Og hva skjedde? Jo, 8 september 1940 fikk de Görings kvittering i hue; nesten et helt år med reinhekla terrorbombing. Hvordan besvarte den siviliserte og frie verden dette? Ved å rulle seg på ryggen? Nei, vi bombet tilbake, og vi bombet dem tilbake til steinalderen. Så flott at Israel har deg til å ta seg av forsvarsnihilismen og defaitismen. De kommer sikkert til å overleve deg, i hvert fall. 0 Siter
Gjest Orphan Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jepp, with compliments fra en samlet gjeng venstresosialister og såkalte sosialdemokrater i Norge, og en ambisiøs, men akk så desillusjonert Bill Clinton, som i ettertid ga Arafat hele skylda for at både Oslo-avtalen og forhandlingene på Camp David gikk i dass. Arafat ble litt for ivrig, ser du. Han fyrte opp denne «intifadaen» sin litt for kjapt, og krevde at samtlige campingturister skulle repatrieres til Israel. Men da var det jo ikke noe behov for en palestinsk stat, må vite, fordi da var ville de jo allerede være i flertall i Israel. Men skulle du sett, han ble gjennomskuet, og dermed gikk fredsprisen fra Clinton og Barak, og en hel gjeng med arabere ble hengende med ræva ute i vinden - igjen. Den eneste årsaken til at det fortsatt lider mennesker i Judea, Samaria og Gaza er Yasser Arafat. Jeg håper inderlig at den neste raketten sender ham etter den pipende fisen som nå befinner seg på Gamle-Eriks glo-spett, kanskje det da kan komme igang reelle forhandlinger om hvordan territoriene kan bli til beste for alle parter, enten de er jøder eller arabere. Du er flink med ord, men jeg stilte ikke et historisk spørsmål. Mange vil for øvrig riste på hodet over din utlegging. Har de fleste arabiske "campingturister" våpen? Nei, de har ikke det. Skjerpings. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.