Gå til innhold

Hvitløksdip til pizza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne er utrolig god (liker du Peppes vil du elske denne). Et beger lettrømme blandes med 1½ ts hvitløkspulver, 1 ts løkpulver, 1 ts salt, 1 ts sukker, ½ ss sitronsaft, litt pepper og en hel potte klippet gressløk.

Hvorfor pulver og ikke ekte vare? - Hvitløk altså?

serendipity

Jeg pisker litt kremfløte (ikke tilsatt sukker og ikke stivpisket) Jeg pleier å bruke ca. en tredjedel av "putten " til ett beger Creme Fraige. Når det er pisket blander jeg oppi ett beger Creme Fraige, tilsetter ca. 2 ss. majones. Salt, og hvit pepper etter smak. litt løkpulver og 2 hvitløksfedd som finhakkes, eller knuses, evt. litt finklippet kruspersille, eller gressløk.

Bør lages tidlig på dagen sånn at den får stått og trekt i minst fem - seks timer.

Hvorfor pulver og ikke ekte vare? - Hvitløk altså?

Jeg brukte alltid fersk hvitløk før i den tro at det var best, men hvitløkssmaken ble alltid veldig dominerende. Så kom jeg over en side hvor noen har prøvd å kopiere Peppes rømmedressing, og dette er resultatet. Den er i allefall nydelig.

Annonse

Jeg brukte alltid fersk hvitløk før i den tro at det var best, men hvitløkssmaken ble alltid veldig dominerende. Så kom jeg over en side hvor noen har prøvd å kopiere Peppes rømmedressing, og dette er resultatet. Den er i allefall nydelig.

OK! :)

Da printet jeg den ut på jobbens regning! :) det er det verdt!

Mener du den rømmebaserte pizzadressingen? Eller en yoghurtbasert dressing, a la Gresk dressing eller hva den nå heter?

Nei - jeg mener den TOMAT_dressingen - eller salsa om du vil...denne:

(den til venstre)

http://www.stabburet.no/global/eio/foods/Stabb161.nsf/lupgraphics/idun_pd_grandi_L.jpg/$file/idun_pd_grandi_L.jpg

Denne er utrolig god (liker du Peppes vil du elske denne). Et beger lettrømme blandes med 1½ ts hvitløkspulver, 1 ts løkpulver, 1 ts salt, 1 ts sukker, ½ ss sitronsaft, litt pepper og en hel potte klippet gressløk.

Bruker du fersk sitron, eller sånn i gul flaske?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...