Gå til innhold

Snåle katter og andre dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke tvil om at alle dyr har en spesiell personlighet. Og at de gjør saker og ting som er noe snodig til tider. Alle kattene jeg har hatt opp gjennom årene har hatt sin lille greie som har gjort dem litt spesiell.

Nå har jeg 2 katter, den minste på 1 år er veldig opptatt av doer. Han kommer pilende med en gang noen drar ned, og kan sitte på doringen i lange tider og bare stirre nedi der. Han vil også gjerne drikke dovann, men det prøver vi så godt det er mulig å forhindre.

Også er han vår private printer/fax vokter. Jeg tror aldri noe ark har kommet ut der uten at han har inspisert alt først. Det er samme hvor i huset han er, men hører han lyden av faxen kommer han som ei kule. Det eneste som kunne stoppet han fra å passe på da var hvis noen drar ned i do!

Den andre katten min, en svær gammel slosskjempe, har et teppe han sutter på. Han høres ut som en liten kattunge når det står på som værst, høylydt og malende. Han godtar ikke noe annet å sutte på enn det teppet, og han blir dritsur(!) om noen andre sitter der eller flytter teppet hans.

Da vi hadde baby i huset for noen år siden måtte han alltid ligge på stellebordet sammen med ungen, og gjerne i barnevogna når han så sitt snitt til det. Men da kjøpte vi kattenett altså!

Hva med dine dyr, har de noen spesielle særegenheter de fleste andre ikke har?

Gjest Orphan
Skrevet

Min papegøye sier "Polly vil ha kjeks". Hun seg snakker om seg selv i tredje person! Og mine hunder elsker å leke med pinner.. Forstå det den som kan.

Skrevet

Vår hund skyter rygg omtrent som en katt! Ikke som et signal, men når han skal strekke seg. :-)

Han har mye annet rart for seg også.

Skrevet

Min papegøye sier "Polly vil ha kjeks". Hun seg snakker om seg selv i tredje person! Og mine hunder elsker å leke med pinner.. Forstå det den som kan.

Ikke særlig uvanlig det vel?

Gjest Orphan
Skrevet

Ikke særlig uvanlig det vel?

Jeg har også et marsvin som elsker salat.

Skrevet

Jeg har også et marsvin som elsker salat.

Wow, det må være skikkelig spesielt! ;-)

Skrevet

Vår pus er svært glad i papir, og ligger det en avis slengt på gulvet kan du være sikker på at den er revet i småbiter etter et par timer. Det har også hendt at hun har revet dorullen helt opp på badet.

Hun drikker kun vann fra badekaret, og elsker lyden av toalettet som trekkes ned. Da står hun på kanten med hodet laaaangt nedi mens vi må trekke igjen og igjen slik at hun kan følge fascinert med. Og pga dette kan du banne på at straks du har satt deg på do for å gjøre ditt ærend så høres mjauing og fortvilet kloring fra utsiden, aldri fred å få.

Hun er veldig glad i hvitløkskremost, sterk karrisaus, saltstenger og kanelboller.

Skrevet

Vår pus er svært glad i papir, og ligger det en avis slengt på gulvet kan du være sikker på at den er revet i småbiter etter et par timer. Det har også hendt at hun har revet dorullen helt opp på badet.

Hun drikker kun vann fra badekaret, og elsker lyden av toalettet som trekkes ned. Da står hun på kanten med hodet laaaangt nedi mens vi må trekke igjen og igjen slik at hun kan følge fascinert med. Og pga dette kan du banne på at straks du har satt deg på do for å gjøre ditt ærend så høres mjauing og fortvilet kloring fra utsiden, aldri fred å få.

Hun er veldig glad i hvitløkskremost, sterk karrisaus, saltstenger og kanelboller.

Der var stikkordet for at jeg skulle komme på mer av vår hunds særegenheter:

Han elsker selvsagt pølser som hunder flest, men han er også veldig glad i yoghurt, surmelk, gulrøtter, bananer (og bananchips), blåmuggost, og ellers en masse annet rart som jeg ikke tror inngår i favoritt-menyen til hunder flest. Og om han får en brødskive med leverpostei sleiker han først av leverposteien før han spiser skiva! :-)

Skrevet

Hadde ei tispe en gang i tiden. Tøff som sådan.

En gang klatra hun med bakbeina opp etter et tre for å få tisse høyest mulig oppe. Sterkt markeringsbehov på den tutta, ja :)

Skrevet

Er det forresten ikke noe som heter "Som mor, så datter?"

;)

Skrevet

hehe :)

Skrevet

Jeg har en katt som går turer med meg i skogen, er det uvanlig? Hun følger meg overalt. Men det er kanskje vanlig? Men hun har nok et terretorium fordi da jeg gikk lange turer før så hadde hun et sted hun alltid stanset ved og ikke gikk lengre, da jeg kom tilbake så var hun der fortsatt og ventet på meg og tok følge med meg hjem ijgen.

Skrevet

Jeg har en katt som går turer med meg i skogen, er det uvanlig? Hun følger meg overalt. Men det er kanskje vanlig? Men hun har nok et terretorium fordi da jeg gikk lange turer før så hadde hun et sted hun alltid stanset ved og ikke gikk lengre, da jeg kom tilbake så var hun der fortsatt og ventet på meg og tok følge med meg hjem ijgen.

Ikke så uvanlig. Katten til noen venninner følger med dem på tur - i en av norges fire største byer.... :)

Gullfisk i havet
Skrevet

Vår katt er veldig glad i vann. Og det er vel ikke så vanlig. Uansett, den elsker at vi bader henne i vasken. Den prøver alltid å komme seg ned i doen, gjerne som du sier, bare se nedi. Tror hun ramla nedi også en gang. Hvis jeg planlegger et deilig bad i badekaret, fyller opp med såpe og vann, og forlater rommet et lite øyeblikk, så er katta i vannet med en gang! Den gjemmer seg ofte på badet, og hopper oppi mens jeg bader også. Det er ekkelt, og jeg prøver å lære henne at det er fy.

Tror jeg og ktta begge bare er mest glad i baderommet!

Skrevet

Ikke så uvanlig. Katten til noen venninner følger med dem på tur - i en av norges fire største byer.... :)

:)) aristokatt eller hva det heter :)

Gjest elsker katter..
Skrevet

Hei!

Min katt elsker salat og asparges.

Hun spiste aldrig salat før vi fikk oss hamster,men hun blir så missunelig når hamstern får mat at da kan hun spise alt.

Det som er så morsomt er at hvis du slipper hamsteren ut av buret sitt blir katten redd,spesielt hvis han springer etter henne.

Hun elsker også doen og må være med hver eneste gang,og må drikke vann fra vasken.

Hun skal bestandig ligge ved siden av eller oppå meg,når jeg er hjemme er hun bestandig under en meter unna meg til en hver tid.

hun elsker også å dra på besøk til folk spiller ingen rolle hvor bare hun får bli med. Hun er kjempe trygg uansett om ikke har vært der før. Det første hun gjør er å bynne å leke med de som bor der.

Samme med fremmede dyr,hun løper rett bort og vil leke,men hun har fått seg et par overraskelser fra dyr som blir sinna for de tror hun skal ta deres territorium.

Da bir hun kjempe lei seg og kommer mjauende rett bort til meg og vil at jeg skal holde henne.

Hun elsker at vi går rundt å bærer på henne,og hsr et tegn når hun vil opp.

I mine øyne er hun mer lik en bayby enn andre katter.

Elsker katter de har alle en særegen personlighet.

Hilsen

Skrevet

Katten min nekter å spise fisk. Vet bare om en annen katt som gjør det samme og det er søstra. Har hatt mange katter før og de har alle elsket fisk.

Når jeg får besøk tror han det er til ham. Han kommer løpende med en gang og hopper på fanget deres og skal kose. Ikke like populært alltid, men stort sett får han det som han vil :)

Skrevet

Jeg har to marsvin som elsker doruller. De spiser ca. en rull hver uke.

Jeg kan ikke skjønne at det er godt! Men så lenge det ikke er skadelig så får de en dorull hver uke:)

Gjest Daisy
Skrevet

Har hatt katt som også vil ned i doskåla. Hopper opp bak meg når jeg sitter på do :P, men da kaster jeg den ned.

En annen katt suttet på kosebamsen min. Så ørene ble helt stive og jeg koste med det. Samme katten var vill etter potetgull og det gikk ikke an å ha en uåpnet pakke liggende en gang. Sønnen til denne katten har hundetendenser og kommer løpende ned og hopper opp på meg som en hund når jeg kommer hjem. Når denne var yngre sov den i sengen min og pleide å vekke meg om morgenen ved å bite meg i øredobene. Hvis jeg viste antydning til å være våken ga den seg aldri. Trikset var å ligge heeelt stille i fem minutter.

Elsker katter - hver og en har sin egen personlighet.

Gjest Daisy
Skrevet

Har hatt katt som også vil ned i doskåla. Hopper opp bak meg når jeg sitter på do :P, men da kaster jeg den ned.

En annen katt suttet på kosebamsen min. Så ørene ble helt stive og jeg koste med det. Samme katten var vill etter potetgull og det gikk ikke an å ha en uåpnet pakke liggende en gang. Sønnen til denne katten har hundetendenser og kommer løpende ned og hopper opp på meg som en hund når jeg kommer hjem. Når denne var yngre sov den i sengen min og pleide å vekke meg om morgenen ved å bite meg i øredobene. Hvis jeg viste antydning til å være våken ga den seg aldri. Trikset var å ligge heeelt stille i fem minutter.

Elsker katter - hver og en har sin egen personlighet.

Den sistnevnte katten drikker i badekaret også. Hopper oppi badekaret og stirrer på kranen til jeg skrur på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...