Gå til innhold

Snåle katter og andre dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt mange gode dyr opp gjennom tidene.

Ei tispe av merket Bishon Frisee var noe helt for seg selv. Vi hadde henne fra hun ble født til hun var vel 14 år. Til det siste var det to ting som fikk henne som barn igjen...

vi slang slike kinder-egg plastballer utpå gulvet, så sprang hun, fanget dem, bet i dem på midten slik at begge delene spratt hver sin veg.

Vi satte dem sammen og kasta, hun fløy og bet...og bitene spratt både hit og dit.

Noe annet hun synes var meget stas var når vi lagde slike småballonger av de sprekte store...når vi sugde dem inn og vrei dem om så ble hun helt gal...så fikk hun angripe og tygge dem til et redelig "pang" :)

Har hatt endel fugler av ymse slag som har kost seg under genseren vår...eller vært med på handletur i butikken, sitti på dashbordet i bilen når vi kjørte osv.

Når jeg var jentunge hadde jeg en rotte som lød navnet sitt og som kom springende når jeg ropte på ham.

De dyra vi har nå har vel ingen spesielle særegenheter tror jeg...vel, bamsen min - en Schafer på 40 kg - hata alt av dyr når jeg fikk ham for tre og et halvt år siden.

Han larma og glefse og skjelte og ulte og ja, jeg vet ikke hva...på alt som leet på seg.

Da er det ganske artig at han i dag koser med kattene, kan ha hamster krabbende rundt i pelsen og ligge på gulvet mens kattungen og pappegøya tæller rundt ham, og fuglen drar ham i halen.

:)

Fortsetter under...

Gjest bjelke
Skrevet

Jeg hadde en kanin i 8 år, fra jeg var 11 til jeg var 19. Han var utrolig avhengig av meg, og tok salto i buret når han hørte mine skritt i trappa. Han fotfulgte meg rundt i leiligheten, og når jeg var borte fra ham i lange perioder, som i sommerferien, satt den bare i et hjørne og sturet. En sommer var han bare skinn og bein da jeg kom hjem... :-(

Jeg var utrolig glad i det lille dyret.

Gjest siwidi
Skrevet

Katten min drikker kaffe (!) og sutter på halen. Hun følger etter når vi går tur, men bare til en viss grense. Da stopper hun og venter til vi kommer tilbake.

Men nå har jeg gitt henne bort, da vi har flyttet utenlands.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...