Gå til innhold

Kuule steder i Barcelona!?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jeg skal på ferie til Barcelona om noen uker, og jeg lurer på om noen har noen tips til hva man bør få med seg.

Vet jo at jeg må få sett arkitekturen til Gaudi og drikke champis på La Rambla, men er det noen som har noen skikkelig kuuule tips?

-Spesielt bra bakgate-kafe?

-Bra dansested?

-Bra mat?

-Kul utstilling?

Jeg har lyst til å få mest mulig ut av min uke i Barcelona!

Skrevet

Sånn rent generelt er Barcelona et veldig kult sted, og jeg misunner deg _virkelig_ turen. Tror det er den fineste byen jeg har sett. Vi var der i begynnelsen av april et år, og hadde flott vær, gikk i t-skjorte og shorts.

De tingene du har nevnt er absolutt et must. Vi var også på Picasso museumet, og det var ganske interessant å få med seg. Liker du tivoli er det også et slikt et. Det ligger litt høyt, så du får på en måte en ekstra dimensjon på bl.a. pariserhjulet.

Og - bruk t-banen, det er en enkel og grei måte å komme seg fram på.

God tur!

Gjest thetraveller
Skrevet

Det var en pub der som bare må oppleves for utseendets skyld; El bosque, mener jeg den het. Nokså langt ned i Las Ramblas, på venstre side, er en smijernsport hvor det står "El Bosque" over. Nesten nederst, om jeg ikke husker feil.

Gå inn der, og ta til høyre. Der finner du en pub som ser ut som en skog innvendig - kjempestilig! (Lukter litt rart, men dog. Det er mest for synets skyld):) Det er vokskabinett der inne også (om jeg ikke var for bedugget og så helt feil.....hehe)

Ellers likte jeg meg veldig godt på Hard Rock Café øverst på Las Ramblas.

Er du mer opptatt av disco, er det flere steder å gå til på kjøpesenteret helt i enden av gata. Du må over ei lita bro nede ved vannet for å komme bort dit.

Ellers... El Fuente Mágica (den magiske fontenen) er verdt å få med seg. De har i alle fall på sommers tid et lys-og lydshow der hver kveld klokka seks og ni. Det ligger nedenfor Estadio Olímpico (den olympiske stadioen).

La Sagrada Familia (det rare "slottet" som Gaudí aldri rakk å bli ferdig med, før han ble påkjørt og drept av trikken i en alder av 74 år."High on cocaine, so mguiden vår sa), Parq Güell...

Anbefaler deg forresten p ådet STERKESTE!! å bli med på en guidet sykkeltur! Den går to ganger om dagen, og starter fra Columbusmonumentet nederst på Las Ramblas. Det koster noen få Euro, men er vel verdt prisen! Mike's Bike Tours de Barcelona heter det, og går halv elleve og halv fire. Skal se om jeg evt. kan finne en link..... Her får man i alle fall et innblikk i ALT som er verdt å se, og man får mange gode råd fra guiden også. Sosialt som bare det!

Ok... here goes;

www.europeslegendarytours.com/barcelona.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...